پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

لزوم تصویب پروتکل الحاقی در مجلس

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 371610
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی امروز وکلای ملت با وزیر امور خارجه گفت: پروتکل الحاقی و مواد غنی‌سازی باید به تصویب مجلس برسد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه) پس از پایان جلسه غیرعلنی خانه ملت که با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درباره مذاکرات اخیر هسته‌ای برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مذاکرات هسته‌ای، هیأت رئیسه مجلس تصمیم گرفت که آقای ظریف را دعوت کند تا پیرامون مذاکرات و اختلاف نظرهای موجود توضیحاتی ارائه کنند.

وی اضافه کرد: بحث‌های امروز پیرامون غنی‌سازی، موارد اختلافی و زمان مذاکرات بود و آقای ظریف در این جلسه اعلام کرد که اعضای گروه ۱+۵ بر این اعتقاد بودند که مذاکرات را در همین شش ماهه به سرانجام برسانند و هفته آخر نیز فشارهای زیادی آوردند تا مذاکرات به اتمام برسد، اما با توجه به موارد اختلافی که مقام معظم رهبری نیز یکی از آن موارد را مبنی بر غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سویی ایران اعلام کردند، بحث غنی‌سازی را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

نعمتی اضافه کرد: طبیعتا تمدید مذاکرات پیشنهاد شد و طرف خارجی نیز پذیرفت.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: آقای ظریف گفت عمده موارد اختلافی درباره تعداد و ظرفیت غنی‌سازی کشورمان است، به آن صورت که آقای ظریف توضیح داد آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای طرف غربی پذیرفته‌‌اند که خواسته‌های به حق ملت ایران را در نظر بگیرند، هر چند این موضوع ادامه دارد.

نعمتی با بیان اینکه وزیر امور خارجه گزارشی به صورت دی‌تیل ارائه کرد، گفت: من فکر می‌کنم این توضیحات برای نمایندگان قانع‌کننده بود، جلسات بین دولت و مجلس خصوصا تیم مذاکره‌کننده ادامه خواهد داشت، البته در این مقطع احساس می‌کنیم توضیحات آقای ظریف کافی است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه پروتکل الحاقی و موارد غنی‌سازی باید به تصویب مجلس برسد، خاطرنشان کرد:‌ هر کجا ببینیم نیاز است مجلس وارد ماجرا شود قطعا خانه ملت از این ظرفیت استفاده خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ما با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تلاش‌های سازنده تیم مذاکره‌کننده فکر می‌کنیم در حال حاضر نیازی نیست که مجلس از ظرفیت خود استفاده کند، اما اگر نیاز باشد، خانه ملت اثرگذاری خود را خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *