جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰

آمریکا چه سلاح‌هایی را به داعش هدیه داد +عکس و جزئیات

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 393185
امروز رهبر انقلاب اشاره‌ای به ارسال محموله‌هایی از مهمات توسط آمریکا به داعش داشتند. برای بررسی بیشتر موضوع تنها فیلم منتشره از این محوله‌ها را بررسی و به نتایج قابل توجهی دست یافتیم.
آمریکا چه سلاح‌هایی را به داعش هدیه داد +عکس و جزئیات
به گزارش جهان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز سه شنبه در تهران، میزبان علماء، اندیشمندان و میهمانان شرکت کننده در «کنگره جهانی جریانهای تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی» بودند.

ایشان در این دیدار، به بیان سخنان مهمی در مورد آخرین تحولات منطقه به خصوص عراق و سوریه و همچنین عملکرد گروه‌های تکفیری پرداختند.

در بخشی از سخنان امروز، رهبر انقلاب اشاره به اقدام اخیر و مکرر هواپیماهای ترابری آمریکا در پرتاب تجهیزات جنگی برای گروه موسوم به داعش در عراق کرده و فرمودند: آمریکایی‌ها با وجود این اقدامات، در ظاهر مدعی تشکیل ائتلاف ضدداعش هستند که یک دروغ محض است زیرا هدف اصلی این ائتلاف زنده نگه داشتن فتنه جنگ و درگیری میان مسلمانان است که البته به اهداف خود نخواهند رسید.

این بیان رهبر انقلاب، به اقدام چند باره آمریکایی‌ها در ارسال مهمات به نیروهای داعش در نقاط مخلتف اشاره دارد. در نمونه‌های متعدد، تاکنون آمریکا که هم اکنون در قالب ائتلاف ضدداعش در حال به اصطلاح‌ نبرد با داعش در عراق و سوریه است، مهمات زیادی را در مناطق کوبانی (عین العرب) در شمال سوریه و جلولا در شرق عراق و چند نقطه دیگر تحت عنوان "اشتباه" در اختیار داعشی‌ها قرار داده است.

در میان همه این اقدامات، تروریست‌های داعش فقط یک بار با انتشار فیلمی در یک شبکه تلویزیونی، تصاویری از این مهمات که توسط هواپیماهای پشتیبانی آمریکایی در اختیارشان قرار گرفته، منتشر کردند.

برای روشن شدم موضوع و این که چه نوع تجهیزات و مهماتی در اختیار داعش قرار گرفته است، همین فیلم را بررسی می‌کنیم. طبق اعلام داعش، این تجهیزات در حوالی شهر عین العرب (کوبانی) در شمال سوریه به دست داعش افتاده است.

بررسی این تصاویر نشان می‌دهد که فقط در یک بخش از یک محموله ارسال شده توسط چتر فرود، نزدیک به ۵ جعبه مهمات نارنجک معمولی ضدنفر دیده می‌شود.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000393/nf00393185-1.jpg
تصویر نارنجک‌هایی که آمریکا مدعی است به اشتباه برای داعش فرستاده است

در این جعبه‌های نارنجک، با توجه به اینکه یکی از جعبه‌ها توسط یک تروریست داعش باز می‌شود، طبق تصاویر چیزی حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ نارنجک قرار دارد. حال با این حساب، اگر ۳ جعبه نارنجک معمولی نشان داده شده در یک محموله‌های متصل به چتر فرود را ضربدر به طور میانگین حدود ۱۲۰ عدد نارنجک در هر جعبه کنیم، مشخص می‌شود که حدود ۳۶۰ عدد نارنجک دستی و معمولی در یکی از محموله‌های متصل به چتر فرود، وجود دارد.

اما در بقیه فیلم منتشر شده توسط داعش، نشان داده می‌شود که ۳ جعبه گلوله آر پی جی (RPG) نیز در همین محوله وجود دارد که در هر جعبه ۶ گلوله آر پی جی وجود دارد. با این حساب، در یک محموله‌متصل به چتر فرود، ۳ جعبه ۶تایی از گلوله‌های آر پی جی نیز وجود دارد، یعنی ۱۸ گلوله آر پی جی.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000393/nf00393185-2.jpg
تصویر گلوله‌های آر پی جی

آر پی جی، یکی از سلاح‌هایی است که توسط داعشی‌ها در عراق و سوریه بسیار مورد استفاده قرار دارد، چرا که این تروریست‌ها برای مقابله با ادوات زرهی و استحکامات ارتش‌های سوریه و عراق، فقط می‌توانند از آر پی جی استفاده کنند.

در ادامه فیلم منتشر شده نیز، فرد حاضر در فیلم که نقاب به صورت داشته و لباس رزمی مخصوص تروریست‌های داعشی را به تن دارد، به سراغ جعبه‌ای دیگر می‌رود. با بازکردن جعبه مشخص می‌شود که نارنجک‌های دستی دی ام ۴۱ (DM۴۱) در جعبه مهمات قرار داده شده است.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000393/nf00393185-3.jpg
تصویر نارنجک‌های DM۴۱ (گرفته شده از فیلم منتشره توسط داعش)

نارنجک‌های DM۴۱، ساخت کشور آلمان هستند. آلمان یکی از کشورهای عضو ائتلاف ضدداعش است و به حملات هوایی در عراق کمک می‌کند اما نیروی هوایی این کشور، در حملات هوایی مشارکت ندارد.

** مشخصات نارنجک DM۴۱


- طول نارنجک: ۱۰۴ میلی متر
- عرض: ۶۰ میلی متر
- وزن: ۴۵۲ گرم
- مقدار مواد منفجر داخل نارنجک: ۱۵۲ گرم
- زمان انفجار : ۳ - ۵ ثانیه
- بدنه یکنواخت و زیتونی رنگ با نشانگر زرد
- شعاع انفجاری: ۲۰ متر

در جعبه‌های باز شده توسط داعش، ۳۰ عدد از این نوع نارنجک‌ها در یک جعبه وجود دارد و با توجه به اینکه در این تصاویر ۹ جعبه از نارنجک‌های DM۴۱ دیده می‌شود، جمعا در یک محموله متصل به یک چتر فرود، ۲۷۰ نارنجک آلمانی دی ام ۴۱ وجود دارد.

https://www.jahannews.com/images/docs/000393/n00393185-t.jpg
نارنجک DM۴۱ آلمانی

البته این نکته هم ناگفته نماند که ممکن است، هر محموله چتری، مهمات متفاوتی داشته باشد ولی به طور معمول، مهمات‌های یکسانی در داخل همه محموله‌ها وجود دارند. البته در بررسی فیلم منتشر شده توسط داعش، یک محموله به چشم می‌خورد که جعبه‌های در آن وجود دارند که مشخص نیست، داخل آنها چه مهماتی قرار داده شده ولی شکل ظاهری جعبه‌ها نشان می‌دهد که احتمالا نوعی مین ضدنفر یا شاید مین کنار جاده‌ای و یا مهماتی از این جنس باشد.

https://www.jahannews.com/images/docs/000393/n00393185-s.jpg
مهماتی که به نظر می‌رسد، مین ضدنفر یا کنار جاده‌ای باشد

حال، با حساب اینکه در یک محموله بازشده ۲۷۰ نارنجک آلمانی، ۳۶۰ نارنجک دستی و ۱۸ گلوله آر پی جی وجود دارد، اگر این تصاویر منتشره توسط داعش را فقط مربوط به یک محموله بدانیم و با حساب اینکه در هر بار محموله‌ریزی هواپیماهای پشتیبانی، حدود ۱۵ چتر فرود که هر کدام از چترها، حامل یک محموله مهمات هستند، معلوم می‌شود که حدود ۴۰۰۰ نارنجک آلمانی، ۵۴۰۰ نارنجک دستی و ۲۷۰ گلوله آر پی جی در ۱۵ چتر فرود مهمات، وجود داشته است.

این میزان از مهمات، در کنار مهمات و تسلیحات سبک و سنگینی که داعشی‌ها در اختیار دارند، به طور طبیعی برای چند هفته یک گردان کافی است.

البته، میزان ارسال مهمات توسط چتر فرود، بستگی به میزان نیازی دارد که طرف مقابل دارد و اصلا محدودیتی در این زمینه وجود ندارد ولی ما به طور میانگین این نوع از ارسال مهمات را به طور میانگین ۱۵ چتر فرود حساب کردیم.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *