پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴

جرزنی در دقیقه ۹۰

چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 432181
یک منبع آگاه غربی در این باره گفت: «دلیل اصلی عدم جمع بندی مذاکرات در ساعات باقی مانده ضرب الاجل ۷ جولای تماس تلفنی امروز اوباما با جان کری بوده است.»
به گزارش جهان به نقل از مهر، چنانچه از روزهای قبل قابل پیش بینی بود، باز هم تردیدهای اوباما روند مذاکرات را با گره کور مواجه کرد و طی شب و روزهای گدشته مانع از جمع بندی نهایی آن شد.

یک منبع آگاه غربی در این باره به خبرنگار اعزامی مهر به وین گفت: «دلیل اصلی عدم جمع بندی مذاکرات در ساعات باقی مانده ضرب الاجل ۷ جولای تماس تلفنی امروز اوباما با جان کری بوده است.»

در همین راستا، جان کری که امروز ظهر پس از جمع بندی با اعضای ۱+۵ و گپ و گفتی کوتاه با محمد جواد ظریف قرار بود در جمع خبرنگاران حاضر شده و آخرین جمع بندی ها را ارائه دهد، به ناگاه از این تصمیم خود منصرف شد و به جای آن ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای از تمدید سه روزه مذاکرات سخن به میان آورد.

پس از این اتفاق، در فاصله ای کوتاه وزرای خارجه روسیه، فرانسه، چین و انگلیس یک به یک تصمیم به ترک وین گرفتند و هتل محل مداکرات را به مرور ترک کردند.

البته در این میان خانم موگرینی که همچنان نتوانسته وظیفه سنگین خود به عنوان هماهنگ کننده ۱+۵ را به خوبی ایفا کند، به جمع خبرنگاران آمد و تاکید کرد که نشست های معاونین و کارشناسان ادامه خواهد داشت و وزرا قطعا به وین باز خاهند گشت.

این منبع غربی در پایان گفت: «رییس جمهور آمریکا به دلایل مختلف همچنان نتوانسته در مقابل فشارهای سنگین لابی های تندروی داخلی و صهیونیست ها ایستادگی کند و همین مسئله به لحاظ روانی دیگر وزرای ۱+۵ را نیز به شدت کلافه کرده است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *