شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

گزارش نمازجمعه تهران توسط رسانه های خارجی

جمعه ۲۶ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب: 57348
همزمان با آغاز خطبه های امروز نماز جمعه تهران، خبرگزاریهای خارجی نیز اقدام به گزارش لحظه به لحظه این رویداد سیاسی-عبادی کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، در مورد بازتاب خطبه های این هفته نماز جمعه که توسط رئیس مجلس خبرگان رهبری ایراد شد، این مطلب بیشتر مورد توجه رسانه های غربی بود که اغلب آنها اقدام به تیتر نمودن وجوه انتقادی هاشمی رفسنجانی در این مراسم کردند.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز با انتشار بخشی از سخنان رئیس مجلس خبرگان رهبری به وجود حفظ وحدت میان مردم و مسئولان در سخنان وی اشاره کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز با گزارش لحظه به لحظه از مراسم نمارجمعه این هفته تهران ، به بیان درخواست آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص آزادی بازداشت شدگان تحولات اخیر تهران پرداخت. این خبرگزاری همچنین به لزوم وجود شبکه های آزاد خبری در ایران نیز از زبان وی اشاره کرد.

خبرگزاری آلمان نیز همانند دیگر رسانه ها به گزارش لحظه به لحظه از نماز جمعه تهران پرداخته و سخنان آیت الله هاشمی را در خصوص لزوم برگزاری گفتگوهای آزاد در مورد انتخابات را به عنوان تیتر گزارشهای خود انتخاب کرد. خبرگزاری آلمان همچنین به وجود تدابیر امنیتی در محل برگزاری نماز جمعه تهران اشاراتی داشت.

این خبرگزاری همچنین به حضور حامیان مردمی نامزدهای مختلف انتخابات ماه گذشته ریاست جمهوری ایران در مراسم این هفته نماز جمعه نیز اشاره کرد.

شبکه الجزیره نیز با پخش گزارشی از نماز جمعه این هفته تهران به قطع مکرر سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی جمعیت حاضر و تدابیر امنیتی در خیابان های منتهی به دانشگاه تهران خبر داد.

از سوی دیگر شبکه خبری بی.بی.سی.با ارئه گزارشی از نماز جمعه این هفته تهران اعلام کرد : رفسنجانی برای حل بحران انتخابات پیشنهاداتی ارائه داد.

این شبکه انگلیسی در گزارش خود اعلام کرد : در جریان نمازجمعه امروز تهران، اکبر هاشمی رفسنجانی پیشنهادهایی برای حل بحران سیاسی در ایران داد. این شبکه همزمان ، از اعتراض طرفداران موسوی در اطراف دانشگاه و درگیری با ماموران خبر داد.

دویچه وله نیز با اشاره به حضور گسترده مردم درنماز جمعه تهران اعلام کرد: هاشمی رفسنجانی خواهان آزادی دستگیرشدگان و همدردی با خانواده ‌های کشته‌شدگان انتخابات شد. منابع خبری از حضور انبوه مردم در دانشگاه تهران می‌ گویند.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *