جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
گزارشی از یک نکته بی ربط در انقلاب مصر

معرفی پرونده سبز "وائل غنیم"+تصاویر

شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 157484
ماجرا از آنجا آغاز می شود که تعدادی از خبرگزاری های صهیونیستی، چند روز قبل از سقوط حسنی مبارک، دیکتاتور مصر، به طرزی کاملا نامحسوس اقدام به انتشار تصاویری از یک جوان در تظاهرات مردم مصر کردند که مشخصه اش یک دستبند سبز بود. این گزارش یک افشاگری ساده پیرامون این نکته بیربط انقلاب اسلامی مصر است.



به گزارش جهان، ماجرا از آنجا آغاز می شود که در ژانویه سال ۲۰۱۰ در جریان یک اتفاق معمولی، یک معتاد دستگیر شده در شهر اسکندریه مصر به نام خالد سعید، به دلایلی نامعلوم در زندان می میرد.

آنچه که از اخبار منتشر شده در این رابطه به دست می آید این است که "سعید" در رابطه با یک پرونده مواد مخدر دستگیر شده بود و حتی خانواده وی هم به این نکته اذعان کرده اند. اما اینکه خود وی هم معتاد بوده است یا نه، نکته ای است که منابع غیر رسمی آن را تکذیب می کنند.

در ادامه این ماجرا، شخصی به نام "وائل غنیم" که مدیر بازاریابی شرکت گوگل در دوبی است وارد صحنه می شود و با تشکیل یک صفحه در فیس بوک خود، به نوعی یادمان خالد سعید را به صورتی اینترنتی برگزار می کند.

قضیه تمام می شود تا اینکه پرونده انقلاب مردم مصر علیه حسنی مبارک و رژیم وی باز می شود و در همین اثنی این وائل غنیم است که در فیس بوک خود عنوان می کند به دلایل شخصی! مجبور است به مصر برود و دیگر امکان ایجاد مطلب جدید بر روی فیس بوک خود را ندارد.

غنیم پس از ورود به مصر به دلایل نامعلومی دستگیر می شود و تنها چند روز مانده به سرنگونی مبارک نیز آزاد می شود.

آنچه که ما از رویکردها، فعالیت ها و سوابق وائل غنیم پس از آزادی جسته ایم تنها به چند حضور وی در میان جمعیتی محدود از معترضان مصری محدود می شود به صورتی که وی با یک بلندگو در حال صحبت است و یک دستبند سبز نیز بر دست دارد.

جالب آنکه حتی خبرگزاری های صهیونیستی نیز در روزهای قبل از سقوط مبارک در ابتدا عکس های وی را در حالی منتشر می کردند که وائل غنیم را یک معترض مصری می نامیدند و تنها نکته مبرز این عکس ها نیز دستبند سبز رنگی بود که غنیم بر دست داشت.

و ماجرا گذشت تا اینکه دویچه وله فارسی اقدام به انتشار گزارشی به زبان فارسی در مورد وائل غنیم کرد و او را " قهرمان تازه اعتراضات مصر" نامید.

و البته پس از این نیز تعدادی دیگری از رسانه های صهیونیستی از وائل غنیم نام بردند و تا همین الان که وی در صفح اصلی سایت نشریه نیوزویک نیز تبدیل به تیتر اصلی شده است.

وائل غنیم گمنام و بی سابقه از ابتدا به عنوان سوژه توسط رسانه های صهیونیستی مطرح شد تا بتواند ارتباط تاریکی را پیرامون انقلاب مصر و نکته بی ربط "سبز" ایجاد کند.

نکته ای که البته خبرگزاری های صهیونیستی جهان نیز در کنار آن پروپاگاندای خود را رها نکردند و با انتشار تصاویری که رنگ سبز به طور واضحی در آنها به چشم می خورد، سعی کردند به آن رنگ و لعابی ویژه بدهند که صد البته به جز ایجاد یک جک سیاسی در مورد انقلاب اسلامی مصر، هیچ دستاورد دیگری برای آنها نداشت.

شاید جمله دویچه وله در گزارش خود پیرامون وائل غنیم، بتواند اصلی ترین حرف را پیرامون این نکته بی ربط در انقلاب مصر بازگو کند.

دویچه وله: " هرچند وائل غنیم اصرار و تاکید دارد که او قهرمان نیست، اما چه بخواهد چه نه !!! حالا به قهرمان تازه‌ی نسل جوان و معترض مصر تبدیل شده است."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *