پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

آخرین فرصت انتخاباتی مدیران برای استعفا

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 411110
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروزه تمام خاک فلسطین اشغالی در برد موشک‌های حزب‌الله و مردم غزه است که این امر به معنای سقوط اسرائیل است و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که از این تهدید رهایی یابد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگاران گفت: سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را درپیش داریم و به همکاران توصیه کرده‎ایم از امکانات دولتی و بین‎المال له یا علیه کسی استفاده نشود.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می‎کنیم همه کسانی که علاقه‎مند به شرکت در انتخابات هستند و می‎خواهند وارد این میدان شوند، جلو بیایند و شرایط را برای انتخابات پرشور فراهم کنیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: مدیرانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند باید تا ۲۷ خرداد طبق قانون استعفا دهند و فقط برای اینکه شبهه‎ای پیش نیاید نظر وزیر کشور این بود که فرمانداران یا مدیران وزارت که قصد ثبت‎نام در انتخابات را دارند، چهار ماه قبل از انتخابات استعفا دهند تا در این مدت از امکانات دولتی به نفع خودشان استفاده نکنند.

قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی در پاسخ به پرسشی که وزارت چه برنامه‎هایی برای شور سیاسی در انتخابات دارد؟ گفت: همه فعالیت‎هایی که امروز در حال انجام بوده به نوعی در این راستا است که مردم علاقه‎مندی بیشتری به فعالیت‎های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی داشته باشند. امیدی که دولت مطرح می‎کند خودش یک شور و نشاط سیاسی است.

وی اضافه کرد: ما برای اینکه شور و نشاط سیاسی ایجاد کنیم باید احزاب شناسنامه‎دار که مجوز دارند و طبق قانون می‎توانند فعالیت داشته باشند را کمک و راه را باز کنیم تا بتوانند فعالیت‎ها را ادامه و مردم را نظامند وارد فعالیت‎های سیاسی کنند.

مقیمی درباره تعطیلی خانه احزاب نیز بیان کرد: این خانه یک تشکل صنفی است که خود احزاب آن را تشکیل می‎دهند و باید مجمع عمومی به موقع برگزار شود اما چون این مجمع برگزار نشده، خانه احزاب تعطیل شده و ما در حال تلاش هستیم که دوباره خانه احزاب توسط احزاب فعال شود و در این راستا چند جلسه نیز برگزار کرده‎ایم.

معاون سیاسی وزارت کشور درباره اینکه تقسیمات جدید کشوری خواهیم داشت، اظهار کرد: چون کشور ما پویاست پس تقسیمات جدید هم خواهیم داشت. آمار دقیقی در این زمینه ندارم. استاندار لرستان هم برای همه شهرستان‎های این استان به ما نامه داده که در حال بررسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *