جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اعتراض علوی به خبرسازی برای ائمه جمعه

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 425783
وزیر اطلاعات گفت: بولتن هایی پر از دروغ برای ائمه جمعه تهیه می شود و وقتی آن را به وزیری نشان می دهیم قسم می خورند که دروغ نوشته اند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، صبح امروز حجت الاسلام سید محمود علوی در همایش ملی پیشگامان انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا با تبریک میلاد باسعادت حضرت ولیعصر(عج) با اشاره به قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۴۲ اظهار داشت: ۱۵ خرداد روز خاطره انگیز و حماسی است که نام مردم این منطقه با آن عجین شده است.

وزیر اطلاعات با تشکر از برگزاری همایش ملی پیشگامان انقلاب اسلامی با هدف بررسی قیام تاریخی۱۵ خرداد سال ۴۲ افزود: باید از برگزاری این همایش که بازگو کننده قیام تاریخی ۱۵ خرداد است تشکر و قدردانی کنم.

۱۵ خرداد درس های آموزنده ای برای همه ما دارد

وی ادامه داد:این اتفاقات برای همه ما درس های آموزنده ای دارد به همین خاطر باید حماسه ۱۵ خرداد و الگوها و رمزهای آن برای همگان بازگو شود.

حجت الاسلام علوی با مرور پیشینه قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ اضافه کرد: سه قدرت آمریکا، انگلیس و شوروی با یکدیگر خصومت داشتند و هرکدام تلاش می کردند بر دیگری برتری پیدا کنند اما پس از جنگ جهانی دوم، آمریکا و شوروی به عنوان دو قدرت مهم باقی ماندند.

وی تأکید کرد: هر دو قدرت سعی داشتند تا با استفاده از ابزار و شیوه های مختلف کشورهای دیگر جهان را با خود همراه سازند به طوری که شوروی تلاش می کرد کشورهای تحت نفوذ خود را افزایش داده و آمریکا نیز می کوشید حکومت های زیرمجموعه شوروی را از بین برده و حکومت های دست نشانده خود را جایگزین آن کند.

ایران برای دو قدرت شرق و غرب اهمیت داشت

این مسئول با اشاره به اهمیت ایران برای دو بلوک شرق و غرب عنوان کرد: ایران به عنوان همسایه شوروی از جایگاه خاصی برای دو قدرت برخوردار بود.

علوی گفت: سیاست آمریکا بدین گونه بود که به کشورهای مختلف کمک های تکنولوژی برساند تا بدین وسیله کمونیست را از بین ببرد به همین خاطر تلاش داشت تا این شیوه را در ایران نیز پیاده سازد.

آمریکا پرداخت وام به ایران را منوط به انجام اصلاحات ارضی کرد

این مسئول تأکید کرد: پس از فوت آیت الله بروجردی، شاه احساس کرد که می تواند به هدف خود برسد به همین خاطر به آمریکا تعهد داد که اصلاحات را انجام دهد و بدین ترتیب اسدالله علم به روی کار آمد.

وی گفت: از این زمان شرط مسلمان بودن برای انتخاب افراد و قسم به قرآن برداشته شد تا راه برای روی کار آمدن یهودیان و سایر مذاهب در کشور ایجاد شود که این موضوع با واکنش مراجع عظام تقلید مواجه شد.

امام راحل شخصا ۱۵۰ نامه به علما ارسال کردند

علوی افزود: امام راحل شخصا ۱۵۰ نامه به علما ارسال کردند و از آنان خواستند که شورای علما تشکیل داده و نسبت به لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی واکنش نشان دهند.

این مسئول گفت: مصوبه انجمن های ایالتی و ولایتی با پافشاری علما و امام تصویب نشد و در این زمان بود که شاه وارد عمل شد و اعلام داشت که باید لوایح شش گانه اجرا شود.

وی بیان داشت: لوایح شش گانه به دنبال جلب منافع ملی آمریکا بود و امام نیز به شاه اولتیماتوم داد و اعلام کرد که ما این لوایح را تحریم خواهیم کرد و علما نیز تصویب لواح شش گانه را خلاف قانون دانستند.

رهبری اعلام فرمودند که ما به مذاکره کنندگان اعتماد داریم

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران اظهار داشت: مقام معظم رهبری اعلام فرمودند که ما به مذاکره کنندگان اعتماد داریم.

وی افزود: اگر ما رزمندگان را به میدان نبرد می فرستادیم و به جای حمایت به آنان بزدل می گفتیم آیا می توانستیم به موفقیت برسیم.

وی بیان داشت: تیم مذاکره کننده به آمریکایی ها اعلام کرده است که فصل الخطاب رهبری است و باید اطمینان رهبری به دست آید.

باید صحبت های رهبر فصل الخطاب قرار گیرد

وزیر اطلاعات گفت: نباید طوری عمل شود که وحدت ملی کشور دچار خدشه گردد و حمله به دستگاه دیپلماسی مانندغضنفری است که به دروازه خودی گل بزند، همدلی و همزبانی آنگونه است که به تیم مذاکره کننده حمله شود یا باید صحبت های رهبر فصل الخطاب قرار گیرد.

این مسئول یادآور شد: آیا مقام معظم رهبری خائنین را قبول دارند، مگر رهبری بارها نفرمودند که تیم مذاکره کننده را قبول دارم چرا بر اساس عقده حرف می زنیم.

وی گفت: دولت یازدهم دولت همه است و در این دولت، اصلاح طلب و اصولگرا و معتدل می تواند نقش آفرین باشد اما آنهایی که به رییس جمهور و وزیر خارجه حمله می کنند می خواهند چه چیز را نشان دهند.

علوی تأکید کرد: باید قبول کنیم اقتصاد کشور تک پایه و تک محور است و زمانی که تحریم نبود نفت را براحتی می فروختیم و پول آن به حساب بانک مرکزی می آمد ولی اکنون نفت کم تر می فروشیم و پول فروش نفت هم به ما نمی رسد به همین خاطر کار برای این دولت سخت و دشوار است.

این مسئول یادآور شد: قبلی ها پول را از بانک مرکزی برداشت کرده و برای مسکن مهر هزینه می کردند به همین خاطر یکدفعه دلار هزار تومانی به چهار هزار تومان افزایش پیدا کرد، این دولت هم می توانست در ظاهر کار عمرانی را افزایش داده و قیمت ها را بالا ببرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین طی روزهای اخیر گفت:برای تأمین هزینه ها یک تفاوت مختصر در قیمت بنزین ایجاد شد تا افزایش حقوق کارمندان و سایر هزینه ها جبران شود.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید نسبت به اطلاعاتی که به دست می آوریم و در اختیار دیگران می گذاریم دقت کنیم، بولتن هایی پر از دروغ برای ائمه جمعه تهیه می شود و وقتی آن را به وزیری نشان می دهیم که فلان مورد را نوشتند، قسم می خورند که دروغ نوشته اند، آیا با این دورغ ها می توان از نظام پاسداری کرد.

گفتنی است صبح امروز همایش ملی پیشگامان انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، مسئولان استانی و شهرستانی و پژوهشگران و نویسندگان در مسجد امام جعفر صادق(ع) دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *