جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
درپی اخبار حمله به غیرنظامیان سلیمانیه منتشر شد:

بیانیه ارتش ترکیه درباره حمله به عراق

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 436583
ارتش ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای بار دیگر در توجیه تجاوز به شمال عراق مدعی شد که این ارتش تلاش می کند در حملات کمترین آسیب را به غیر نظامیان وارد کند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از آناتولی خبرداد: ارتش ترکیه امروز یکشنبه در اقدامی به منظور توجیه تجاوز آشکار خود به شمال عراق مدعی شد: هدف از حملاتی که به شمال عراق صورت می گیرد، مقابله با اعضای «پ ک ک» است نه آسیب رساندن به غیرنظامیان.

در بیانیه ارتش ترکیه آمده است: دستگاه های اطلاعاتی ما مواضع گروه «پ ک ک» را شناسایی و محل دقیق آنها را در اختیار ارتش قرار می دهند تا حملات به آنها کمترین آسیب در میان غیرنظامیان را به همراه داشته باشد.

بیانیه ارتش ترکیه در حالی صادر شد که در روزهای اخیر رسانه ها اخباری از کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در سلیمانیه عراق منتشر کرده اند.

همچنین «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق شب گذشته در انتقادی شدیداللحن از آنکارا به دلیل تجاوز به شمال عراق گفته بود: ترکیه نباید برای حل مسائل و مشکلات داخلی خود از همسایگانش استفاده ابزاری کند.

العبادی تأکید کرده بود: اعضای گروه «پ ک ک» در خاک عراق وجود خارجی نداشته و در ترکیه به سر می برند.

وی همچنین با بیان اینکه اگر ترکیه در مبارزه با تروریسم جدی باشد بغداد از این مسأله استقبال می کند، گفت: اگر آنکارا در مبارزه با حزب «پ ک ک» جدی است چرا شهرهای خود را که آنها در آن مناطق حضور دارند، بمباران نمی کند؟

اعضای کابینه عراق نیز چندی پیش با صدور بیانیه ای حملات ترکیه به خاک عراق را محکوم و آن را تجاوزی آشکار به تمامیت ارضی این کشور خواندند.

دولت ترکیه از حدود یک هفته پیش به بهانه مبارزه با اعضای «پ ک ک» اقدام به تجاوز نظامی به شمال عراق کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *