پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مهمترین وسیله برای کنترل عفونت دهان

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 401581
عضو هیئت علمی پژوهشکده دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: آمارها نشان می دهد که ۱۲ تا ۱۳ درصد افراد جامعه به دندانپزشک مراجعه نمی کنند.
به گزارش جهان؛ دکتر فریبز بیات در گفتگو با مهر، اظهارداشت: کنترل عفونت در مطب های دندانپزشکی، از جمله موضوعات حائز اهمیت است که اطلاعات در این زمینه می بایست به روز شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش "کنترل عفونت دندانپزشکی با محوریت خود مراقبتی"، افزود: این همایش از ۲۳ تا ۲۶ دی ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود و مخاطبان آن، دندانپزشکان و تیم دندانپزشکی است.

به گفته قائم مقام دبیر اجرایی این همایش، تیم دندانپزشکی شامل بهداشت کاران و پرستاران دندانپزشکی، تکنسین ها و منشی و دستیار دنداپزشک است.

بیات با تاکید بر اهمیت کنترل عفونت در مطب های دندانپزشکی، تصریح کرد: در همین ارتباط، چند کارگاه و تعداد زیادی سخنرانی و...، در این همایش سه روزه برای تیم دندانپزشکی، برگزار می شود.

وی با عنوان این مطلب که ۱۲ تا ۱۳ درصد مردم جامعه از مراجعه به دندانپزشک خودداری می کنند، افزود: بقیه افرادی هم که مراجعه می کنند، همواره ترس از آلوده شدن به بیماری های عفونی مثل ایدز، هپاتیت و... دارند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اعلام اینکه به ندرت اتفاق می افتد که انتقال عفونت به واسطه حضور دندانپزشکان دارای تحصیلات آکادمیک در مطب ها صورت بگیرد، اظهارداشت: آنچه مهم است، به روز معلومات و اطلاعات دندانپزشکان و تیم دندانپزشکی است.

بیات ادامه داد: آشنا شدن با تکنولوژی های روز دنیا، سبب می شود که موضوع انتقال عفونت های دندانپزشکی به حداقل برسد.

وی با تاکید بر استفاده از تجهیزات روز دنیا در مطب های دندانپزشکی، افزود: مهمترین وسیله ای که همه مطب های دندانپزشکی باید داشته باشند، دستگاه "اتوکلاو" است که وسایل آلوده را استریل می کند.

بیات با اشاره به قیمت بالای اتوکلاو که بین ۳ تا ۱۳ میلیون تومان متغییر است، گفت: به ندرت مشاهده می شود که مطب دندانپزشکی، این وسیله را نداشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *