جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

جایگاههای متخلف جریمه می‌شوند

شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 175088
مدیرعملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تشریح برنامه های مقابله با قاچاق سوخت، از افزایش نظارت بر نحوه عرضه سوخت در جایگاهها همزمان با فرا رسیدن تابستان خبر داد و گفت: تمامی متخلفان در جایگاههای سوخت جریمه خواهند شد.

به گزارش مهر، فیروز سهرابی درباره مهمترین ماموریتهای مدیریت عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، گفت: مجموعه فعالیتهایی که در زمینه دریافت و نگهداری، نقل و انتقال، بارگیری و تخلیه، عرضه و فروش فرآورده های نفتی و همچنین نظارت و اجرای تمامی این مراحل و پیگیری برای تامین و توزیع مطلوب، مطمئن و پایدار فرآورده های مختلف نفتی در اقصی نقاط میهن اسلامی صورت می گیرد، از مهمترین مسئولیت های این واحد است.
وی افزود: نگهداشت تاسیسات ذخیره سازی در انبارهای نفت، تهیه و تدوین کلیه روش ها، دستورالعمل ها و مقررات مربوط به عرضه سوخت های مایع در بخش های مختلف اعم از دریایی، زمینی و هوایی از دیگر ماموریت های این مدیریت است.

مدیرعملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق و انحراف فرآورده های نفتی از دیگر ماموریتهای مهم این واحد در سطح مناطق ۳۷ گانه پخش فرآورده های نفتی است، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهم ترین دلایل قاچاق سوخت از ایران، اختلاف قیمت با کشورهای همسایه است.

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر قیمت عرضه فرآورده های نفتی در داخل کشور به قیمت های بین المللی نزدیک تر شود، از میزان قاچاق به همان اندازه کاسته می شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی برای برخورد با این پدیده شوم، علاوه بر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باید تمامی دستگاههای دست اندرکار، نظارتی، بازرسی و انتظامی با مشارکت دسته جمعی اقدام کنند.

سهرابی از راه اندازی سامانه الکترونیکی تجارت آسان به عنوان یکی از برنامه های کلان مدیریت توزیع، عرضه و مصرف فرآورده های مختلف نفتی یاد کرد و افزود: مطابق با این سامانه، یک ساز و کار ضابطه مند برای توزیع و فروش داخلی فرآورده های نفتی تعریف و اجرایی شده است.

مدیرعملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با یادآوری اینکه مطابق با این سامانه و به دنبال برآوردهای کارشناسی شده، سوخت مایع به کلیه مصرف کنندگان عمده و جز تخصیص و فروخته می شود، بیان کرد: هم اکنون به استثنای بخش حمل و نقل، تمامی مصرف کنندگان سوخت مایع همچون صنایع، واحدهای کشاورزی و نیروگاه ها از طریق سامانه الکترونیکی تجارت آسان، سوخت مایع خود را درخواست می کند.

وی همچنین از تجهیز و راه اندازی تیم های تخصصی مقابله با قاچاق سوخت در سطح شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خبر داد و یاد آور شد: این تیم ها با انجام گشت های دوره ای و با مشارکت نیروهای انتظامی و تعزیرات حکومتی به صورت مستمر و بر حسب مورد، میزان توزیع و انتقال فرآورده های نفتی را مورد بازرسی قرار می دهند.

سهرابی با اعلام اینکه رسیدگی به پرونده های متخلفان از قرارداد فروش در سطح شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، از دیگر فعالیت های این مدیریت می باشد، تاکید کرد: تلاش بر این است تا با افزایش برنامه های نظارت و بازرسی در خصوص نحوه عرضه و توزیع فرآورده های نفتی، از میزان تخلفات کاسته شود.

وی با بیان اینکه همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و افزایش مسافرت های برون شهری، میزان نظارت و بازرسی از سطح جایگاه های عرضه کننده سوخت در سراسر کشور افزایش یافته است، گفت: در شرایط فعلی به صورت شبانه روزی از وضعیت عرضه سوخت در سطح مجاری عرضه بازرسی و بازدید می شود.

به گفته سهرابی، بررسی وضعیت تلمبه و نازل های سوخت و رفع مشکلات فنی، برنامه ریزی برای کاهش تراکم در جایگاه ها به ویژه در مسیرهای پر رفت و آمد و نظارت بر کیفیت سوخت عرضه شده در مجاری عرضه، از مهم ترین فعالیت های در دست اجرا است.

مدیرعملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه با مشارکت موسسه استاندارد، نظارت بر نحوه کمی و کیفی عرضه سوخت در جایگاه ها افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: بر این اساس، تمامی متخلفان احتمالی در جایگاه های سوخت با جرایم سنگینی مواجه خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *