پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۰

جهان اسلام عزادار منا؛ عربستان غرق در شادی!+عکس

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 448067
عربستان سعودی از روز اول مهر یعنی یک روز پیش از فاجعه منا، جشن‌های روز ملی سعودی را در داخل و خارج از کشور آغاز کرده‌ است.
جهان اسلام عزادار منا؛ عربستان غرق در شادی!+عکس
به گزارش جهان به نقل از فارس، امسال روز اول مهر ماه مصادف شد با هشتاد و سومین سالگرد اعلام تشکیل پادشاهی سعودی در بیابان‌های حجاز.

اما فردای روز ملی سعودی‌ها یعنی دو مهر ماه هم رخدادی دیگر اتفاق افتاد؛ رخدادی تلخ که مطمئناً تا سال‌ها در روز سالگرد آن، افراد بسیاری از آن یاد می‌کنند.

در فاجعه‌ای که در صحرای منا رخ داد، رقم نامعلومی حاجی بیت‌الله الحرام، به دلیل مدیریت ناصحیح سعودی‌ها و اقدامات عجیب در بستن راه‌ها و نرساندن آب به زائران در حال احتضار، جان باختند.


با این وجود اما، روند شادی‌ها در جشن بر تخت نشستن اولین پادشاه سرزمین سعودی متوقف نشد.

تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده برگزاری‌ جُنگ‌های مناسبتی در مراکز خرید و دیگر مراکز عمومی است.


جشن روز ملی عربستان تنها به این کشور محدود نبود و در سفارتخانه‌های سعودی در دیگر کشورها و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز وابسته به ریاض در کشورهای دیگر نیز برگزار شد.


از جمله ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی هم نشان‌دهنده برگزاری مراسم جشن در محل سفارت عربستان در آمریکا است؛ مراسمی با حجاب خاص شاه‌دخت‌های خادمان حرمین‌الشریفین.


مراسم و جشن‌های روز ملی عربستان در حالی همچنان در جریان است که کشته شدن صدها نفر از زوار، بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ایران را عزادار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
وهابی ها محرم را هم جشن میگیرند . انتظار دارید روز ملیشان را جشن نگیرند؟
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتتون کنه نا مسلمونای ...
ازین حیوانات پست انتظار دیگری هست؟؟؟؟
وقتی همه کشورها مکه رفتن را تحریم کنند آنوقت است این ابلهان و بی دینان دیگر نمی توانند در روزهای محرم جشن بگیرند و یا سالگرد مرگ خود را جشن بگیرند فقط تحریم چند ساله که باشد و پول به جیب این وهابیون نرود حالشان جا می آید. فقط تحریم مشکل را حل می کند. یا علی
منتظر پیام تبریک آقای احمدی نژاد به شاه عربستان هستیم
اگر احمدی نژاد بود جرأت نداشتند این فجایع را بوجود بیاورند
منتظر تبریک آقای ظریف باشین!!
احد
چرامنتظرتبریک اخوی شاه عربستان یعنی حاج آقاخاطره نیستید؟......
اون یه نفرم که نظرت را تایید کرده حتما خودتی
محمدرضا
مرگ بر وهابی پست
آن که آب بر روی شیعه بست