جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۸
۷۱

آقای‌روحانی! مگر قراربود محکومان هم در دولت بکار گرفته شوند؟!

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب: 377769
این سخن رئیس‌جمهور محترم در کنفرانس خبری دیروز که دولت تمامی توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب را اجرایی و عملیاتی خواهد کرد، می‌تواند از عزم جدی ایشان برای تحقق توصیه‌ها و رهنمودهای یاد‌شده حکایت کند ولی برخی از شواهد موجود به این تردید دامن می‌زنند که مبادا کسانی در پی تغییر صورت مسئله به منظور زمینه‌سازی برای حضور و نفوذ اصحاب و عوامل فتنه در عرصه و دور کردن دولت محترم از نتیجه مطلوب باشند.
آقای‌روحانی! مگر قراربود محکومان هم در دولت بکار گرفته شوند؟!
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: دیروز خبرنگار کیهان در کنفرانس خبری رئیس‌جمهور محترم کشورمان با اشاره به تاکید اخیر رهبرمعظم انقلاب که «فتنه را خط قرمز نظام» دانسته و توصیه کرده بودند وزرا با فتنه‌گران فاصله‌گذاری کرده و به تعهدات خود در جریان رأی اعتماد پایبند باشند، از جناب دکتر روحانی پرسیده بود دولت برای تحقق توصیه‌های رهبری چه برنامه‌ای دارد؟ و رئیس‌جمهور محترم در پاسخ، ضمن تاکید بر این که دولت برای عملیاتی کردن تمام نکات مورد نظر رهبر معظم انقلاب برنامه‌ریزی کرده است، اظهار داشتند: «ما در چارچوب قانون عمل می‌کنیم، معیار ما قانون خواهد بود و کسی اگر محکومیتی دارد و محکومیتش برای این است که طرف از حقوق اجتماعی محروم شود، یعنی دادگاه فردی را برای استفاده از حقوق اجتماعی محروم کرده، به قانون عمل می‌کنیم ولی تخیل این که آقایی در عکس بوده، حالا این که مال کی است؟ و به چه منظور بوده؟ و رفته تماشا کند یا چه جور شعاری بدهد را نمی‌پذیریم که کسی بخواهد بر مبنای توهمات، فردی را محکوم کرده یا به دولت بگوید این فرد از حقوق اجتماعی محروم است. محرومیت از حقوق اجتماعی حکم دادگاه می‌خواهد. ما هم طبق حکم دادگاه عمل می‌کنیم.»

تاکید رئیس‌جمهور محترم که دولت همه توصیه‌های رهبر معظم‌انقلاب را اجرایی و عملیاتی می‌کند، قابل تقدیر است و از ایشان غیر از این نیز انتظار نمی‌رفت و نمی‌رود. اما ظاهرا جناب دکتر روحانی در اظهارات یاد شده، از چند نکته حقوقی غفلت ورزیده و برخی از واقعیات ملموس و محسوس را نادیده گرفته‌اند. از جمله آن که؛

۱- جرایم به دو نوع «جرم مشهود» و «جرم غیرمشهود» تقسیم می‌شوند. جرم غیرمشهود، جرمی است که انتساب آن به مجرم نیاز به اثبات دارد و تا قبل از تشکیل دادگاه و اعلام رأی و نظر قاضی، صرفا در حد یک اتهام است. در این حالت تشکیل دادگاه با دو هدف مشخص صورت می‌پذیرد. اول؛ اثبات جرم و دوم؛ تعیین مجازات آن. به عنوان مثال، شخصی که از سوی شخص دیگری متهم به سرقت شده است و این سرقت دور از چشم و میدان دید این و آن صورت پذیرفته باشد، قبل از آن که اتهام او در دادگاه به اثبات برسد، «مجرم» تلقی نمی‌شود و نمی‌توان او را به صرف اتهام اثبات نشده مستحق مجازات دانست.

اما، «جرم مشهود» به جرم و جرائمی گفته می‌شود که در مقابل چشم مأموران و یا شماری از مردم اتفاق افتاده است، مانند آن که شخصی در ملاء عام و در حالی که تعدادی از مردم شاهد بوده‌اند با قمه به رهگذری حمله کرده و او را مجروح و یا به قتل رسانده باشد. در این حالت وقوع «جرم» و «جنایت» محرز است و تشکیل دادگاه برای اثبات جرم نیست، بلکه برای تعیین مجازات و میزان کیفر مجرم است.

آقای دکتر روحانی یک حقوقدان است و به یقین از تفاوت میان «جرم‌مشهود» و «جرم غیرمشهود» باخبرند، بنابراین، تعجب‌آور است که برای جرایم و جنایات مشهود اصحاب فتنه، منتظر تشکیل دادگاه مانده‌اند! آیا دهها و بلکه صدها نمونه مشهود و ملموس از جنایات شرم‌آور فتنه‌گران نظیر، ادعای تقلب در انتخابات، آشوب‌های خیابانی، آتش زدن مسجد، هتک حرمت عاشورای حسینی(ع) و سنگباران نمازگزاران ظهر‌عاشورا، عربده کشیدن به دفاع از اسرائیل و آمریکا، قتل مردم کوچه و بازار، پاره کردن تصویر مبارک حضرت امام(ره) و لگدمال کردن آن با شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»! پادوئی آشکار برای مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس و صدها نمونه دیگر از این دست قابل انکار است؟ به یقین جناب روحانی می‌دانند، تشکیل دادگاه این جماعت برای تعیین مجازات آنهاست و نه اثبات جرم؟!

۲- آقای روحانی می‌فرمایند؛ «تخیل این که آقایی در عکس بوده، حالا این که مال کی است؟ و به چه منظور بوده؟ و رفته تماشا کند یا چه جور شعاری بدهد را نمی‌پذیریم که کسی بخواهد بر مبنای توهمات، کسی را محکوم کند و به دولت بگوید این فرد از حقوق اجتماعی محروم است»!

درباره این بخش از اظهارات رئیس‌جمهور محترم - با عرض‌پوزش- باید گفت که ایشان صورت مسئله را تغییر داده‌اند! و این سوال را بی‌پاسخ گذارده‌اند که چه کسی گفته است به صرف «تخیل» و یا مشاهده «تصویر» می‌توان افرادی را به فتنه‌گری متهم کرد؟! سخن درباره افراد فریب خورده‌ای نیست که با برداشت غلط و یا توهم نسبت به وقوع تقلب و یا حتی با تحریک و ترغیب و دریافت مزد از عوامل اصلی فتنه به میدان آمده بودند. منظور از فتنه‌گرانی که نباید در دولت به کار گرفته شوند و آقای روحانی و کابینه ایشان ملزم به فاصله‌گذاری با آنان شده‌اند، افراد و اصحاب نشان‌دار فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ هستند که بسیار بعید است برای جناب روحانی و یا مشاوران ایشان، ناشناخته مانده باشند. این طیف از فتنه‌گران شامل افراد نشان‌داری است که در جریان فتنه‌آمریکایی اسرائیلی ۸۸ آشکارا حضور داشته و مواضع وطن‌فروشانه خود را به صراحت اعلام کرده‌اند و نه، آن عده از فریب‌خوردگان که در فتنه یاد‌شده به بازی گرفته شده بودند و به قول جناب روحانی تصویر آنها در فلان صحنه دیده می‌شود و معلوم نیست تماشاچی بوده‌اند و یا...؟!...

طیف مورد اشاره از فتنه‌گران نشان‌دار را به آسانی از مواضع اعلام شده و عملکرد مشهود و خیانت‌بار آنها می‌توان شناخت و بدیهی است که هیچیک از آنان به اعتراف قبلی جناب روحانی - که به آن اشاره خواهیم کرد - شایستگی حضور در هیچ مسئولیتی را ندارند.

۳- باید از رئیس‌جمهور محترم پرسید که اگر جنابعالی درباره جرایم مشهود نیز معتقد به اثبات جرم در دادگاه هستید و قبل از تشکیل دادگاه و صدور حکم، استناد به جرایمی که مرتکب شده‌اند را غیرحقوقی می‌دانید، چرا و با کدام توجیه قانونی روز ۲۳ تیرماه ۷۸ در سخنرانی معروف خود- که متأسفانه این روزها جای خالی آن در اظهارات حضرتعالی دیده می‌شود- از کسانی که فتنه ۷۸ را پدید آورده بودند، با عنوان «اراذل و اوباش»، «آشوب‌طلب»، «دشمن مردم ایران» و... یاد‌کرده و آنان را مستحق «سرکوب شدید» دانسته بودید؟! در آن هنگام که هنوز جرم آنها - به قول جنابعالی - در هیچ دادگاهی بررسی نشده و به اثبات نرسیده بود! ضمن آن که ابعاد و گستره جنایت فتنه‌گران ۷۸ با فتنه‌گران ۸۸ قابل مقایسه نبوده و نیست هر چند که برخی از فتنه‌گران در هر دو فتنه یاد شده دست داشته‌اند.

جناب روحانی در بخشی از سخنان روز ۲۳ تیرماه خود که در اجتماع پرشور مردم تهران و در محکومیت فتنه‌گران ایراد شده بود، گفته بودند؛ «در کدام کشور جهان حرکت‌های آشوب‌طلبانه این چنین تحمل می‌شود. اینها- فتنه‌گران ۷۸- خیلی پست‌تر و حقیرتر از آن هستند که بخواهیم نسبت به آنها تعبیر براندازی را مطرح کنیم. در کدام کشور دنیا و در کدام کشور و توسط کدام دولت، آشوب، تخریب و برهم زدن نظم جامعه تحمل می‌شود؟ مگر دولت مقتدر جمهوری اسلامی ایران و مسئولین امنیتی نظام، این‌گونه حوادث را تحمل خواهند کرد؟ این صبر و تحمل در یکی دو روزه برای این بود که ماهیت این چند صد نفر اوباش به خوبی برای مردم ما روشن شود و همه به خوبی بدانند اینها چه کسانی هستند و دارای چه ماهیتی هستند... بی‌تردید این افراد دشمن مردم ایران و ارزش‌های این مرز و بوم هستند. این اوباش حتی به مساجد هم تعرض کردند» و...

راستی جناب آقای روحانی، به قول حضرتعالی «در کدام کشور جهان و توسط کدام دولت» اینگونه افراد تحمل می‌شوند؟! چه رسد به آن که در مسئولیت هم قرار بگیرند! و صدالبته، این اظهارنظر جنابعالی قبل از تشکیل دادگاه و رسیدگی به جرایم و جنایات فتنه‌گران مورد اشاره بوده است.

آقای روحانی بعد از ماجرای ۲۵ بهمن ۸۹ که سران و عوامل اصلی فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ به بهانه حمایت از مردم مصر و تونس اعلام راهپیمایی کرده بودند، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا، گفته بود؛

«در روز ۲۵ بهمن عده معدودی به بهانه حمایت از مردم مصر و تونس به خیابان آمدند که اتفاقا در شعارهای آنها حمایتی از مردم مصر و تونس به چشم نمی‌خورد و متأسفانه با شعارهای ضدانقلابی، موجبات خوشحالی و بهره‌برداری آمریکا، رژیم صهیونیستی و ضدانقلاب را فراهم آوردند... اقدامات نابخردانه و فتنه‌گرانه صورت گرفته در روز ۲۵ بهمن تنها به نفع استکبار و ضدانقلاب بود» و...

۴- آقای روحانی گفته‌اند؛ از بکارگیری کسانی که براساس حکم دادگاه از حقوق اجتماعی محروم شده‌اند، خودداری خواهیم کرد! که باید گفت؛ مگر قرار بود اینگونه محکومین هم در دولت به کار گرفته شوند؟! اگر مقصود از فاصله گذاری وزرا با فتنه‌گران، خودداری از به‌کارگیری محکومان بود که نیازی به توصیه و یادآوری تعهد آنان در جریان رأی اعتماد نبود!

۵- این سخن رئیس‌جمهور محترم در کنفرانس خبری دیروز که دولت تمامی توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب را اجرایی و عملیاتی خواهد کرد، می‌تواند از عزم جدی ایشان برای تحقق توصیه‌ها و رهنمودهای یاد‌شده حکایت کند ولی برخی از شواهد موجود به این تردید دامن می‌زنند که مبادا کسانی در پی تغییر صورت مسئله به منظور زمینه‌سازی برای حضور و نفوذ اصحاب و عوامل فتنه در عرصه و دور کردن دولت محترم از نتیجه مطلوب باشند که انشاءالله چنین مباد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این است دولت راستگویان!
بهادری
روحانی رییس جمهور اکثریت مردم است و اگر الان رای گیری شود حتما بالای 95 درصد رای دارد. الان همه مردم برایش دعا میکنند و پشتیبانش هستند بنابراین اگر در مورد حوادث سال 88 حرفی میزند آن حرف بالاتر از قانون است و قطعا مورد پسند مردم هم هست. مگه میشه که دکتر روحانی حرفی بزنه که مردم قبول نداشته باشند؟! شما هم بهتره چشمهاتونو بشورید و به سیل جمعیت 70 میلیونی هواداران بیشمار دکتر روحانی در داخل و خارج بپیوندید. دیروز یک کارخانه بسته بندی غذا در گرگان افتتاح شد این نشون میده که دولت داره کار میکنه. کجا تو دولت محمود از این کارها میشد؟
زنده باد روحانی
زنده با هاشمی قهرمان
شما بهتر چشماتون باز کنید من مخالف آقای روحانی نیستم و از ته دل آرزو می کنم دولت موفقی داشته باشند ولی اگر قرار بر رای گیری باشه شما هیچ سندی ندارید که ایشون 90 درصد رای میاره این آمار رو ذهن شما دراورده و واقعیتی نداره در ضمن آقای روحانی رای 70% نداشتند, لطفا توهم نزنید.!!!!!!!!!!!!!!!
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
در اینکه جناب روحانی رئیس جمهور ما هستند شکی نیست و براشون هم دعا می کنیم
اما درباره میزان رای فعلی شما مطمئن باش همونی هم که داشت از دست داده
تا جایی که من خبر دارم تو کل فامیل درجه یک و دو ما یه نفر به روحانی رأی داد که اونم داره می گه عجب غلطی کردم!
پارسا
United States
سیل جمعیت 70 میلیونی؟؟؟؟

در اولین رفراندوم اقتصادی دولت در مساله یارانه دیدیم که مردم چه میزان به درخواست رییس جمهور گوش کردند.
این است معنای چشمها را شستن.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
البته آقای بهادری ما نکته شما را گرفتیم، ولی منفی دادیم نکنه یک عده که نوهم دارن جدی گرفته باشن.
سعید
Iran, Islamic Republic of
جدی یا شوخی بودن این نظر قابل تشخیص نیست لطفاً راهنمایی بفرمایید.
خیلی جدی شوخی کرده! بعضیا اینجورین!
Iran, Islamic Republic of
برعکس حرف شما اکثرا از رای دادن به روحانی پشیمن هستن واگر الان رای گیری بشه بیش از 5 درصد رای نداره
United Kingdom
بهادری جان!!
احتمالا تا حالا مفهومی بنام منطق به ذهنت متبادر نشده!!!!!!!یکبار دیگه پیام خودت را بخون میفمی چقدر انسان منطقی هستی!!!!
دوست
دوستان در تفاوت جدی وشوخی دقت کنند
تارینه
Germany
مگه میشه که دکتر روحانی حرفی بزنه که مردم قبول نداشته باشند؟؟!!!!!
خدا وکیلی چقدر به این جمله ای که گفتی اعتقاد داری؟؟
در ضمن نظرات گوهر بار خودتو به مردم نسبت نده بهتره بجای مردم بگی عده ای محدود.
واقعا شما نفهمیدید داره مسخره میکنه
Iran, Islamic Republic of
اين استدلال شماست؟:
"دیروز یک کارخانه بسته بندی غذا در گرگان افتتاح شد این نشون میده که دولت داره کار میکنه. کجا تو دولت محمود از این کارها میشد؟"
البته حق با شماست چون در دولت احمدي نژاد كارهاي ديگري هم انجام ميشد مثلا ماهواره و فضاپيما و زيردريايي و موشكهاي نسل جديد و راديوداروها و سلوهاي بنيادي و دستاوردهاي غني سازي عظيم هسته اي و .... افتتاح شد كه تو اين دولت داره دونه دونه فروخته ميشه!
دوست شما
آقای بهادری شما چشماتمون خوب بشویید و دوربر تان را خوب نگاه کنید رای آقای روحانی در آن دوران که عمل کردی نداشت با 07/ % اختلاف بالا آمد(زیر51% )حالا با این عمل کرد ضعیفش 90% بشود؟
در ضمن ما هرچه بدبختی داریم از طرف ه... است از پایه گذاری اقتصاد مریض بعد از جنگ ، از تورم 59% چیزی شنیدی ؟
یک نگاه به دور برخود بکن یک کارگر می توانی پیدا کنی از ه...
من به روحانی رای نداده ام ولی به دستور آقا از دولت پشتیبانی میکنم اما قرار نیست اگر بخواهند از خطو ط قرمز که همان بکارگیری فتنه است عبور کنند ما ساکت بنشینیم در ضمن شما طرفدارای داخل رو حساب کن
جناب بهادری باحال نوشتی ولی منفی خوردی! آخه یه کم لحن نوشته شما زیادی جدی میزنه!!
جون من بگو 95 درصد رو از کجا آوردی ؟ جون من ؟ جون حسن ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
تخیل در حد لیگ برتر
بابا این بنده خدا مسخره کرده وطنز نوشته!
Iran, Islamic Republic of
تحلیل در حد "داماد لرستان"!
تحلیل در حد داماد لرستان! خیلی باحال بود
کم سواد
United States
ما مثل شما که رای قاطع مردم در سال 88 به احمدی نژاد را تکذیب کردید نیستیم وروحانی را رئیس جمهور قانونی میدانیم حتی اگر هفت دهم بیش از حدنصاب رای آورده باشد. اما رای 95درصدی را درصورت برگزاری انتخابات مجدد به ایشان را همان قدر خیال پردازانه و اوهام می دانیم که تقلب در انتخابات 88 را . بیدارشوید هرچند برای کسی که خودش را به خواب زده است سخت می باشد.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
بسته بندی غذا خیلی کار بزرگیه؟؟؟خوب اگه اینجوریه منم در حیاطمون راعوض کردم حتما ازکارای دولته؟؟؟
امید مدبر
بابا جان ایشان با جملات مثبت ، دولت را در باطن و زیبا نقد کرده است و جمله ایشان طنز است دوستان . سر کار نروید التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
حتی بالای 100 درصد!
حتما بالای 95 درصد؟؟؟
صد در صد غلط است. اتفاقاً اگر می‌شد همین الآن انتخابات ریاست‌جمهوری را برگزار می‌کردیم تا ببینید رأی روحانی چقدر پایین آمده...
سلمان
باید به عرض اقای بهادری رساندکه
من با این جمله شما که "شما هم بهتره چشمهاتونو بشورید" کاملا موافقم!
البته نه در تایید ان بلکه در انکه باید با احتیاط بیشتر به نوع تفکر شما نگاه کنم که ....
جالیبه از ناچیز چنان کوهی می سازید وای بر روی که این ناچیز شما فقط مقداری بیشتر شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
اگه هرچی آقای روحانی می گه مردم قبول دارند پس چرا درانصراف ازیارانه حرفش گوش نکردن شک ندارم اگه امروزدوباره رای گیری کنند رای آقای روحانی زیر 50 درصد است
به نظرم شما باید چشماتو بشوری !!!!!
خخخخخخخخ بهادری تو چقدر جُکی!! موش بخوردت!
Iran, Islamic Republic of
وقتی پاک ترین دولت تاریخ اونجوری میشه راستگوترین دولت هم اینجوری میشه دیگه!...
ارمیا
Iran, Islamic Republic of
احسنت به حاج حسین که مو لای درز تحلیل ها و استدلالهاش نمیره...
حاج حسین منتظر جواب منطقی نباش...
از این جماعت فقط فحش و بدو بیراه در میاد...
Iran, Islamic Republic of
هر انسانس حق حیاط و زندگی دارد اقای شریعتمداری
شما چکاره هستی که بگی کی نفس بکشه کی نه؟
Iran, Islamic Republic of
حق حيات دارد ولي فتنه گران هرگز حق حاكم شدن بر ناموس و شرف اين مملكت را نخواهند داشت. همانطور كه دزد به اموال هم حق زندگي دارد ولي كسي دزد را سرپرست امور خود انتخاب نمي كند
Iran, Islamic Republic of
یک رأی گیری عادلانه مشخص میکند چه تعداد طرفدار افراد به اصطلاح فتنه ای که شما میگویید هستند یا طرفدار ضد فتنه مثل شما .اگر می خواهید خودتان را در معرض امتحان قرار دهید بسم الله. به تصور اینکه پیش خود فکر کنند که مردم مرا قبول دارند مثل کبکی می ماند که سر خود را در برف فروکند.
الآن که دیگه کسی نمی تونه حیاط داشته باشه یک آپارتمان 50 متری هم برای ما غنیمته!!!
باسواد جان! حیات را درست بنویس!
Iran, Islamic Republic of
احسنت!!!
ديروز همچين توي صدا و سيما و اخبار مي گفت پاسخ سخت رييس جمهور به تحريم هاي آمريکا فکر کردم چي گفته !!!!
کلي به خودش فشار آورد و گفت اين کارتون خيلي زشت بود !!!! من که حسابي زهر ترک شدم از اين همه ابهت !!!
سعید
Iran, Islamic Republic of
باز اومد باز اومد
حاج حسین جان چه انتظاراتی از این جماعت دل آرام داری ها!!!
استخر سونا جکوزی در نیاوران و سعدآباد خریداریم!
شما ٤ ميليونى ها اب رو بريزيد ....
سرور
من آب را می ریزم روی سر شما تا مغزتان خنک شود.
سوره مبارکه بقرة آیه ۲۴۹
Iran, Islamic Republic of
قالَ الَّذينَ يَظُنّونَ أَنَّهُم مُلاقُو اللَّهِ كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرينَ

آنها که می‌دانستند خدا را ملاقات خواهند کرد گفتند: «چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند!» و خداوند، با صابران و استقامت‌کنندگان است.
ایول... مرحبا به این جواب که از قرآن هستش
اردلان سرافراز
Iran, Islamic Republic of
من فقط يك سئوال دارم اگه جرم فتنه گران مشهود هست چرا بعد از گذشت 3 سال هنوز حضرات دادگاهي نشده اند اين چه نوع جرم مشهودي هست كه از محاكمه مجرم ترس وجود داره و مصلحت انديشي مي شه
علی
Iran, Islamic Republic of
خودت هم میدونی چرا
بسیار عالی
ممد
United Kingdom
اصحاب فتنه نام ونام خانوادگی ومشخصات شناسنامه ای دارند ومسلما در جرم مشهود نیز بالاخره یک مرجعی باید مشخصات آنها را روی کاغذ بنویسد و تایید نماید تا همه رسما آنها را بشناسند اما علی رغم اینکه به صورت غیر رسمی تعدادی از آنها به صورت محاوره ای در بین مردم معلوم و مشخص اند ولی هنوز رسما دستگاهی آنها را به مردم معرفی نکرده است لذا لازم است بوروکراسی اداری مورد نیاز برای رسیدگی به این موضوع انجام شود و تکلیف مشخص گردد
لازم به ذکر است برای بکار گیری یک فرد جز در یک دستگاه دولتی اخذ سوء پیشینه سریع و براحتی انجام می گیرد که تسریع این قضیه برای دادن مسئولیت و کارهای مهم نیز مزید امتنان خواهد بود
سعید
در خصوص دولت دکتر روحانی:
واقعیت این است که تمام توان کشور ما اهمین است. الان شاید به جرات می توان گفت اکثر نخبگان دوباره برگشته اند و سکاندار دولت شده اند به قول معروف کشور افتاده دست عقلا
دوستان و عزیزان باور کنید اگر این 4 سال جواب ندهد دیگر درد ما این آقا و اون آقا نیست دیگر با آمدن و رفتن جلیلی یا خاتمی کار درست نمی شود باید دنبال مشکل اساسی بود.
شما توجه کنید اکثر کابینه دکتر روحانی از دانشمندان کشور هستند خود روحانی که فکر کنم تا الان شناختیدش ادمی هست که مثل قبلیه بی خودی حرف نمیزنه روی حساب حرف می زنه حواسش هست چی بگه از دکتر فرجی دانا که عزل شد بگیر که ایشون از اساستید دانشگاه های کانادا بودند تا آقای نجفی فارغ التحصیل MIT یا دکتر صالحتی فارغ التحصیل MIT و بقیه امثال دکتر نهاوندیان فارغ التحصیل جرج واشنگتون یا وزیر اقتصاد که اصلا ایشون مخ اقتصادیه همه نیز قبول دارند.
ویا آقای مهندس زنگنه که دیروز هم وزارتخونش یکی از بهترین وزراتخونه ها شد بالاخره ایشون چنیدیتن دوره وزیر بودند و در تونایی هاش شکی نیست و یا اصلا دکتر ظریف که دیگه حرفی برای گفتن باقی نمی گذاره

به هر صورت می خوام بگم تمام توان کشور ما همینه که میبینید اگر کشور درست شد که شد اگر نشد مطمئن باشید مشکل جای دیگست
Iran, Islamic Republic of
اگر محكومند چرا تو زندان نيستن؟
آقای شریعتمداری. با ارادت زیادی که به شما و روزنامه کیهان دارم، اما بهتره به این موضوع اهمیت بیشتری داده بشه که اگر کسی جرمی مرتکب شده، حتما باید دادگاهی بشه و اگر به عدالت محکوم شد، عنوان مجرم بر پیشانی اش بخوره. متأسفانه عادت کردیم که به هر کسی برچسب میچسبونیم. آقای روحانی درست گفتند. مجرم کسی است که در دادگاه محکوم شده باشه. نه هر کسی که بر علیهش جو سازی میشه
والسلام
حمید از قم
با این استدلال آقای رییس جمهور، آقای موسوی و کروبی هم چون هنوز در دادگاه حکمی علیهشان صادر نشده می توانند در پست های دولتی به کارگیری شوند.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقأ پیشنهاد خوبی است و مسلمأ وضعیت بهتر از الان خواهد بود.
آقای بهادری واقغا امثال شما طرفدار هستند؟ یعنی افرادی که هیچ قدرت تحلیل ندارند؟ این کارخانه و طرح های دیگه که الان داره افتتاح میشه از کی شروع شد؟ از زمان دولت اقای دکتر احمدی نژاد شروع شد و الان تموم شد نه در این یک سال.
نمیدونم چرا گاهی به نظر میرسه حرفهای جناب روحانی دو پهلو هستند!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری مطابق اصل سی و هفتم قانون اساسی اصل بر برائت‏ است‏ و هیچکس‏ از نظر قانون‏ مجرم‏ شناخته‏ نمی‏
شود، مگر این‏ که‏ جرم‏ او در دادگاه‏ صالح‏ ثابت‏ گردد.
در این اصل قانونی صحبت از جرم به صورت عام است.
Iran, Islamic Republic of
من نمی فهمم اینایی که منفی دادند به چی منفی دادند. یعنی اصل 37 قانون اساسی چنین چیزی نگفته یا شاید هم قانون اساسی رو قبول ندارن.
United States
فقط قمه کشی در ملاء عام جرم مشهوده؟ تیراندازی جرم مشهود نیست؟
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر کاسبان فتنه
سلام.در پاسخ به دوستانی که تا محکوم نشدن شخص در دادگاه،اصل را بر برائت دانسته اند باید عرض شود که آقای شریعتمداری در رد آن به سخنان آقای رئیس جمهور در فتنه 78 استناد کرده اند.همچنین میان محکومیت در دادگاه و اصل مجرم بودن همیشه تناسب وجود ندارد.برای نمونه داستان حضرت علی (ع) و شخصی که زره ایشان را برداشته بود.
United Kingdom
برادر حسین فرموده اند برای جرم های مشهود « تشکیل دادگاه برای اثبات جرم نیست، بلکه برای تعیین مجازات و میزان کیفر مجرم است.» خیلی خوب ما هم قبول داریم. بفرمایید کدام دادگاه- طبق قانون- برای تعیین مجازات «حصر خانگی» سران فتنه تشکیل شده و چنین حکمی صادر کرده است؟
پس بنی صدر رو هم می شه دوباره آورد سر کار چون دادگاهی نشده!!! نه؟!!
حسین
هرچه زمان جلو تر میرود آقای روحانی آن چه ته دل دارند بیرون میریزند .وای اگر از پس امروز بود فردایی
هر کس به این مملکت چه با دست ,چه با زبان ,و چه به هر طریق دیگه خیانت بکنه مجرمه و خائن.
این خیانت رو یه عده دیدن.به فرموده ی امام علی همین برای ثابت شدن خیانت کسی کافیه.
کی یه دزد بدنام رو بهش پست و مقام میده؟؟؟؟اونهم در راس مملکت؟؟؟؟حالا هی بگید دادگااااااااااااه
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
ببخشید فکر نمیکنم دکتر روحانی با شما قراری گذاشته بود
امید
روحانی رییس جمهور محبوب اکثر مردم ایران است. امید به زندگی در این دولت رو به افزایش است و وضع معیشت رو به بهبود است. انتظار نداشته باشید فجایع اقتصادی هشت سال گذشته با یک سال درست شود. حداقل با چهار سال تلاش به نقطه صفر خواهیم رسید.
ای ول جهان نیوز ما حمایتت می کنیم
احمد اراک
United States
آقای بهادر هر چی امسال داره افتتاح میشه ثمر کار دولت متعالی دکتر محمود احمدی نژاده طرح یکروزه درست نمیشه یک کارخانه حداقل 2 سال زمان میبره تا راه اندازی بشه ضمنا اگر با این وضع کاندید بشه 25 درصد هم رای نداره از جانب ملت سخن نگو
ستوده
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار باشه فقط اونایی که محکومیت گرفتند فتنه گر تلقی شوند پس چرا از وزارت اطلاعات استعلام میشه ؟ نظر قوه قضائیه کافیست . آقای رییس جمهور ! شما با این سخن و دیدگاهتان عملا یکی از ابزارهای در اختیار دولت را ضعیف و محدود کردید .