جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
اوباما مطرح کرد؛

اختلاف آمریکا و روسیه بر سر "اسد"

چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 458967
رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی از لزوم تلاش برای دستیابی به راهکار سیاسی در سوریه تاکید کرده و با تکرار مواضع مداخله جویانه خود در امور داخلی سوریه خواستار کناره گیری رئیس جمهور قانونی این کشور شد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد: «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس آب و هوا در پاریس با شرکت در یک نشست خبری به اظهار نظر درباره بحران سوریه و نقش روسیه در این راستا پرداخت.
 
وی در این نشست خبری گفت: مسکو خطر داعش را درک کرده و لذا به ائتلاف بین المللی خواهد پیوست.
 
اوباما ادامه داد: «ولادیمیر پوتین» نیز می داند که بحران سوریه راه حل نظامی نداشته و لذا مسکو نیز بر لزوم دستیابی به راهکار سیاسی مناسب به عنوان تنها راه خروج از بحران سوریه تأکید دارد.
 
رئیس جمهور آمریکا که کشورش پس از یک سال رهبری ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش نتوانست موفقیتی را در این مسیر کسب کند، افزود: با روسیه پیرامون سرنوشت «بشار اسد» در تمامی راهکارها در مسیر حل بحران سوریه اختلاف نظر داریم.
 
وی بار دیگر با تکرار مواضع قبلی خود که دخالت در امور داخلی سوریه تلقی می شود گفت: کنار رفتن اسد از قدرت ضروری است و او آینده ای در سوریه ندارد.
 
اوباما در ادامه خاطر نشان کرد: روند انتقالی در سوریه ساده و آسان نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *