سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

آقازاده

دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 193060
دانشجوی هرز در وبلاگ اسکالپل نوشت:

پرونده ی هشتیمن شماره ی مطبوعه ی کشیده که پذیرای لشکر طنز نویسان در قالب گردان های ضربت، توپخانه، پشتیبانی، تخریب، شناسایی و امثالهم می باشد، درباره ی آقازاده گی است . آنچه در پی می آید مطلبی است در همین زمینه. بدیهی است که اگر پایش بیفتد ، ما این حرفها را عین آب خوردن تکذیب می کنیم و به همه ی اتهامات انجام داده و انجام نداده خود اعتراف می کنیم ! والله المستعان .

***

بر عکس تصور شما مخاطب محترمی که چه بسا و خدای ناکرده و زبانم لال و هفت کوه سیاه به میان، دغدغه عدالت طلبی هم داری ، ممکن است آقازاده معنای جالب – قشنگی نداشته باشد و حتی نوعی فحش و بد و بیراه تلقی شود . حتی به قول بعضی ها ، آقازاده ی خوب ، آقازاده ی مرحوم است. خب بلاخره شما هم از خطا و اشتباه که مصون نیستی . لهذا و خلص من جمیع الجهات به شما ثابت می کنیم که آقازاده و آقازاده گی حتی به همان معنای ضایع و ناجور که ذهن شماست ، خیلی هم خوب است .

خدمت کردن : محال است شما آقازاده ای را ببینی که نگران مردم نباشد و نخواهد به آنها خدمت کند. اصولاً فرق من و شمای عوام با آقازاده به معنای اخص کلمه ، در این است که اولین کلمه ای که من و شما گفته ایم یا آبّه بوده (یعنی گشنمه) یا اَبّه بوده ( یعنی بابا من گشنمه ) یا مــــامــــا بوده (یعنی مامان من گشنمه) . ولی اولین کلمه ای که آقازاده گان موصوف از توی قنداق بر زبان می آورند این است که : « ما خادم مردم هستیم ». فلذا این از این. بیبین ! افتاد؟!

قوه ی مجریه : آقازاده گان یا با قوه ی مجریه هستند یا با قوه ی مجریه نیستند . آنهایی که با قوه ی مجریه هستند در آن دستگاه و زیر مجموعه های ریز و درشتش مشغول به تحقق آرزوی قنداقگی خود هستند که این از فواید آقازاده گی است . وگرنه من و شما و زید و عمرو و بکر عمراً نتوانیم یکی از مشاغل آقازادگان به دوش نحیف خود ، تحمل کنیم . آن آقازاده هایی هم که با قوه ی مجریه نیستند و نقش چوب لای چرخ را ایفا می کنند ، به نوبه ی خود خیلی زحمتکش می باشند . چون حجم بالایی از توجیهات ناکامی ها و یا سوتی های احتمالی آقا زاده های گروه اول ، متوجه همین چوبهای لای چرخ است . انشاءا... که هر دو گروه مأجور باشند که به خاطر من و شما اینقدر خون دل می خورند. آخ جیگرم ... گوشه کنار مجلس صدای ناله هاتون قطع نشه . ها ها ...

قوه ی قضائیه : اصلاً توضیح ندارد . شما می دانید انتشار یک دو هفته نامه چقدر دنگ و فنگ دارد ؟ می دانید چند نفر خرجشان با همین نشریه در می آورند ؟ پس توقعات بیجا نداشته باشید . حالا شما می خواهی بخندی، این همه آدم باید از نان خوردن بیفتند ؟ عجبا ... مخاطب هم اینقدر پرتوقع؟ بدو در خونه خودتون بازی کن . بدو ببینم .

قوه ی مقننه : وقتی شغل در خور لیاقت برای آقازاده پیدا نشود ، او مجبور است تا نماینده من و شمای عوام بشود. می فهمید ؟ مجبور است . فلذا کاندیدا می شود و رأی می آورد و چهار سال باید عز و چز های ما را تحمل کند. از همینجا به خاطر ظلمی که در این چهار سال به این طفلکی ها شده و خواهد شد عذر خواهی می کنیم و امیدواریم مسئولان بتوانند اول از همه شغل هایی لایق تمامی آقازاده ها است ، را ایجاد کنند و بعد به فکر ما باشند . آقایان مسئول اصلاً ما از حق خودمان گذشتیم . آقازاده ها را در یابید.اصلاً تا وقتی همه ی آنها سر کار دلخواهشان نروند ، ما هم سر کار نمی رویم. اصلاً من نمی خوام ، با این مسئولین بد قهرم ... ( سه لیتر و هفتصد و شانزده سی سی گریه و اشک و ناله نگارنده به انضمام چهار گونی بد و بیراه حواله ی مسئولانی که در رسیدگی به آقازاده گان کوتاهی کرده اند)

صنعت توریسم : اگر آقازاده ها برای تحصیل و مأموریت و غیره به بلاد اجنبی نروند ، ما از پیشرفت های بشری بی خبر می مانیم و نابود می شویم . پس گشت و گذار آقازاده ها که به خاطر خیر دنیا و آخرت من و شما مجبورند به دیار کفرستان بروند ، هم به نفع ما است و هم به نفع پیشرفت بشری . این وسط فقط فرسودگی اش می ماند برای این طفل معصوم ها . شاید برای همین بعضی از کارشناسان به تولید انبوه آقازاده ها توصیه کرده باشند . البته با شناخت و تعصبی که از آقازاده های خودمان سراغ داریم می دانیم که آنها حاضرند فرسوده بشوند ولی لحظه ای توفیق خدمت را از دست ندهند. تازه آدم عاقل که به ترکیب تیم برنده دست نمی زند . بچه تو هم دست نزن ، جیزه ! آروم باش باباجون.

خودکفایی در ذغال و اسپند و عسل : برای چشم نخوردن این "عسل های بابا " اگر روزی ۸۰ میلیون بشکه ذغال و اسپند هم وارد کنیم باز هم کم است .بنا بر این مسئولین فهیم و با تدبیر به فکر افتادند تا با استخراج حداکثری معادن اسپند و چاه های ذغال و تولید سه شیفته ی این محصولات استراتژیک ، وابستگی به خارج را قطع کنیم تا خدای ناکرده چشم زخمی به این عسل های بابا نرسد و ما هم به دلیل کفران نعمت این عسل ها، دچار مؤاخذه اخروی نشویم. خدا خیر بدهد به این مسئولان که به فکر آخرت ما هستند . در حال حاضر، به لطف یزدان و بچه ها (!) اینقدر از این عسل ها داریم که با وجود بحران ریز و درشت جهانی ، می توانیم نیازهای بازار داخلی تأمین کنیم و حتی صادرات لژیونر هم داشته باشیم.

مخاطب محترم ، می توان ده ها دلیل دیگر در فواید آقازاده ها ایراد کرد . ولی با توجه به مطالب فوق اگر شما هنوز از خواب خرگوشی غفلت بیدار نشده ای و همچنان نسبت به آقازاده ها عناد داری ، باید بروی یک فکر اساسی برای خودت بکنی . اگر قرار بود شما به خود بیایی ، همین سطور کافی بود ولی اگر همچنان این بغض شما پا برجا است اجازه بده تا یک ضرب المثلی برایت نقل کنم ، شاید مفید واقع شود . از قدیم گفته اند کسی که خوابش برده را می توان بیدار کرد ، ولی کسی که خودش را به خواب زده را باید با چک و لگد بیدار کرد . فکر کنم حالا دیگر از خواب غفلت بیدار شده باشی !

اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و اهلک اعدائهم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دستت درد نکند که پیدا شدی ودرد ما را هم گفتی