جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
لاریجانی در دیدار با قائم مقام وزیرخارجه سوریه:

سوریه تاوان مقاومت برابر اسرائیل را می‌دهد

پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب: 419069
رئیس مجلس در دیدار با قائم مقام وزیرخارجه سوریه گفت: سوریه کشور مهمی در خط مقاومت و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین محسوب می‌شود و تاوان ایستادگی و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی بعدازظهر چهارشنبه (۲ اردیبهشت ۹۴) با فیصل مقداد قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به بحران به‌وجود آمده برای ملت سوریه گفت: سوریه کشور مهمی در خط مقاومت و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین محسوب می‌شود و تاوان ایستادگی و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را می‌دهد.

وی در همین بخش بر حمایت و پیگیری حل مشکلات مردم سوریه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ستایش از مقاومت دولت و مردم سوریه افزود: کشورهای مخالف سوریه بعد از مقاومت بزرگ سوریه در برابر فشارهای کشورهای قدرتمند به این نتیجه رسیده‌اند که باید به خواسته ملت سوریه احترام بگذارند.

رئیس مجلس در همین راستا بر ضرورت نقش مثبت و فعال‌تر کشورهای دوست سوریه برای برقراری ثبات و آرامش در سوریه تاکید و تصریح کرد: رایزنی‌ها و مشورت‌های کشورهای دوست سوریه به روند پایان دادن بحران سوریه کمک خواهد کرد.

لاریجانی در پایان بحران به‌وجود آمده در یمن و ادامه بحران سوریه را مضر برای تمام کشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نباید ظرفیت‌های کشورهای اسلامی در جهت تضعیف جهان اسلام قرار گیرد و تعدادی از کشورهای منطقه آلت دست رژیم صهیونیستی و کشورهای قدرتمند جهان شوند.

در ادامه این دیدار آقای فیصل مقداد قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه با قدردانی از حمایت‌های دولت و مردم ایران از مردم سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتدای بحران سوریه از حامیان برقراری آرامش و امنیت در سوریه بوده است و کمک‌های مادی و معنوی ایران هیچگاه از حافظه دولت و مردم سوریه فراموش نخواهد شد.

قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه در ادامه با تاکید بر مقاومت و دفاع سوریه در برابر متجاوزان به حقوق مردم کشورش افزود: دولت و ملت سوریه جز پیروزی در برابر دشمنان و حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی خود به موضوع دیگری فکر نخواهند کرد.

فیصل مقداد در پایان با ارائه گزارشی از وضعیت سیاسی، امنیتی و اقتصادی در سوریه خاطرنشان کرد: برقراری آرامش و امنیت در سوریه می‌تواند به تثبیت صلح و امنیت در منطقه منجر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *