پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۵
۱۳
روحانی کلید چوبی را در قفل آهنین می‌چرخاند؛

همسر رئیس‌ جمهور در خانه بزرگ خود جشن بگیرد نه کاخ‌های مردم

سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 356366
نماینده مردم تهران با انتقاد از رئیس جمهور گفت: برادرم ظاهرا شما کلید چوبی را به قفل آهنین می‌زنی یا کلید را وارونه می‌چرخانید، همسر رئیس‌ جمهور اگر می‌خواهد جشن بگیرد در خانه خود که الحمدالله هم بزرگ است و هم جادار، جشن بگیرد.
همسر رئیس‌ جمهور در خانه بزرگ خود جشن بگیرد نه کاخ‌های مردم
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: بعضی از دوستان به ما انتقاد می‌کنند که چرا در دولت سابق سکوت کرده بودید و سخن نمی‌گفتید، اما اکنون در هر موردی انتقاد می‌کنید.

وی افزود: در پاسخ به دوستان عرض می‌کنم که این سؤال درست و در مورد شما صادق است، چرا با کوچک‌ترین بهانه‌ای سؤال و استیضاح می‌کردید، حتی در مورد اظهارنظر رئیس‌ جمهور و وابستگان وی، از شخص رئیس ‌جمهور سؤال می‌کردید، اما امروز در مقابل بدعت‌ها، سخن‌های ناسنجیده، ولخرجی‌ها و تخلفات قانونی سکوت کرده‌اید
آقای رئیس‌ جمهور بیش از ۹ ماه از مسئولیت حضرتعالی می‌گذرد، چه تحول اساسی رخ داده است، گرانی مایحتاج مردم در حال ادامه است، کارخانه‌ها در حال تعطیلی هستند، بیکاری همچنان دندان نشان می‌دهد، اکنون مدعی هستید که شما دولت تدبیر را تشکیل داده‌اید و تحریم‌ها ترک برداشته است.
و حتی بی‌توجه به همه اصول، به توجیه آن می‌پردازید و بالاتر حتی اجازه نقد به دیگران را نمی‌دهید و با طرح سؤال مخالفت می‌کنید و داد و فریاد به راه می‌اندازید، در حالی که این برداشت، تهمتی بیش نیست، زیرا ما در هر جا که دولت قبل خلاف اصول حرکت می‌کرد، سخت انتقاد می‌کردیم.

حسینیان خطاب به رئیس‌ جمهور گفت: آقای رئیس‌ جمهور شما قرار بود که در مدت ۱۰۰ روز تحول اساسی در اقتصاد به وجود آورید، شما قول دادید در اقتصاد، قانونی رفتار کنید، شما در تحلیل خود ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی را به تحریم‌ها ربط می‌دادید و ۸۰ درصد آن را به بی‌برنامگی‌ها و بی‌درایتی‌ها.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌ جمهور بیش از ۹ ماه از مسئولیت حضرتعالی می‌گذرد، چه تحول اساسی رخ داده است، گرانی مایحتاج مردم در حال ادامه است، کارخانه‌ها در حال تعطیلی هستند، بیکاری همچنان دندان نشان می‌دهد، اکنون مدعی هستید که شما دولت تدبیر را تشکیل داده‌اید و تحریم‌ها ترک برداشته است.

وی ادامه داد: وزیر نفت جنابعالی مدعی است که فروش نفت ۲ برابر شده است و وزیر اقتصاد هم می‌گوید درآمدهای مالیاتی اضافه شده است، پس علی‌القاعده باید مشکلات اقتصادی بهبود می‌یافت، اما اولین اثر تدبیر، شکست تحریم‌ها و افزایش درآمد دولت در گرانی ارز آشکار شد.

نماینده
برادرم ظاهرا کلید چوبی به قفل آهنین می‌زنی یا کلید را وارونه می‌چرخانید، آقای رئیس‌ جمهور قرار بود هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم سانتریفیوژها که البته چرخ زندگی می‌چرخد نه بهتر از قبل بلکه بدتر یا لااقل مطابق گذشته می‌چرخد، ولی آنچه لنگ‌لنگان می‌چرخد و منتظر فرمان توقف است، سانتریفیوژ است و آنچه کمتر می‌چرخد، لبنیات و مایحتاج اولیه زندگی مردم بر سر سفره مستضعفان است.
تهران اضافه کرد: برخلاف قانون، هنوز ارزی از ارزهای بلوکه شده به حساب مرکزی واریز نشده بود که دولت به بانک مرکزی دستور داد تا مبلغ ۱/۴ میلیارد دلار را که هنوز وصول نشده بود را وصول شده تلقی کند و برای جابه‌جایی با حساب‌های قابل مصرف اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: من از دیوان محاسبات کشور تعجب می‌کنم، در دولت قبل یک میلیارد دلار که دادستان دیوان کشور آن را تکذیب کرد، از پشت همین تریبون اعلام شد و اکنون این تخلف آشکار مالی که جز تورم چیزی به دنبال ندارد را به صورت سری اعلام می‌کنند.

حسینیان گفت: برادرم ظاهرا کلید چوبی به قفل آهنین می‌زنی یا کلید را وارونه می‌چرخانید، آقای رئیس‌ جمهور قرار بود هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم سانتریفیوژها که البته چرخ زندگی می‌چرخد نه بهتر از قبل بلکه بدتر یا لااقل مطابق گذشته می‌چرخد، ولی آنچه لنگ‌لنگان می‌چرخد و منتظر فرمان توقف است، سانتریفیوژ است و آنچه کمتر می‌چرخد، لبنیات و مایحتاج اولیه زندگی مردم بر سر سفره مستضعفان است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان داشت: آقای رئیس ‌جمهور قرار بود پاسپورت ایرانی در خارج از کشور محترم شمرده شود، ولی امروز به دلیل کوتاه آمدن‌ها، حتی پاسپورت سیاسی مسئولان جمهوری اسلامی هم از احترام افتاده و آمریکایی‌ها گستاخانه و برخلاف قوانین بین‌المللی نماینده دولت را هم در مقر سازمان ملل راه نمی‌دهد و این یک بی‌احترامی بی‌سابقه است.

حسینیان افزود: آقای رئیس‌ جمهور قرار بود، کرامت مردم ایران حفظ شود، پرداخت یارانه‌ها را گداپروری می‌نامیدید، ولی برای
آقای رئیس ‌جمهور قرار بود پاسپورت ایرانی در خارج از کشور محترم شمرده شود، ولی امروز به دلیل کوتاه آمدن‌ها، حتی پاسپورت سیاسی مسئولان جمهوری اسلامی هم از احترام افتاده و آمریکایی‌ها گستاخانه و برخلاف قوانین بین‌المللی نماینده دولت را هم در مقر سازمان ملل راه نمی‌دهد و این یک بی‌احترامی بی‌سابقه است.
گرفتن یک سبد، مردم را به صف قرار دادید، دوباره آنها را به ثبت‌نام مجدد یارانه مورد منت قرار دادید و اعلام کردید که به حساب‌های آنها سرک می‌کشید، آیا بهتر نیست به جای سخت‌گیری بر مردم، جلوی ولخرجی‌ها را بگیرید، بی‌سونا و استخر هم می‌شود برای مردم کار کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از هر چیز امروز سبب نگرانی بنده شده است، دخالت همسران و خانواده مسئولان در امور کشور و بیت‌المال است، همسر رئیس‌ جمهور می‌خواهد جشن بگیرید در خانه خود که الحمدالله هم بزرگ است و هم جادار، جشن بگیرد، در مسجد یا حسینیه جشن بگیرد نه در کاخ‌های متعلق به ملت، فاطمه زهرا (س) دارای شئونی است و با آواز و رقص و امثال اینها تناسب ندارد، بدعتی نگذارید که خدای ناخواسته دوباره اولیا حضرت‌ها به کشور بازگردند.

حسینیان ادامه داد: البته در یکی از دولت‌های سابق تلاش شد که والاحضرت‌ها دوباره ظهور کنند، اما ملت در پای صندوق رأی پاسخ این بدعت‌ها را محکم داد.

وی گفت: جشن هنر شیراز از ابتدا با هرزگی آغاز نشد و قرار بود موسیقی سنتی ایران احیا شود، اما سر از ناکجاآباد در آورد، بنده از رئیس‌ جمهور می‌خواهم تا جلوی این بدعت‌ها را بگیرد و اجازه ندهد همسر وی با استفاده از اماکن دولتی بار دیگر سنت‌های جاهلی و رژیم شاهنشاهی را احیا کند، این فریاد امام علی (ع) است که در رواق تاریخ می‌پیچید کجا رفتند آنهایی که سنت ستمکاران پیشین را احیا کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زنده باد حسينيان دلاور
رضا
هر وقت نام کاخ نشین آمد قطعا کوخ نشین(مردم) در ادامه آن هست!!!
یارنه نگیرید برای .............هزینه کاخ
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
درود بر روح الله حسینیان
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر نماینده تهران . بقیه نماینده ها هم اگه یکم بیشتر به فکر مردم باشند نتیجه بهتری میگیرن
اسلامی میانجی
احسنت بر این نماینده واقعی و انقلابی ملت ایران
Iran, Islamic Republic of
اینهاگذشته مال بیتالمال بود حالاکه ازملک پدری خانواده مدعی می باشد
Iran, Islamic Republic of
چه عجب صدای یکی در اومد. من به شخصه به آقای حسینیان خیلی انتقاد دارم ولی این حرکتش انصافا درست و بجا بود.
کم سواد
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شجاعت این نماینده مردمی.
حرف دل ملت را زدید
حرف دل ما زدی برادرجان
Iran, Islamic Republic of
رحمت به ان شیری که خوردی.زنده باشی دلاور
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی(ره):
"من یک موی کوخ نشینان را با تمام این کاخ نشینان عوض نمی کنم"
United States
دمت گرم نطقت گویا
صبر کنید تازه اولشه!!