جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حمایت ستاد امر به معروف از آمر اهوازی

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 418664
ضارب آمر به معروف و ناهی از منکر در اهواز با حمایت ستاد احیای امر به معروف به پرداخت ثلث دیه مرد کامل و یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، با پیگیری‌های معاونت سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان خوزستان، رأی شایسته‌ای در دفاع از ناهی منکر صادر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان قضایی خوزستان، یکی از بسیجیان اهواز به نام خالد حمودی عبیدی، دانشجوی دکتری زمین‌شناسی و کارمند شرکت نفت در محله پارک پردیس اهواز متوجه دختر و پسری در حال انجام رفتار خلاف عفت، اخلاق و شئونات اسلامی درملأعام می‌شود.

این بسیجی بر اساس تکلیف شرعی، به این دو نفر تذکر لسانی می‌دهد که پسر خلاف‌کار در اقدامی جنون‌آمیز با چاقو به وی حمله‌ور شده و این آمر به معروف و ناهی از منکر را از ناحیه قفسه سینه مجروح و از محل متواری ‌می‌گردد.

پس از انتقال به بیمارستان، فرد مصدوم تحت عمل جراحی قرارگرفته و به مدت یک هفته در بیمارستان بستری و این ماجرا به‌سرعت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

پس‌ از این اتفاق، اقدامات قضایی و انتظامی جهت شناسایی و دستگیری متهم به‌سرعت انجام و ضارب دستگیر می‌گردد.

پس از تشکیل پرونده در شعبه دادسرای عمومی اهواز متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده و پرونده پس از سیر مراحل تحقیق با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال و شعبه ۱۱۱ ضارب را به یک سال حبس محکوم می‌کند.

پس از صدور این رأی خفیف، معاونت سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد احیاء امر به‌ معروف و نهی از منکر استان خوزستان اقدامات حمایتی از این ناهی از منکر را در دستور کار قرار داده و با ارجاع آن به دفتر حمایت حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، پیگیری موضوع را بر عهده می‌گیرد.

با اعتراض بسیجی خالد حمودی، پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال و با ارائه لایحه دفاعیه وکیل دفتر حمایت حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر استان خوزستان، نهایتاً شعبه هفتم تجدیدنظر استان خوزستان، مجرم را علاوه بر تحمل یک سال حبس تعزیری (با در نظر گرفتن مجازات تکمیلی) به دو سال اقامت اجباری در شهرستان کهنوج، ممنوعیت دائمی از داشتن سلاح مجاز شکاری، انتشار حکم محکومیت در روزنامه‌های محلی کثیرالانتشار و پرداخت یک‌سوم دیه کامل مرد مسلمان برای جراحات وارده محکوم می‌نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *