جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تاریخ سازی محمد فرح دردو قهرمانی جهان

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب: 441686
فرح با کسب مدال دوی ۵۰۰۰ متر در مسابقه‌های جهانی دوومیدانی تاریخ‌ساز شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمد فرح با هت‌تریک روز گذشته خود توانست نام خود را در تاریخ ورزش دوومیدانی ثبت کند.

فرح سه دوره پشت سر هم در مسابقه‌های قهرمانی جهان، قهرمان دوی ۵ هزار متر شد و دو دوره پشت سر هم توانست در هر دو مسابقه ۵ هزار و ۱۰ هزار متر مقام قهرمانی را کسب کند.

در مسابقه‌های روز گذشته یوسین بولت توانست سومین مقام خود در این مسابقه‌ها را کسب کند و اشتون ایتون نیز توانست رکورد جهان در مسابقه‌های ده گانه را به اسم خود ثبت کند.

فرح بعد از به دست آوردن پنجمین مقام جهانی خود گفت: هفت سال پیش بکله تمامی مسابقه‌ها را می‌برد. من به یاد دارم که با خودم در آن زمان فکر می‌کردم که اگر او تنها یک مقام خود را هم به من بدهد راضی هستم. اگر هفت سال پیش به من می‌گفتند تنها یک مدال خواهی آورد می‌گفتم خوب است اما الان که چند مدال آورده‌ام می‌گویم باور نکردنی است. مهم‌ترین چیز بردن مسابقه است و من این کار را انجام دادم.

کلب اندیکو رقیب فرح قول داده بود که با فرح بجنگد. او توانست در ۶۰۰ متر اولیه از فرح جلو بزند که موقعیت جدیدی را برای فرح به وجود آورد اما در دور نهایی و در ۶۰۰ متر آخر فرح با بیشترین توان خود دوید. سرعت او حتی از دیوید رودیشا در فینال ۸۰۰ متر نیز بیشتر بود.

فرح درباره اتفاقات اخیر مربوط به دوپینگ هم‌تیمی‌اش و اتهاماتی که به مربی‌اش زده شده بود، گفت: قطعا شرایط سخت بود، اما همه ورزشکاران با چنین موانعی در سر راه خود روبه‌رو می‌شوند. تنها باید با روشی درست با این مشکلات مقابله کرد.

در مسابقه ده گانه اشتون ایتون توانست در دوی ۱۵۰۰ متر ۸۲۹ امتیاز کسب کند و رکورد ۴ دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۵۲ صدم ثانیه را به ثبت برساند. رکورد قبلی جهان نیز در دست خود ایتون بود که آن را این بار ۶ امتیاز ارتقا بخشید.

همسر اشتون نیز توانست مدال نقره هفت گانه را برای کانادا کسب کند.

ایتون درباره رکوردشکنی خود گفت: من به خودم گفتم که خب، از این مسابقه لذت ببر و برای آن تلاش کن. نتیجه بسیار خوب بود اما من به تنهایی این کار را انجام ندادم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *