شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۴
۳۳

زاکانی:‌ مجلس پرونده شهید خلیلی را پیگیری می‌کند/ صدیقی: دستور تعقیب مجدد ضارب صادر شده است

سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 351569
نماینده مردم تهران از پیگیری جدی پرونده شهید خلیلی در مجلس و در قوه قضائیه خبر داد.
زاکانی:‌ مجلس پرونده شهید خلیلی را پیگیری می‌کند/ صدیقی: دستور تعقیب مجدد ضارب صادر شده است
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مطالبه عمومی مردم درباره پیگیری مجازات قاتل شهید خلیلی گفت: باید این مسئله را به صورت دقیق از طریق دستگاه قضایی دنبال کرد تا کار به نتیجه برسد.

وی افزود: مجلس نیز به صورت جدی پیگیر بحث پیگیری قضایی پرونده قاتل شهید خلیلی را دنبال خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: باید تمامی کارها از طریق مسیر قانونی و در چارچوب قوه قضائیه دنبال شود.

دستور تعقیب مجدد ضارب شهید خلیلی صادر شده است

در همین حال، حجت‌الاسلام صدیقی رئیس دادگاه انتظامی قضات در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مطالبه عمومی مردم برای تعقیب قضایی ضارب شهید علی خلیلی گفت: آنطور که به من گزارش داده‌اند دستور تعقیب مجدد ضارب علی خلیلی صادر شده است.

وی افزود: در این‌باره با تقاضای تجدیدنظر خانواده وی امکان محاکمه مجدد ضارب و تعیین حکم جدید وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفی
آیا برای سرباز کشته شده هم کاری میکند ؟!!!!
سید عای
آقا مصطفی سلام / چرا موضوعات رو با هم قاطی میکنی ؟؟ هر چیزی در جای خودش قابل بررسی و پشتیبانی هست / اون سریاز هم برادر ما بوده مثل این طلبه / سالت مبارک
ثنا
بله واقعا هردو و همه کسانی که مظلومانه به خاطر اعتقادی اسلامی کشته می شن برادر ما هستن و بخدا قسم می خورم که برای همه این عزیزان به اندازه داغ یک برادر واقعی متاثر می شم. حداقل همدردی من اینه که من هم مادرم و عشق به فرزند را خوب حس می کنم.
خدا از سر تقصیرات برخی دولتمردان نگذره که راحت اجازه می دن امثال اشتون با آرام کامل توی ایران سیاحت کنن و سرباز و طلبه ما ابنطور جون بدن.
ده نمکی
اگر قاتل شهید خلیلی مجازات نشود ، در آینده شاهد از این دست جنایات خواهیم بود.
United States
با سلام
ببینیم و تعریف کنیم !
آقای زاکانی با پیگیری و اعدام قاتل این شهید از خشم مردم بکاهید
واقعا بايد ايشون شهيد مي شدند تا دستور تعقيب صادر شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درود بر نمایندگان شجاع
امیدوارم اعدام بشه قاتل علی
تریپل
شهید جمشید دانایی فر مرزبان غیور چی پس!!شهید واقعی دانایی فره نه این‎ ‎
خجالت بکش! هم آن مرزبان غیور ایرانی شهید است و هم این مرزبان عقیده فاطمی(س)...
کجابت سوخته بدبخت؟
Serbia
بین شهدا تفاوت نگذارید
ما
برخی چقدر بی ادب بی معرفت هستند.من شک دارم حتی به شهادت معتقد باشی بلکه از سر کینه ولجاجت به امر معروف ونهی از منکر داری بین این دو شهید دو قطبی درست میکنی ولی در روزی که سرائر اشکار میشود دیگه نمیتوانی از این شامورتی بازیها در بیاوری!
Iran, Islamic Republic of
ببین چه کسایی دارن دم از شهید و شهادت میزنن . هم این طلبه که به دست یک حرامی کشته شده شهیده و هم اون مرزبان که به دست یه حرامی کشته شده شهیده و این حرفها به تو و امثال تو که نه ناموس دارید و نه شرف و نه غیرت و نه دین هیچ ربطی نداره . تویی که میای و بین دو تا مظاوم فرق میزاری و دو تا هموطنت رو که یکی برای وطن و یکی برای ناموس کشته شده میخوای با هم مقایسه کنی و کینه خودت رو نسبت به انقلاب و کشورت خالی کنی چه فرقی میکنه کی شهید شده و کی نشده . از نوشتت میزان غیرت و ناموس پرستی و وطن پرستید خیلی معلومه!!!
علی
چشم همه مدعیان دینداری و فرهنگ روشن این است حمایت از دین و غیرتمندان دیندار
منتظر اطلاعیه روحانی هستیم
سلام .بنده از ساعت 10 تا تشییع پیکر مطهر در مراسم حاضر بودم . دریغ از یک مسئول رده بالا منتصب به دولت یازدهم.
آقایان زاکانی ، بذرپاش ،طلا ، ابوترابی بابت حضورتان در مراسم متشکرم.
Iran, Islamic Republic of
ر... نمیتونه اطلاعیه بده چون اگر اطلاعیه بده یه سری افرادی که بهش به اسم آزادی بی قید و بند و بی دینی رای دادن ازش نارحت میشن
زاکانی منتظریم
Canada
شهدا شرمنده ایم
حسین
Iran, Islamic Republic of
شهادت ایشان امتحان بزرگی برای مردم و سه قوه است.
میثم
خسته نباشید و دیگر هیچ
ب مجلسی ک به اقای زنگنه رای داد ب اقای جنتی رای داد هیچ امیدی نیست اقای زاکانی دوست داشتنی
خیلی دلمون خونه بخدااااااا
نماینده های مجلس باید بابت خیلی چیزاا تو پیشگاه خدا پاسخگو باشید
اقای مطهری کجاست؟هاااا
اچرا فریاد نمیکشه چرا خاموشه هاا
اقای زاکانی چرا وزیر خارجه استیضاح نمیشه ؟ وزیری ک سیاستش لبخنده وزیری
ک معلوم نیست چیکار میکنه
وزیری ک سیاستش سکوته دربرابر تهدیدات دشمنه
چرا جنتی مورد بازخواست قرار نمیگیره
نمیبینید اقا چقد نگرانه فرهنگه
خدایاااااااااااااااا زور هیچکس به اینا نمیرسه نه مجلس نه قوه قضاییه ک ....
خودت کمکون کن خدا
برای سربازی که به شهادت رسیده و آنهیی که هنوز زنده اند کاری بکنید.
حمید
دوست دارم ببینم نظر سرکار خانم فائزه دامت برکاتها در این زمینه چیست
یک بسیجی
سلام. ای بابا دلتان خوشه یاد همه شهداء بخیر شهید میثم م... که در فتنه 88 توسط ارازل و اوباش به شهادت رسید ضارب. بعد از چند روز دستگیر شد. اول گفتیم اعدام رو شاخشه بعداز گذشت یک سال ضارب که یکی از تولید وتوزیع کننده آن مواد مخدر بوده وهست تنها به پرداخت دیه و3سال زندان محکوم شد . خانواده شهید که تنها پسر شان را از دست داده بودند ودر خانه استجاری زندگی می کردنند در اعتراض به این حکم از دریافت دیه خودداری کردن لازم به گفتن است ضارب بعد از 4 ماه آزاد شد.
Germany
تقاضاي تجديد نظر خانواده!!؟!
مگه آخه اين مملكت دادستانش .....كه خانواده شهيد بايد درخواست بده؟؟؟
بابا جان هركي دوست داريد انقدر بيعدالتي نكنييييييييييد
به خدا گرفتار قهر خدا ميشيد اونوقت صدبرابر همين بلاها توسط اجانب به سر يك يك شماها و خانواده هايتان خواهد آمد!!
Iran, Islamic Republic of
رئیس قوه قضاییه در خصوص انتشار فیلمی با موضوع زورگیری در خيابان كريمخان گفت:
1-وقوع این جنایات و انتشار فیلم آن موجب ناامنی است و هرچند در تمام دنیا این وقایع و حوادث وجود دارد، اما چنین اتفاقاتی در کشور اسلامی ما تکان‌دهنده است و نیروی انتظامی باید دور جدید برخورد با اشرار را آغاز کند.
2- حسب موازین شرعی و قانونی مصوب، تفاوتی میان بکارگیری سلاح سرد یا گرم وجود ندارد و در حکم محاربه و مجازات آن نیز اعدام است
3- البته مجازات‌های بدیل دیگری نیز در این زمینه وجود دارد اما دستگاه قضایی باتوجه به ضرورت بالا بردن هزینه اعمال شرورانه و برخورد قاطع، مجازات اعدام را انتخاب کرده است و باردیگر اعلام می کنیم که قوه قضاییه در برخورد با اشرار هیچ‌گونه سستی به خرج نخواهد داد
4- «امنیت مردم از نان شب هم واجب‌تر است»

علت پیگیری وِیژه برخی از زورگیری ها از زبان سردار رادان :
وی در مورد اینکه چرا برخی از زورگیری ها به صورت ویژه رسیدگی می شود گفت: هر زورگیری که به پلیس اعلام شود و مردم شکایت کنند ما پیگیری می کنیم اما برخی اوقات زورگیری هایی بازتاب بیشتری در سطح جامعه و رسانه دارند و ممکن است فیلم آنها در فضای مجازی پخش و بازتاب پیدا کند به همین دلیل رسیدگی به این موارد ویژه انجام می شود. باید جو برای مجرمان و زورگیران ناامن شود و آن چه که جای گله دارد عدم برخورد مساوی پس از دستگیری از سوی پلیس است.
لطفا مسئولين مربوطه به اين سوالات پاسخ دهند :
1- آيا زورگيري از جمله اتفاقات تکان‌دهنده در کشور اسلامی ما است ولي حمله به ناموس مردم اتفاقي عادي است؟
2- چرا اگر حادثه اي رسانه اي شود بطور ويژه رسيدگي ميشود. مگر كشور اسلامي ما قانون ندارد كه دليل پيگيري ويژه اينگونه موارد ، ديده شدن اين جرائم توسط مسئولين رده بالاي مملكتي است؟
3- آيا فيلمي كه رييس محترم قوه قضاييه در رابطه با زورگيري مشاهده فرمودند اولين اتفاق و آخرين اتفاقي بود كه در كشور اسلامي ما رخ داده بود؟
4- آيا با تمامي زورگيران اينگونه رفتار ميشود؟
5- آيا كساني كه فيلم ضربه خوردن شهيد خليلي را پخش نكردند مجرم هستند؟
6- آيا استفاده از سلاح سرد براي زورگيري حكم محاربه را دارد ولي براي دزديدن ناموس مردم فقط زندان؟

رييس محترم قوه قضاييه اگر صلاح ميدانند لطف فرموده آدرسي را اعلام نمايند تا گزارشات و فيلم هاي زورگيري كه توسط مردم ثبت شده است به آن آدرس ارسال و احيانا اگر صلاح ميدانند حكمي مشابه صادر نمايند تا زورگيران بدانند كه قانون براي همه يكسان است و هيچ زورگيري در حاشيه امن قرار ندارد و يا با اعلام بخشنامه به تمامي زيرمجموعه ها اعلام نمايند كه پرونده اينگونه موارد بسرعت رسيدگي و افراد مجرم بسرعت اعدام شوند
Iran, Islamic Republic of
البته دستگيري و مجازات اين فرد بي حيا و جنايتكار در صورتي نتيجه مناسبي خواهد داشت كه محاكمه و صدور حكم در كمترين زمان ممكن انجام گيرد نه اينكه حداكثر ماهي يك جلسه دادگاه برگزار كنند وآنقدر آن را كش بدهند تا مردم يادشون بره كه قضيه چي بوده وحكم دادگاه اصلا" براي كدام جنايت صادر شده!!!!!
علی اصغر
مگر ....... میذاره که این مجلس از این اقدامات بکنه .
مسیر شهیدساز
علی خلیلی اگر با دشنه ی از خدا بی خبران ، آسمانی نمی شد ، یقینا درد بچه های مردم او را از پا می انداخت
http://8behesht.org/?p=1966
ولی دم شهید همه مردم ایران بلکه همه آزاد مردان جهانند نه خانواده او چرا مساله اینقدر کوچک می شود؟ یعنی خانواده قاتل بروند به هر وسیله حتی با تهدید رضایت بگیرند و قاتل و ظالم آزاد شود و به ریشتان بخندد؟
Sweden
فقط اینو بگم که خبر گزاری ایسنا هیچ گزارشی خبری چیزی راجع به این شهید ننوشته!!! البته راجع به اسب سواری خانم مهناز افشار خبر گذاشته ولی.. لطفا این حرف بنده رو پیگیری کنید تا دست اینها که ادعای خبر رسانی حرفه ای دارند برای مردم رو بشود.
مملی
مطلبی است که از روز پرواز عاشقانه این شهید بزرگوار تا به امروز روح و ذهنم را آزار می‌دهد و آن این است که: اگر در دفاع مرحوم علی خلیلی از ناموس مردم و در حین درگیری او با آن سه رذل کثیف، بر حسب اتفاق یکی از آن سه حرام‌لقمه بر اثر ضربة این شهید کشته می‌شد، آیا هم‌اکنون خانواده همان‌ها دنیا را خبر نکرده بودند و با رسانه‌های بیگانه مصاحبه نکرده بودند و موجی سهمگین بر ضد انقلاب اسلامی به راه نمی‌افتاد و نمی‌گفتند که حزب‌اللهی‌ها، گروه فشار، تندروها، ریشوها، عوامل رژیم، متحجرها، طالبانی‌ها، بی‌سوادها و ... در جمهوری اسلامی جوان بی‌گناهی را کشتند؟
و آیا اِن‌جی‌اوهای حقوق بشری در دنیا و نوچه‌های‌شان در داخل کشور کمپین حمایت از جوان مظلوم ایجاد نمی‌کردند و جمهوری اسلامی را به ناامنی متهم نمی‌کردند و رسانه‌های صوتی و تصویری‌شان هزاران ساعت خبر و گزارش و میزگرد و مصاحبه در تحلیل این وضعیت نمی‌گذاشتند و آیا خانواده همین اراذل و اوباش خواستار اعدام فوری و خارج از پروندة مرحوم علی خلیلی نمی‌شدند و از قوة قضائیه به خاطر طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده قتل پسر خبیث‌شان شکایت نمی‌کردند؟
آیا در رسانه‌های غربی، کشور ایران را به خاطر نبودن آزادی روابط پسر و دختر و نبودن آزادی سکس و تجاوز به عنف در جامعه و نبودن آزادی بی‌حجابی و عقده‌ای بودن جوانان و چیزهای دیگر متهم نمی‌کردند؟
راستی هیچ می‌دانید اکثر زنان و دخترانی که مورد اذیت و آزارهای کلامی و فیزیکی و ناموسی اراذل و اوباش قرار می‌گیرند، زنان و دختران بدحجاب و غیر مؤمن هستند؟
راستی به سراغ آن دختری که شهید علی خلیلی در دفاع از آبروی او دو سال رنج کشید بروید و از او بپرسید که آن شب چه لباسی به تن داشته و چرا در خیابان بوده است؟
سینه‌ام پر از سوز درد است...