جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جزئیات تشکیل «مدارس خانواده»

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 371585
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه‌اندازی مدرسه خانواده از سال آینده، گفت: در مدرسه خانواده آموزش‌هایی درباره همه نیازهای زندگی به همه اعضای خانواده در ارتباط با یک دوره کامل حیات ارائه می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر بهمن بهمنی افزود: این دوره‌ها یک چرخه زندگی را در بر می‌گیرد و به عنوان مثال این دوره‌های آموزشی شامل مسائل ازدواج، فرزندپروری، نوه پروری و ارتباط سازنده با عروس و داماد و زندگی در دوران سالمندی و ارتباط با سالمند می‌شود.

مدیرکل دفترازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان درباره دوره‌های مدرسه خانواده نیز گفت: از نخبه‌ها و متخصصان با تجربه‌ای که در سطح جامعه سالهاست در زمینه آموزش و تعالی خانواده و ترویج فرهنگ سالم ازدواج کار می‌کنند، دعوت می‌شود و آنان هسته مرکزی مدارس خانواده را تشکیل می‌شوند. در حال حاضر قرار است آیین نامه ایجاد مدارس خانواده نوشته شود و از ظرفیت نخبگان جامعه برای تدوین سرفصل، محتوا و اجرای آن‌ها استفاده شود.

بهمنی در پایان در پاسخ به این پرسش که با توجه به فعالیت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی، نحوه صدور گواهینامه پایان دوره مدرسه خانواده چگونه خواهد بود، گفت: ‌قرار است این مدارس به ثبت برسد. بنابراین اجازه صدور گواهینامه گذراندن دوره‌ها را برای شرکت کنندگان دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *