سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۱
۲
روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور ترکیه:

تحریم‌های ظالمانه را پشت سر گذاشتیم

جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 433766
رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ما تحریم‌های ظالمانه را پشت سر گذاشتیم و توانستیم به راه‌حل‌های قابل قبولی دست پیدا کنیم.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، ضمن تبریک عید سعید فطر و با اشاره به توافق ایران با ۱+۵، اظهار داشت: این توافق در رابطه ایران با همسایگانش به ویژه ترکیه تاثیرگذار خواهد بود.
حجت‌الاسلام حسن روحانی در این گفت‌وگوی تلفنی که پنجشنبه شب انجام شد، گفت: ما تحریم‌های ظالمانه را پشت سر گذاشتیم و توانستیم به راه‌حل‌های قابل قبولی دست پیدا کنیم.

روحانی در خصوص همکاری تهران - آنکارا برای کمک به ثبات منطقه، گفت: در امورمنطقه‌ای چشم امید مردم منطقه به همکاری‌های ما دوخته شده است و ما می‌توانیم با همکاری یکدیگر به یک راه حل برد- برد در منطقه دست پیدا کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: در این ارتباط ضرورت دارد تعاملات فی‌مابین برای ریشه‌کنی تروریسم افزایش یافته و با مسئله تروریسم در منطقه که می‌تواند ثبات کشورها را به هم بزند، مقابله کنیم.

در این مکالمه تلفنی همچنین رئیس‌جمهور کشورمان از همکاری‌های طرف ترکیه‌ای در سال‌های گذشته در زمینه مسئله هسته‌ای قدردانی نمود.

رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر و موفقیت‌های به دست آمده در مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: ما آماده همکاری در مسائل منطقه‌ای هستیم و از طریق تعامل نزدیک دستگاه‌های مختلف دو کشور خواهیم توانست به این امر مهم کمک نماییم.

آقای اردوغان به توسعه روابط دو کشور هم اشاره نمود و گفت: باید توسعه روابط را پیگیری نماییم و از طریق همکاری به تعمیق آن کمک نماییم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به قیمت سرخم کردن دربرابر خصم....به موشک هایمان چکار داشتید؟ تعهد داده اید ۸ سال گسترش موشکی نداشته باشید... راستی اگر بازرسان آژانس خواستند از منزل شما یا جماران یا منزل جناب هاشمی رابازرسی کنند اجازه خواهید داد؟ همان راه صدام را درپیش روی شما گذاشتند و شما تسلیم شدید....
Iran, Islamic Republic of
عجله نکن ...عجله نکن ...زنگ تفریحه ...زنگ تفریحه