جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

جزئیاتی از اصلاحات طرح آتش‌بس مصر

پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 372980
یک منبع مصری با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در طرح آتش بس در غزه نوشت: این طرح شامل ۶ بند است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، یک منبع خبری نزدیک به ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که اصلاح طرح آتش بس در غزه شامل شش بند است که عبارتند از:

۱- برقراری آتش بس موقت به مدت پنج روز.

۲- آغاز فوری مذاکرات هیئت فلسطینی متشکل از تشکیلات خودگردان و جنبش جهاد اسلامی و نیز حماس با رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر در این پنج روز.

- گرفتن تعهد از اسرائیل برای پایان محاصره غزه، گشایش گذرگاه های مرزی، اجازه صیادی تا ۱۲ مایلی آب های غزه، لغو منطقه حائل، آزادی کسانی که پس از آزادی بار دیگر در پی ربوده شدن سه شهرک نشین سرائیلی دستگیر شدند و نیز آزادی نمایندگان مجلس قانونگذاری.

۴- ارائه راهکار تحقیق و نظارت بر اجرای توافق آتش بس از سوی آمریکا و مصر.

۵- از سرگیری کنفرانس شرم الشیخ به منظور بازسازی غزه.

۶- تامین فوری کمک های بشردوستانه از طریق سازمان های بین المللی و دولت توافق ملی.

در همین این ارتباط روزنامه عکاظ عربستان نیز به نقل از یک مسئول مصری نوشت: اصلاحاتی که در طرح آتش بس در غزه صورت گرفته است، به هیئت فلسطینی که پیش بینی می شود عازم قاهره شود، تحویل داده خواهد شد.

به نوشته این روزنامه، تماس های متعدد مصر با طرف های بین المللی و عربی و نیز طرف های تاثیرگذار منطقه به منظور متوقف کردن حملات اسرائیل به غزه، همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که نشست کابینه اسرائیل از تصمیم خود برای گسترش حملات به غزه و ادامه بمباران مناطق مختلف آن خبر داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
12مایلی کدومه ؟! اینها حق دارند از آبهای سرزمینی و بین المللی استفاده کنند و گر محاصره همان محاصره است
ایرانی
سیسی اگر صادق و شرف داشت در کشور خود خیانت نمی کرد همانطور که مرسی به کشورش خیانت کرد . همانطور که به امریکا نمی توان اعتماد کرد به اعراب خیانت کار هم اعتمادی نیست.