جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

مدیریت شرکت نفت هنوز بامحمدرضا شاه پهلوی است!

يکشنبه ۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب: 141813
مطابق اساسنامه شرکت نفت که همچنان برای سالهای پیش از انقلاب است، رئیس هیئت مدیره نفت محمد رضا شاه پهلوی است.


به گزارش جهان، مطابق اساسنامه فعلی شرکت نفت که برای قبل از انقلاب است، جهت‌گیری ها این‎گونه است که تمام مخازن نفتی ایران متعلق به شرکت ملی نفت است و تمام درآمد‎های نفتی هم به این شرکت تعلق دارد. شیوه اداره نفت در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی طوری بوده است که نفت در درون دولت نبوده، بلکه شرکت ملی نفت و مدیر عامل این شرکت از شخص شاه دستور می‌گرفته است.

در همین حال گفته می شود سالها است، اصلاح اساسنامه شرکت ملی نفت عقب می افتد و دولتها علاقه و رغبتی برای اصلاح این اساسنامه از خود نشان نمی دهند.

از سوی دیگر برخی معتقدند که این اساسنامه دست دولت و وزارت نفت را در استفاده بدون مجوز ار درآمدهای نفتی باز می گذارد و همین نیز یکی از دلیل تغییر نکردن این اساسنامه است.

مجلس برای اصلاح این اساسنامه اصرار زیادی داشت اما تا امروز توفیقی در این راه نداشته است. مدتی پیش علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد اگر همچون سال‌هاي پيش، دولت اساسنامه شركت‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي را تقديم مجلس نكند، مجلس رأسا براي تدوين اين اساسنامه‌ها اقدام خواهد كرد.

براساس اين گزارش، اساسنامه فعلي شركت ملي نفت ايران قديمي است و نكاتي در آن وجود دارد كه به زعم صاحب‌نظران، ممكن است به خدشه‌دار شدن منافع ملي و بخشي‌نگري به درآمد نفت منجر شود و به صنعت نفت نيز آسيب برساند يا آن را در رديف گروه‌هاي سياسي قرار دهد. از اين روي از سال 62 اصلاح اساسنامه در دستور كار دولت‌ها قرار گرفته اما برخلاف جنجال‌هاي سياسي نتيجه‌اي در بر نداشته است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مجلس اقدام کند.دولت فعلا سرش خیلی شلوغ است.
Iran, Islamic Republic of
مگر تنظیم اساسنامه چه مدت زمان می برد که این میزان اهمال کاری صورت میگیرد.
Iran, Islamic Republic of
بچه های نفت سرشون خیلی شلوغه به این کارهای جزیی خرده پا نمی رسند!
Iran, Islamic Republic of
با سلام
مردم تا روشن شدن موضوع اينقدر سريع واكنش نشان ندهند
Iran, Islamic Republic of
از زمان مصدق کلیه مخازن نفت اموال ملی است (و نه دولتی) و شرکت ملی نفت ایران امین و نایب ملت در مدیریت و اکتشاف و فروش است و دولت میباست ناظر باشد. بحث اصلی این است و متاسفانه شده قلک پول و بازیچه بدون مقررات دولت برای درآمد و خرج کردن.....
Iran, Islamic Republic of
بابا حالا حالاها قانون براي ضعفا است و بس
قوانين ديگر هم که جاي خود... وقتي يک راننده رسمي تو شرکت نفت با حق مأموريت‌هاي معمولي است با مدرک پنجم يا سيکل بالاي يک و نيم ميليون تومان مي‌گيرد.
حالا بگيد يه معلم که بايد با 36 تا 40 دانش‌آموز هر روز کل کل کند چه آنکه در ابتدايي تدريس مي‌کند و چه او که در دبيرستان و راهنمايي...
با سنوات 15 تا 20 سال رسمي حقوقي معادل 520 تومان با مدرک فوق ليسانس مي‌گيرد
وقتي ديپلم اداره ما حقوقي معادل 720 تومان مي‌گيرد.
وقتي نظام هماهنگ، رسمي و پيماني، قراردادي تمام وقت و پاره وقت ماده 100، قانون کار ، ماده 3 و ماده و پروژه اي و ساعتي و روزمزدي و دورکار و غيره و غيره و غيره داريم.
وقتی همين نظاممان ناهماهنگ است فلاني استخدام فلان اداره و وزارتخانه است ولي در فلان اداره و فلان شهر مرکزي کار مي‌کند و حقوق فلان جور مي گيرد.
وقتي پست هر کسي سر جايش نيست.
باز هم بگم
وقتي قراردادهاي ميلياردي رو چند نفر معلوم الحال سالهاست پيگيرند و پورسانتشان را مي گيرند.
وقتي روزانه ميليونها تومان فقط صرف کرايه نفتکش‌هايي مي شود که به علت عدم کيفيت نفت خاممان که خام نبايد بار مي زديم به هدر مي رود وقتي روزانه ميليونها متر مکعب گاز منابع نفتي ما دود هوا مي شود
وقتي اماراتي ها و قطري و ... پارس جنوبي را به تاراج مي برند و ديگر چيزی از آن نمانده است
وقتي اساس کارمان مشکل دارد
وقتي سه عامل مهم:
مديريت + دانش + سرمايه با هم نيست
...
حالا پيدا کنيد پرتقال فروش را؟!!!!!
سرمان را کرده ايم زير برف تا مي گيم چرا فلان کار را شفاف نمي کنيد مي گوييد امنيتمان بباد مي رود
... خداوند عاقبتمان را بخير کند
...
يا امام زمان بفرياد همه برس