جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۴

تولید کرم حلزون در کشور متوقف شد

شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 297362
معاون امور غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: به علت ضعف نظارت در تولید کرم حلزون و ادعاهای اثبات‌نشده در تبلیغات این کرم، تولید این محصول آرایشی در کشور متوقف شد.
به گزارش جهان، محمدرضا فاضلی به فارس گفت:‌ کرم حلزون در گذشته از سازمان غذا و دارو مجوز داشته است اما به علت ضعف نظارت دانشگاه علوم پزشکی البرز کمیته فنی قانونی سازمان غذا و دارو هفته گذشته رأی به توقف تولید این محصول داد.

معاون سازمان غذا و دارو گفت: هنوز مجوز تولید این محصول باطل نشده اما باید بررسی‌های کاملی در مورد تولید این محصول و ادعاهای آن که در تبلیغات تلویزیونی دیده می‌شود، انجام شود.

وی افزود: اشکالی که اکنون وجود دارد قصوری است که در نظارت بر تولید این محصول وجود داشته است و مجوزها در گذشته بدون بررسی دقیق صادر شده است.

فاضلی ادامه داد: از طرف سازمان غذا و دارو نیز نامه‌ای هم به سازمان صدا و سیما زده‌ایم که تبلیغات این محصول فعلاً متوقف شود.

معاون امور غذایی و آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: تبلیغات این محصول در صدا و سیما در مورد اثرات کرم حلزون کاذب و نادرست است و ادعاهایی که در این تبلیغات می‌شود، اثبات نشده است ضمن اینکه مستندات لازم برای تولید این محصول و اثرات آ‌ن به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی البرز ارایه نشده است.

وی گفت: البته توزیع این محصول آرایشی در شبکه رسمی توزیع و داروخانه‌ها وجود نداشته است و فقط از طریق تبلیغات تلویزیونی و به صورت تلفنی این محصول فروش داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
یعنی خوب گذاشتن فروشش رو بکنه بعد برن سراغش. ضعف نظارت هم کاملا مشکوکه باید پاسخگو باشن
Iran, Islamic Republic of
برای صدا و سیما متاسفم که برای کسب درآمد اصول زیر پا میگذاره و این تبلیغات ماهواره ای رو پخش می کنه.امیدوارم هرچه زودتر این تبلیغ ها متوقف بشه.
United States
خدا رو شكر خسته شديم از اينهمه تبليغات
نازنین
باور کنید من مونده بودم که مگه چقدر حلزون تو دنیا وجود داره که اینا تونستن اینهمه محصول باهاش درست کنن و البته هنوزم درست میکنن و جالب اینجاست که نسل این حیوون بیچاره تاحالا هم منقرض نشده!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نظر شما جالب و البته سوال برانگیز نیست؟؟؟؟!!!!