سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

عمرمفید ساختمان‌های تهران چقدر است؟

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 448265
عضو هیأت مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی با بیان اینکه نبود مصالح ساختمانی استاندارد و مناسب و نبود برنامه مناسب که از وظایف دولت است باعث شده عمر مفید ساختمان‌ها در تهران حداکثر به ۳۰ سال برسد، گفت: عدم به کارگیری کارگران ذیصلاح و عدم اجرای پروژه‌های توسط مجریان ذیصلاح باعث شده تا عمر مفید ساختمان‌ها در کشور کاهش یابد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ عبدالمجید نائینی در مجمع تشکل‌های مهندسی ساختمان درجمع خبرنگاران گفت:‌ عدم وجود مصالح ساختمانی مناسب و نبود برنامه مشخص از سوی دولت باعث شد تا عمر مفید ساختمان‌ها در کشور و در تهران کاهش یابد، بنابراین این روزها می‌بینیم و شاهد هستیم که عمر مفید ساختمان‌ها در تهران و یا در کشور بیش از ۳۰ سال نیست.

وی ادامه داد‌: عدم بکارگیری کارگران ذیصلاح و فنی و عدم اجرای پروژه‌ها توسط مجریان ذیصلاح باعث شده تا هر فرد یا هر گروهی خود را مجری ساختمان معرفی کند؛ همین موضوع باعث می‌شود تا ضربه بزرگی به بیت‌المال وارد شود.

وی با اشاره به اینکه عدم حضور مجریان ذیصلاح باعث شده تا همه خود را مهندس و سازنده مسکن معرفی کنند، گفت: گسترش این موضوع باعث شده تا وضعیت ساخت و ساز در کشور مناسب نباشد، پس اگر می‌خواهیم ساختمان‌هایی با عمر بالا داشته باشیم باید از مجریان ذیصلاح و افراد متخصص استفاده کنیم.

نائینی تأکید کرد:‌ یک سازمان نظام مهندسی مقتدر می‌تواند این مشکلات را برطرف کند، اما تا کنون شاهد هستیم که این ناتوانی از سوی سازمان نظام مهندسی خیلی از مشکلات را ایجاد کرده است، اما با آمدن نظام مهندسی پرتوان می‌توانیم بر مشکلات فائق بیاییم.

همچنین مهرداد همایونی دبیر مجمع تشکل‌های مهندسی ساختمان نیز در این همایش گفت: این مجمع متشکل از ۱۴ تشکل مردم‌نهاد که از قدیمی‌ترین تشکل‌ها در حوزه ساخت و ساز هستند تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این مجمع این است که بر روی موضوعات مربوط به قانون نظام مهندسی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: قانون نظام مهندسی قانون مفصلی است و بندهای مفصلی دارد، بنابراین پیشنهاداتی که اعضای سازمان نظام مهندسی دارند می‌توانند از طریق این مجمع به وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی آن را ارائه کنند.

به گفته وی، هدف از تشکیل مجمع تشکل‌های مهندسی سازمان مطالبات و پیگیری اجرای دقیق و کامل اهداف قانون جهت احقاق حقوق جامعه و مهندسین و صنوف ساختمان نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی، واقعی کردن خدمات مهندسی و جلوگیری از ارائه خدمات از طریق اقدامات رانتی دفاع از حقوق اجتماعی و حرفه‌ای کلیه مهندسان بهره‌برداران، سازندگان، تشکل‌های مهندسی، حرفه‌ای و صنفی است.

به گفته وی، جامعه مهندسان مشاور ایران، سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران، کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران، انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز، معمار ملی، انجمن کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، جامعه مهندسان شهرساز، انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران و شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی و تجهیزاتی استان تهران، موسسه تحقیق و توسعه صنعت احداث، سندیکای شرکت‌های تاسیساتی و صنعتی ایران، جامعه مهندسان معماری داخلی ایران، انجمن صنفی مهندسان ساختمانی شهرستان ری، کانون مهندسان فارغ‌التحصیلان دانشکده‌‌های فنی دانشگاه تبریز، انجمن صنفی مهندسان صنعت ساختمان عضو این مجمع هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *