جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

احتمال کاهش قیمت نفت با توافق هسته‌ای

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 415063
تحلیلگران معتقدند با انجام توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ قیمت نفت بلافاصله ۵ دلار کاهش می یابد و در صورت برداشته شدن کامل تحریم‌ها قیمت نفت به بشکه‌ای ۳۰ دلار خواهد رسید.
به گزارش جهان، فارس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی خبر داد، تحلیلگران می‌گویند در صورتی که مذاکرات امروز ایران با گروه ۱+۵ به نتیجه برسد و منجر به برداشتن تحریم‌ها شود قیمت نفت کاهش خواهد یافت.

ویکتور شام قائم‌مقام شرکت انرژی اینسایت معتقد است توافق بین ایران و شش قدرت جهانی بلافاصله قیمت نفت برنت را بیش از ۵ دلار پایین می‌کشد اما اگر این توافق اجرایی شود منجر به افزایش عرضه نفت در بازارهای جهانی شده و قیمت نفت برنت را به ۳۰ دلار در بشکه خواهد رساند.

مذاکرات ایران و شش قدرت جهانی در لوزان سوئیس در حال انجام است و خبرهایی مبنی بر توافق اولیه وجود دارد.

قیمت نفت برنت هم امروز در آسیا تحت اخباری مبنی بر وجود توافق بین ایران و گروه ۱+۵ حدود ۰.۴ درصد پایین آمد و ۵۴.۹ دلار معامله شد.

مایکل ویتنر یک تحلیلگر گفته است گفت‌وگوها موفقیت ۷۰ درصدی داشته است و برآورد می‌کنیم قیمت نفت برنت ۵ دلار کاهش یابد.

تحلیلگران درباره زمان دقیق عرضه نفت بیشتر از سوی ایران به بازارهای جهانی می‌گویند این بستگی به چارچوب توافق دارد و اینکه آیا تحریم‌ها مرحله به مرحله برداشته می‌شود یا آنطور که ایران امیدوار است به یکباره برداشته خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *