جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

انتشار آمار نجات‌یافتگان نوروزی هلال احمر

سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 414965
مسئولان جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات امدادی - رفاهی میلیونی و نجات ۳۳۰۰ مسافر نوروزی خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امیر للـه گانی معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در پایان دهمین روز از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بیش از ۴۰ هزار نفر روز از جوانان هلال احمر به ۵ و نیم میلیون مسافر نوروزی خدمت رسانی کردند.

للـه گانی افزود: در این ایام حضور خواهران عضو سازمان جوانان که با علاقه مندی به مسافران نوروزی خدمت رسانی می‌کردند، نسبت به سال گذشته چشمگیر تر بود.

وی به استفاده ۳۱۰ هزار مسافر از خیمه‌های نماز سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اشاره و اذعان کرد: در این مدت ۳۷۰ هزار کودک از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر یادآور شد: با هدف حساس سازی مردم به بیماری های خاموش ولی پر خطر، بیش از ۳۷۰ هزار هزار تست قند خون و فشار خون از مسافران نوروزی گرفته و به افرادی که مشکوک به پرفشاری خون و قند خون بوده اند، هشدارهای لازم داده شده است.

به گفته وی بیش از ۶ میلیون اقلام فرهنگی و آموزشی و هشداردهنده با موضوعات فرهنگی و ایمنی و سلامت میان مسافران نوروزی توزیع شده است.

امدادرسانی به ۸۶ هزار نفر از مسافران نوروزی

حسین درویشی سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی تا ساعت ۹ صبح امروز، امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر ۴ هزار و ۳۰۰ مورد عملیات و خدمات انجام دادند، اظهار داشت: به ۸۶ هزار نفر از مسافران نوروزی نیز امدادرسانی شده است.

درویشی با اعلام گزارش عملیات و خدمات امداد و نجات از آغاز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی تا ساعت ۹ صبح امروز یازدهم فروردین ماه، تصریح کرد: در این مدت از میان ۴ هزار و ۳۰۰ مورد عملیات و خدمات، ۲ هزار و ۴۰۰ مورد عملیات و یک هزار و ۹۰۰ مورد خدمات بوده است.

وی افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۸۶ هزار نفر از مسافران نوروزی امدادرسانی کردند و ۵۸ هزار نفر به صورت اضطراری اسکان و ۳ هزار و ۳۰۰ نفر نیز نجات داده شدند.

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار نفر از مسافران نوروزی از خدمات درمان سرپایی بهره مند شدند و ۲ هزار و ۱۰۰ مصدوم نیز توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند و همچنین ۳۹۰ خودرو نیز رها سازی شده است.

حضور ۳ هزار ۹۱۷ پزشک و پیراپزشک در طرح داوطلب یار امداد و نجات نورزی

در این راستا فرح ناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تا نهم فروردین ماه، ۱۱۷ پزشک متخصص در اجرای طرح داوطلب یار خدمت بهداشتی و درمانی لازم را به مسافران نوروزی ارائه کردند، افزود: سه هزار و ۸۰۰ پزشک عمومی و پیراپزشک داوطلب با هدف پوشش حداکثری خدمات پزشکی در پایگاه‌های امدادی هلال احمر سراسر کشور و در راستای ارائه خدمات عام المنفعه به صورت کاملاً داوطلبانه در اجرای این طرح سهیم بودند.

وی تعداد بهره وران در ۱۱ روز اجرای این طرح را ۴۷ هزار و ۱۳۸ نفر اعلام و تصریح کرد: اجرای این طرح تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ارائه خدمات بهداشتی،سلامت، رسیدگی به مصدومان حوادث جاده ای و بهره مندی مسافران نوروزی از خدمات فرهنگی به عنوان مهمترین خط مشی اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *