جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

قیمت خودروی دنا اعلام شد

شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 162785
چهارمين خودروي ملي با نام دنا كه قرار است، تا ساعتي ديگر با حضور وزير صنايع رونمايي شود، در دو رنج ۱۴ تا ۱۸ ميليون تومان براي نوع ELX و ۱۸ تا ۲۵ ميليون تومان براي نوع LX قيمت‌گذاري شد.
فارس:

دنا بر روي پلت فرم سمند و در كلاس ابعادي D و در گونه LX و ELX توليد خواهد شد.

نوع LX دنا با مشخصات پايه و در گروه خودروهاي با رنج قيمتي ۱۸ تا ۲۵ ميليون تومان و نوع ELX اين خودرو به عنوان يك محصول لوكس در گروه خودروهاي با رنج قيمتي ۱۴ تا ۱۸ ميليون تومان توليد و به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته مصلح معاون مركز تحقيقات ايران خودرو، دنا به‌تدريج جايگزين سمند خواهد شد و به اين ترتيب براي صادرات ۱۰ هزار دستگاه از اين خودرو در بازارهاي جهاني برنامه‌ريزي صورت گرفته است.

وي طول عمر دنا را ۷ سال عنوان كرد و گفت: در اين خودرو طراحي جديد بدنه، تزئينات داخلي و خارجي و ارتقاي سيستم‌هاي پلت‌فرمي مدنظر بوده است.

مصلح با بيان اينكه توليد آزمايشي دنا از آذر امسال آغاز خواهد شد افزود: توليد تجاري اين محصول از اسفندماه ۹۰ شروع مي‌شود.

وي با بيان اينكه دنا استانداردهاي ۵۵ گانه توليد خودرو را كسب مي‌كند اظهار داشت: اين خودرو در زمان ۱۱.۹ ثانيه شتاب صفر تا ۱۰۰ را طي مي‌كند و در زمان ۱۸.۴۱ ثانيه قادر به طي مسافت ۴۰۰ متري است.
معاون مركز تحقيقات ايران خودرو مصرف سوخت سيكل تركيبي دنا را در ۱۰۰ كيلومتر ۷.۴ ليتر اعلام كرد و گفت: اين خودرو قابليت كسب كردن استاندارد آلايندگي يورو ۴ را داراست.
به گفته وي، دنا با گيربكس دستي عرضه خواهد شد و در حال حاضر برنامه‌ريزي براي توسعه اين محصول با گيربكس اتوماتيك نيز در حال انجام است.
مصلح تصريح كرد: دنا از نظر قواي محركه در ۴ نوع توليد مي‌شود كه شامل LX با موتور EF۷ بنزيني، ELX با موتور EF۷ بنزيني، ELX با موتور توربوشارژ و LX با موتور EF۷ گاز سوز است.
"دنا " به عنوان چهارمين خودروي ملي كشور بعد از سمند، تيبا و رانا توسط مهندسان ايراني و بدون مشاركت خارجي ها طراحي شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یعنی بازم برای اعیان هاست که می تونن بخرن نه برای کارمندی که کلهم 500 تومان حقوق دریافت می کنه و کلی بتونه پول جمع کنه به 5 میلیونم در 5 سال نمی رسه!!
Iran, Islamic Republic of
100 کیلومتر 7.4 مصرف داره این کجاش مثل 100 کیلومتر 0.98 می مونه دلمونو به چه چیزهایی که خوش نمی کنیم
اگه می تونیم ماهواره بفرستیم هوا نمی تونیم یک ماشین با مصرف سوخت کم بسازیم !!!؟
United Kingdom
ماشین خوبی به نظر میرسه ولی قیمت بالایی داره مصرف سوختش هم مثل ماشینهای قبلی هست
Iran, Islamic Republic of
با این قیمتی که اینا دادن بازم کارمندا به غیر از پراید ماشین دیگه ای نباید سوار شن . مارو باش که دلمون خوش بود .