سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

ادای احترام به پیکر جان باختگان منا با حضور سران ۳قوه +فیلم

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 447860
مراسم استقبال رسمی از پیکرهای پاک و مطهر ۱۰۴ تن از جانباختگان فاجعه منا با حضور سران سه قوه در فرودگاه مهرآباد برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از صدا و سیما، در این مراسم که مسئولان لشکری و کشوری و رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز حضور دارند به طور نمادین پیکر مطهرهشت تن از جانباختگان تشییع شد.

پیکرهای مطهر ۱۰۴ تن از جانباختگان فاجعه منا صبح امروز با هواپیمای سعودی وارد کشور شد.

قرار است در این مراسم رئیس جمهور سخنرانی کند.

۱۲۰ نفر از خبرنگاران داخلی و خارجی برای پوشش لحظه به لحظه این مراسم مستقر شدند.

فرش قرمزی از هواپیمای حامل جان باختگان تا محل تریبون به گلهای گلایل آراسته شده و صندلیهایی برای شرکت کنندگان در اطراف این مراسم مستقر شده است.

قرار است تعداد دیگری از جان باختگان حادثه مکه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه وارد تهران شود.

* ورود نخستین هواپیمای حامل پیکر جان باختگان حادثه منا

هواپیمای حامل پیکر ۱۰۴ نفر از جان باختگان ایرانی حادثه دلخراش منا صبح امروز (شنبه) در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

پیش از این هواپیمایی از کشورمان برای بازگرداندن پیکر جان باختگان حادثه منا به جده عربستان اعزام شده بود اما مقامات سعودی بدلایلی که تاکنون مشخص نشده است از پرواز هواپیمای اعزامی ممانعت به عمل آورده اند.

در فاجعه منا که پنج شنبه هفته گذشته روی داد، هزاران تن از حجاج بیت الله الحرام از جمله ۴۶۵ حاجی ایرانی جان خود را از دست دادند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *