جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۹

«تربیت» و سیاسی کاری به سبک وزارت آموزش و پرورش با بودجه بیت المال!

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 393266
ماهنامه «تربیت» وابسته به وزارت آموزش و پرورش در شماره مهر ماه خود اقدام به انتشار ضمیمه ای سیاسی-اجتماعی کرده است.
«تربیت» و سیاسی کاری به سبک وزارت آموزش و پرورش با بودجه بیت المال!
گروه سیاست جهان نيوز ـ این ماهنامه که به مسائل تربیتی دانش آموزان و مدارس می پردازد سالهاست که تحت نظر معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش منتشر می شود. جالب اینجاست که شماره مهرماه این ماهنامه که به مسائل دانش آموزان می پردازد ۵۰ صفحه اما ضمیمه سیاسی آن ۱۰۰ صفحه است!

در این ضمیمه مطالبی مانند: استیضاح وزیر علوم، «ندا» نسل دوم اصلاح طلبان، دولت و رسانه ملی، اقتصادی که دولت جدید تحویل گرفت و محاکمه احمدی نژاد پرداخته شده است. البته به موضوعات بین المللی مانند مساله داعش، ترکیه و اردوغان، سرنوشت عراق و افغانستان و فلسطین نیز در این مجله پرداخته شده است.




ماهنامه تربیت در شماره دوم خود نیز روند شماره قبل را ادامه داده است و این بار به سراغ ابراهیم اصغر زاده، از طراحان تسخیر لانه جاسوسی رفته و با وی گفتگو کرده است. اصغر زاده همان کسی است که معتقد است از هیچ تلاشی که در چارچوب منافع ایران، به حل و فصل کدورت میان ایران و آمریکا بر سر ماجرای گروگانگیری بیانجامد، فروگذار نمی‌کند، «حتی اگر متضمن عذرخواهی باشد.» او همچنین با بیان اینکه درک می‌کند موضوع سفارت برای آمریکایی‌ها همچون یک «کابوس» بوده، گفته که «با خانوادۀ گروگان‌ها ابراز همدردی می‌کنم.» ابراهیم اصغرزاده، از فعالان سیاسی اصلاح طلب هم اکنون مشاور پروژه ساخت فیلم سینمایی درباره تسخیر لانه جاسوسی هم شده است!

این ماهنامه در کلیه مراکز آموزش و پرورش در سراسر کشور توزیع می شود.


این که پرداخت سیاسی ـ جناحی خاص، جزو کدام وظیفه و اولویت های وزارت آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی آن تعریف شده و حتی اهمیتی دوچندان نسبت به مطالب تربیتی دارد و دو برابر اصل مجله به آن اختصاص داده شده است و با بودجه بیت المال منتشر می شود سؤالی است که مسؤولان وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی آن باشند؟

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
به خدا قسم این نوگلان رو باید دریابید
وضع همینطوری به خاطر این اینترنت و تبلت کوفتی خراب است خداییش احساس خطر می کنم
به نکته خوبی اشاره کردی به خاطر این تحریم ها که پول نداریم بدبختیم بچمم گیر می ده تبلت بخر اینترنت شارژ کن!برام از کجا بیارم.اش حداقل توافق می شد راحت می شدیم.مردیم
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
کی میگه اُسکل یه نوع پرندست!؟
یعنی الان شما اینترنت نداری و با دود به روش سرخ پوستی پیام فرستادی ؟
یا غیاث المستغیثین
قابل توجه آقای وزیر
آل احمد
قابل توجه وزیر آموزش و پرورش که معلوم نیست داره چیکار می‌کنه ...
علي
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش غيرانتفاعي شده و مدارس دولتي هم به بهانه هاي مختلف مانند تيزهوشان و ... بيشتر از غيرانتفاعي ها وجه اخذ ميكنند و معلوم نيست آن بودجه هنگفت كه ميگيرند، كجا هزينه ميشود؟؟؟
نمایندگان محترم مجلس چکار می کنند چرا جلوی اینها را نمی گیرند