شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

صادرات 30 هزار دستگاه محصولات ایران خودرو به عراق

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب: 220384
يش از 30 هزار دستگاه محصولات ايران خودرو در سال جاري ميلادي در عراق توليد مي شود که عمدتا به سمند اختصاص دارد.
به گزارش ايکوپرس، مهندس جواد نجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: از آغاز سال تاکنون از اين تعداد بيش از سه هزار دستگاه توليد شده است.

وي افزود: سايت توليدي ايران خودرو در عراق از اوايل سال 2011 شروع به کار کرده و تا پايان همان سال، بيش از هشت هزار دستگاه از محصولات توليدي آن روانه بازار عراق شده است.

مهندس نجم الدين ظرفيت توليدي سايت ايران خودرو در عراق را بيش از 30 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: تمام سرمايه گذاري مربوط به اين سايت توسط نماينده ايران خودرو در عراق انجام شده و قطعات اس کي دي و بدنه هاي رنگ شده از طرف ايران خودرو به محل ارسال مي شود.

وي افزود: خطوط توليدي مستقر در اين سايت با همکاري شرکت تام راه اندازي شده و آموزش هاي لازم براي نيروي انساني توسط مهندسان ايران خودرو به اجرا در آمده است.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو تصريح کرد:  نمايندگي هاي خدمات پس از فروش ايران خودرو در عراق بيش از 30 نمايندگي است که در شهرهاي مهم از جمله بغداد، نجف، کربلا، بصره، ميسان، ذيغار، اربيل، سليمانيه و کرکوک قرار دارند.

وي اظهار داشت: سايت توليدي ايران خودرو در عراق در اسکندريه بين حله و کربلا و در 45 کيلومتري بغداد واقع  شده و در حال حاضر به صورت مونتاژ اس کي دي 2 کار مي کند، اما به زودي قرارداد انتقال فناوري با طرف عراقي بسته خواهد شد که بر اساس آن تجهيزات جديد مونتاژ و خط کانواير نصب و سطح توليد در اين سايت ارتقا پيدا خواهد کرد.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، ارزش صادرات ايران خودرو به عراق در سال هاي 2010 و 2011 را نزديک به 400 ميليون دلار ذکر کرد و گفت: به دليل تعرفه هاي حمايتي دولت عراق، خودروهايي که در محل مونتاژ مي شوند از حق پلاک دولتي 75دلاري برخوردارند، در حالي که هزينه پلاک خودروهايي که به صورت سي بي يو وارد عراق مي شوند، چهار هزار دلار است.

وي اضافه کرد: با نصب خطوط جديد در سايت ايران خودرو در عراق، اين خطوط از انعطاف کاملی برخوردار خواهند بود و در آينده مدل هاي جديد از جمله رانا نيز در این سایت توليد خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *