پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳

افزایش‌غیراصولی‌ظرفیت‌دکتری فاجعه‌است

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 381584
فیاضی گفت: براساس آنچه در خبرها آمده است اگر ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه آزاد ۸ برابر افزایش یابد با یک فاجعه علمی مواجه خواهیم شد.
به گزارش جهان، عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر آنچه در خبرها آمده پیرامون افزایش ظرفیت پذیرش دکتری صحت داشته باشد یک فاجعه علمی در کشور رخ می‌دهد چرا که دانشگاه آزاد هم اکنون با کمبود هیات علمی مواجه است و چطور می تواند بدون زیر ساخت دست به افزایش حجم عظیمی از پذیرش‌ها در مقطع دکتری بزند؟

وی گفت: ما شاهد این هستیم که هم اکنون دانشگاه آزاد در شهرهای کوچک هم در رشته دکتری پذیرش دارند و این در حالی است که در این شهرها امکانات آموزشی جهت تحصیل در مقطع دکتری در سطح مناسب نیست.

وی افزود: بهتر است به جای افزایش بی‌رویه پذیرش‌ها کمی هم به کیفیت آموزش و رفع مشکلات کنونی این دانشگاه و حتی سایر دانشگاه‌ها دقت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اماتور
وقتی وزارت علوم به بنگاه اقتصادی تبدیل بشه نتیجش این میشه . اینا کاری به افزایش رتبه علمی کشور ندارند بلعکس دارن تیشه به ریشه داشته ها می زنند . انگار واسه این کار ماموریت دارند .
ادیروزبرای ثبت نام دکتری حقوق کیفری به دانشگاه زاد شیراز رفتم که اولین دوره را برگذار میکرد...مدیرگروه داشت پشت تلفن میگفت فلانی هنوز دوره دکتریشو دفاع نکرده تموم نکرده نمیشه بگیم بیاد دکتری تدریس کنه ...بذاریم کارشناسی ارشد درس بده...تاسف خوردم که باید 70میلیون بدم تا کسانی به من درس بدن که کارشناسی ارشدشون هرکاری کردن نتونستن دانشگاه دولتی شیراز قبول بشن...به همین دلیل منصرف شدم تا دولتی قبول بشم لطفا دولتی ظرفیتشو بیشتر کنه...
بی نام
United Kingdom
با اعلام ظرفیت تکمیلی دکترا دانشگاه ازاد و سکوت معنی دار وزارت علوم فاتحه علم خوانده شد. فقط پول مهمه و دیگر هیچ.