جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

منتقد سوریه، ناکام در کسب ریاست لبنان

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 356663
نبیه بری در پایان جلسه امروز پارلمان لبنان با اعلام به حدنصاب نرسیدن آرای نامزدهای مطرح شده، از موکول شدن رای گیری در این باره به روز چهارشنبه آینده خبر داد.

انتخاب رئیس جمهور لبنان به چهارشنبه آینده موکول شد/ اعلام آرای جعجع، الحلو و الجمیل در دور اول


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور لبنان امروز با رسیدن به حدنصاب لازم آغاز شد.

در نهایت پس از نامزدی شخصیتهایی نظیر "سمیر جعجع" ، "هنری الحلو" و "امین الجمیل" رای گیری آغاز شد.

"علی فیاض" یکی از نمایندگان وابسته به حزب الله در آغاز جلسه پارلمان اعلام کرد: حزب الله در رای گیری امروز پارلمان رای سفید می دهد.

"احمد فتفت" از نمایندگان وابسته به جریان ۱۴ مارس با اشاره به حمایت این جریان از سمیر جعجع در رای گیری امروز، درباره برخی سوابق منفی وی اظهارداشت: "عمر کرامی" نخست وزیر پیشین لبنان ۲۰سال پیش جعجع را بخشیده بود و به وی در دولتش پست داد.

از سوی دیگر، برخی نمایندگان پارلمان امروز در واکنش به اقدامات سمیر جعجع رهبر سابق فالانژیستهای لبنان اسامی "رشید کرامی" و "دنی شمعون" را که سالها پیش ترور شده اند را به عنوان نامزد مورد حمایت خود اعلام کردند.

همچنین فلسطینیان ساکن لبنان نیز در اقدامی اعتراضی علیه نامزدی جعجع به علت دست داشتن وی در کشتار فلسطینیان در قتل عام صبرا و شتیلا، در برابر پارلمان تحصن کردند.

جعجع نیز پیش از آغاز رای گیری در پارلمان با انتقاد از نظام سوریه به ویژه در دوران "حافظ اسد" اعلام کرد: انتخاب رئیس جمهور لبنان در دوره کنونی کاملا بر اساس خواست لبنانیها خواهد بود.

در همین حال منابع آگاه اعلام کردند: در نشست امروز برخی دیگر از جریانهای سیاسی همپیمان حزب الله نیز با توجه به مطرح نشدن نام "میشل عون" در رای گیری، رای ممتنع (سفید) داده اند.

درنهایت پس از شمارش آرای نمایندگان، توزیع آرای به این گونه اعلام شد؛ سمیر جعجع (مورد حمایت ۱۴ مارس) ۴۸ رای، هنری الحلو (نامزد مورد حمایت جنبلاط) ۱۶ رای و امین جمیل یک رای. همچنین در این رای گیری ۵۲ رای سفید و ۸ رای لغو شده اعلام شد.

پس از اعلام این نتایج و به حدنصاب نرسیدن آرای نامزدهای ریاست جمهوری، "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان از موکول شدن انتخاب رئیس جمهور به روز چهارشنبه آینده خبر داد.

خاطرنشان می شود در رای گیری امروز حزب الله و همپیمانانش به علت عدم نامزدی گزینه مورد نظر خود رای ممتنع (سفید) داده اند.
https://jahannews.com/vdcg339wwak9n34.rpra.html
jahannews.com/vdcg339wwak9n34.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *