چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۳۶

انتقادکیهان از شرکت صالحی در تشییع ولیعهدعربستان+عکس

چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب: 192485
گفت: اگر قتل عام مردم یمن و بحرین را جنایت می داند چرا در تشییع جنازه همان جنایتکاران شرکت می کند؟! نمی شود که هوای هر دو طرف را داشت!

به گزارش جهان کیهان در ستون طنز خود با عنوان« گفت و شنود»نوشت:
گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: وزیر خارجه کشورمان برای شرکت در مراسم تشییع جنازه و دفن ولیعهد و وزیر دفاع آل سعود به عربستان رفته است!


گفت: کاش در مراسم تشییع و خاکسپاری هزاران زن و مرد و کودک مسلمان و مظلوم بحرینی و یمنی که به دست نظامیان آل سعود به شهادت رسیده اند شرکت می کرد.
گفتم: البته وزارت خارجه کشورمان قتل عام مردم مظلوم بحرین و یمن توسط رژیم آل سعود را هم محکوم کرده است.
گفت: اگر قتل عام مردم یمن و بحرین را جنایت می داند چرا در تشییع جنازه همان جنایتکاران شرکت می کند؟! نمی شود که هوای هر دو طرف را داشت!
گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی نزد قاضی رفت و از شخص دیگری شکایت کرد. قاضی بعد از شنیدن حرف های او گفت؛ حق با توست. ساعتی بعد، طرف دیگر نزد قاضی آمد و شخص اول را ظالم و خطاکار معرفی کرد و قاضی به او هم گفت؛ بله بله حق با توست! منشی دادگاه که شاهد ماجرا بود به قاضی اعتراض کرد که این چه قضاوتی است؟! و قاضی اندکی فکر کرد و گفت؛ راست می گویی ها، به نظر بنده، حق با تو نیز هست!؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جالب بود
Iran, Islamic Republic of
واقعا بايد حقانيت شيعه را پاي مصلحت قرباني كرد؟
كدام مصلحت؟
United States
افراط در دوستی و برادر نمایی یعنی همین
خوب نمی رفتید آسمون به زمین می اومد؟!
راست می گویی حق با تو نیز هست
Iran, Islamic Republic of
در سياست خارجي به اين سوالها پاسخ دهيد.
-عربستان چرا به بحرين نيرو مي فرستد؟
-آيا آمريكا و غربيان نميدانند سلطنت در عربستان در حال فروپاشي است؟
-اگر دنبال وحدت بين دولتها هستيد آيا نبايد كمي هم به دنبال وحدت با مردم بيچاره بحرين باشيد.؟
فقط به ظاهرسازيها نبايد توجه كرد.
همينها با ظاهرهاي فريبنده خنجر پنهان كرده اند.
Iran, Islamic Republic of
برخی بدون هیچ اطلاعی از سیاست خارجی و روند تصمیم گیری در آن تنها می خواهند در رسانه های داخلی داد سخن بدهند راستی هیچ می دانید که عربستان نفوذ اصلی را در سازمان کنفرانس اسلامی دارد و این سازمان به حمایت از عربستان و محکومیت ایران بیانیه بدهد اعتبار بین المللی ایران را در صحنه جهانی از بین خواهد برد؟؟ کیهان و شما و همه کسانی که با ارتباط با عربستان مخالفند مانند همه کسانی هستند که با صلح حدیبیه پیامبر (ص) با کفار قریش هم مخالفت می کردند.
Singapore
امام خمینی (ره): اگر از صدام بگذریم از سعود و ال سعود نخواهیم گذشت
Iran, Islamic Republic of
روابط ديپلماتيك قواعد خود را دارد. چرا در قتل عام مردم چچن توسط روسيه هم چيزي نگفتيم؟!!!
Iran, Islamic Republic of
كسي كه حرف از كنفرانس اسلامي زده بداند كه اعتبار و عزتها همه دست خداست و ترقي و پيشرفت فردي و اجتماعي بستگي به اخلاص دارد.
اين كنفرانس اسلامي نبايد به داد مردم مظلوم مسلمان تحت ظلم و جور برسد؟
Iran, Islamic Republic of
ايران اسلامي را خدا اعتبار بخشيد.
Iran, Islamic Republic of
زمانی که آقای صالحی پذیرفت که آقای ملک زاده معاون اداری و مالی وزارت خارجه شود ما فاتحه سیاست خارجی را خواندیم.
Iran, Islamic Republic of
دوستان این اقای صالحی چند بار بگن که خیلی از اقدامات او تصمیمگیری سران نظام هستش؟؟!!
مطمئن باشین نظر کلی نظام بر شرکت ایشان در این مراسم بوده
اما در مورد مصلحت بگویم برای اینکه نظاممون بتونه در منطقه جون بییشتری بگیره و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشه باید هم چنین مصلحت سنجی هایی رو اعمال کنه تا به موقعش اثر نهایی و مطلوب خودشو بذاره
Iran, Islamic Republic of
انتظار ميرود نمايندگان محترم مجلس واكنش نشان دهند .
اقای احمدی نژاد چرا و چطور و با چه حقی ; مردم ایران رو تحقیر کردید این چه جور سیاست خارجه ای هست که خون شهدای 1366 را نادیده گرفتید شما با چه حقی پا روی حرف امام گذاشتید ؟
بستگي داره كه ما چگونه به اطراف و كشورهاي ديگر نگاه كنيم .. اگر خواهان گسترش اسلام ناب محمدي (ص) و گسترش اسلام ناب هستيم بايستي با تدبير و سياست اين راه را پيش ببريم .. نبايد از كشورمان و اسلام چهره افراطي نشان دهيم .. در ضمن اشكالي نداره كه افراد اظهار نظر كنند .. مهم اينه كه بهتريم راه را در پيش بگيريم ... رفتن دكتر صالحي براي حفظ جايگاه ايران در منطقه و اعراب لازم بوده ...
Iran, Islamic Republic of
اين وزير مورد تاييد انحرافيون را استيضاح كنن
دوستای عزیز توجه داشته باشید که قواعد حاکم بر روابط دیپلماتیک بسیار پیچیده تر از این حرفهاست!!به رفتارهای اخیر ترکیه توجه کنید:از طرفی سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج می کنند از طرف دیگر از مخالفان دولت سوریه حمایت می کند واز طرف دیگر به امریکا اجازه می دهد در کشورش سپر موشکی برقرار کند!!من این سفر را کاملآ منطقی میدانم.باید این هم مد نظر بگیریم که همین الان نزدیک به 100هزار ایرانی در عربستان هستند دوستای عزیز!!!
United States
البته بحث قیاس نیست ولی خوب است که چندین ماه بیشتر از پخش سریال مختارنامه نگذشته است!
بی گمان مختار ولی فقیه زمان خودش بوده است و حکومت او حکومت ولایت فقیه!
کمی صحنه های سریال را مرور کنید متوجه بقیه ماجرا می شوید.

اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
سفر ايشان در اين برهه از زمان كاملا منطقي است . دوستان شرايط سياسي كشور و منطقه را درك كنيد ايران براي روكم كني آمريكا به صعوديها نزدك شده است.
Iran, Islamic Republic of
حداكثر در حد معاون وزير بايد سفر صورت مي گرفت و اين نشان دهنده ضعف مفرط صالحي در ديپلماسي است
Iran, Islamic Republic of
انشاالله سفر بعدي براي عرض تسليت فوت ملك عبدالله برود
Iran, Islamic Republic of
باید می رفت

کار هوشمندانه ای هست
Iran, Islamic Republic of
وای خدایا!اون از روابط حسنه با قذافی ملعون و تعلل در رسیدگی به پرونده امام موسی صدر اینم از دسته گلای جدید آقایون!چه قدر دور شدیم از آرمانهای اماممون
Iran, Islamic Republic of
کیهان عزیز،روابط دیپلماتیک در جهان ایجاب می کنه که از عکس العمل های هیجانی و سطحی پرهیز کنیم،به نظرم نویسنده این مطلب جهانبینش رو از روابط خانوادگی به روابط کلان بین الملل باید تعمیم بده.
Iran, Islamic Republic of
كار هوشمندانه و درستي كرد آقاي صالحي.
Iran, Islamic Republic of
من روابط دیپلماسی و بر قراری ارتباط با سایر ملل را قبول دارم.ولی عربستان پا را از گلیم خودش بسیار بیشتر، از حدش دراز کرده و ما هیچ گاه جواب قاطعی به انها ندادیم.در اذهان اینطور تداعی می شود که ما گویی از انها ترسی داریم.ای کاش دستگاه دیپلماسی ما برای یک بار جواب قاطع و محکمی به این اعراب می داد تا انها بدانند گنده تر از انها (اربابانشان امریکا و اسراییل)به فرموده حضرت روح ا... هیچ غلطی نمی توانند بکنند چه برسد به این جوجه ها
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر صالحی به زبان عربی و انگلیسی کاملا مسلط هستند و باعث فخر ایرانیان می باشند
Iran, Islamic Republic of
كار صالحي كاملا درسته حج عامل كوتاه آمدن ماست.
ائمه(ع) هم بعضا و مصلحتا به عیادت و تسلیت دشمنان میرفتند و در عین حال در مسیر حقشان ثابت قدم بودند.
حضرت اقا سه اصل حاكم برسياست خارجي جمهوري اسلامي را عزت حكمت مصلحت دستور فرمودند.منطبق با قواعد ديپلماسي شايد مصلحت چنين باشد اما در اين عكس نشاني از حكمت و عزت نيست.
Iran, Islamic Republic of
وای بر ما ! آقای شاه حتی از جای خود هم پا نشدند !!!
چقدر ضعیف شده ایم ما!!!!

جهان جان تورو خدا نظر منو سانسور نكن.
United Arab Emirates
از روزنامه ای که مدیر مسئولش حسین شریعتمداری می باشد انتظار بیش از این نیست این جز روابط دیپلماتیک می باشد خوب شد در دولتی اتفاق افتاد که مورد قبول خود آقایان بوده
Iran, Islamic Republic of
کار آقای صالحی مورد تایید است. این کار با توجه به شایعات در مورد مرگ شاه عربستان انجام شده است. برای اطمینان از این موضوع. وزیر امور خارجه باید از این موضوع برای برنامه ریزیهای داخلی و خارجی کشور مطلع شود. اگر خاطرتان باشد پارسال هم که حال پادشاه عربستان بد شده بود احمدی نژاد به طور مستقیم با وی تلفنی صحبت کرده بود تا از حیات یا ممات وی مطمئن باشد. همانطور که می دانید بنا بر احتمالاتی مرگ پادشاه عربستان (عبدالله) یک اتفاق بزرگ تاریخی است که بعد از اتفاقات مهم دیگر خواهد افتاد انشاالله. همانطور که در عکس هم مشاهده می کنید مشکوک بودن موضوع با توجه به ماسک زدن پادشاه عربستان همچنان باقی است!
Iran, Islamic Republic of
آدم نمی دونه دم خروس رو قبول کنه یا قسم حضرت عباس رو
United States
به نظرم مسئولین وزارت خارجه باید یک برخورد سنجیده و ضمنا انقلابی می کردند و در مقابل چشم ملت های مسلمان منطقه که با آل سعود درگیر هستند چنین نمایشی را اجرا نمی کردند. تسلیت سخنگوی وزارت خارجه و ضمنا انتقاد وی از سیاست های خصمانه عربستان،منصفانه تر به به نظر می رسید.