جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۱

غایبان بزرگ همایش اصلاحات/ در شورای خاتمی شرکت نمی‌کنم

پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 401913
طبق اعلام قبلی حکیمی پور، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی سخنرانان اصلی همایش شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بودند که بدون اطلاع قبلی به این مراسم نیامده و فقط پیام دادند.
غایبان بزرگ همایش اصلاحات/ در شورای خاتمی شرکت نمی‌کنم
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که دبیر همایش شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان از دعوت هاشمی رفسنجانی و خاتمی برای حضور در همایش سراسری اصلاح‌طلبان خبر داده بود اما این افراد از غایبان اصلی این همایش هستند.

طبق اعلام قبلی رحمان‌قلی قلی‌زاده، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از سخنرانان اصلی همایش شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بود که پیامی به این مراسم ارسال کرد.

همچنین محمد خاتمی دیگر سخنران این همایش بدون اطلاع قبلی به این مراسم نیامده و فقط پیام داد. پیام خاتمی به این همایش توسط ژاله فرامرزیان قرائت شد.

عارف: در شورای مشورتی خاتمی شرکت نمی‌کنم

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان که عصر امروز (پنج‌شنبه) به عنوان سخنران اصلی و همایش اصلاح‌طلبان به کانون تولید تهران آمده بود در جمع خبرنگاران به سؤالات مختلف آنها در مورد انتخابات سال آینده (دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی) راهبرد اصلاح‌طلبان و احتمال کناره‌گیری خود در این انتخابات پاسخ داد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در دهمین دوره انتخابات این مجلس تا آخر در صحنه باقی خواهی ماند، یا به دستور پدرخوانده‌های سیاسی جریان اصلاحات کنار می‌کشید؟ گفت: این یک پیش‌گویی است و باید از همان تحلیلگران این سؤال را بپرسید، اما بنده همیشه در خدمت مردم، انقلاب و نظام بوده و باز هم در هر سنگری که لازم باشد در خدمت خواهیم بود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین تصریح کرد: هر تصمیمی که به نفع نظام و کشور باشد می‌گیرم و هیچ ابایی از تصمیم خود برای انتخابات مجلس ندارم.

محمدرضا عارف که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته از سوی محمد خاتمی از دور انتخابات کنار کشید و امروز وی یکی از محتمل‌ترین افراد برای سرلیستی جریان اصلاح‌طلبان است در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ریاست مجلس دهم را شما در دست خواهید گرفت یا خیر؟ گفت: هنوز مشخص نیست که در انتخابات آینده چه کسی پیروز می‌شود، برای ریاست مجلس آینده نیز افرادی که به مجلس راه می‌یابند تصمیم خواهند گرفت.

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین در پاسخ به این پرسش که شورای مشورتی خاتمی در انتخابات آتی تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت یا شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: همه تشکل‌ها مؤثر هستند و هر کسی در جایگاه خود می‌تواند تأثیر بگذارد، حال همه در عمل نشان خواهند داد که تأثیرگذاری از سوی کدامیک خواهد بود.

عارف همچنین در مورد نطق علی مطهری که یکشنبه هفته جاری در مجلس درباره حذف سران فتنه نطق کرده بود و با واکنش جدی نمایندگان مردم مواجه شده بود نیز گفت: من از آن حوادث تأسف می‌خورم.

وی ادامه داد: یک نماینده مجلس برای در چارچوب آیین‌نامه مجلس بتواند حرف‌های خود را بزند و نمایندگان دیگر اگر نقطه‌نظراتی در مورد آن دارند، طبق قانون پاسخ دهند، چرا که برخورد فیزیکی در شأن مجلس ما نیست.

رئیس بنیاد امید ایرانیان که امروز در مورد حذف سران فتنه سخن گفته بود در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه عملکرد دولت در رفع حصر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار کرد: دولت باید با همه بخش‌های حاکمیت تعامل داشته باشد و به عنوان مثال در یک فضای صمیمی و از طریق شورای عالی امنیت ملی این مسئله حل شود.

عارف در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاً اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است گفت: قطعاً اقداماتی شده است، اما دعا می‌کنیم هر چه سریع‌تر این اقدامات به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری بر این اساس که برخی‌ها معتقدند اگر شما سرلیست نباشید بازی اصلاح‌طلبان را به هم می‌زنید، گفت: ما ۲۹۰ یا ۳۱۰ سرلیست خواهیم داشت یعنی همه ما سرلیست هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دکتر عارف موجب افتخار برای کل ملت ایران هستند..
اینا فیلمه پارسالم میگفت تا آخر میمونم و کنار نمی کشم ولی در آخرین روزها انصراف داد از انتخابات
مثل سوباسا ...
United Kingdom
لطفا اسم ما را خط بزن
علی
عارف رییس جمهور آینده اصلاح طلبان خواهد بود. ایشان خیز خود را برای انتخابات 1400 شروع کرده است. به امید خدا رییس جمهور آینده ایشان خواهد بود.
United Kingdom
تا 1400 کی زنده کی مرده؟ کو تا اون موقع؟ چه خیال بافید!
Iran, Islamic Republic of
عارف بسه
توروخدا بسه
ثریا رودکی
Iran, Islamic Republic of
..چقدر درگیر این روزمرگی ها شده اند و نسیان و غفلت برآنها چنبره زده تا از هدف غایی عالم بازمانندپناه برخدا
احسان
روحانی کسی که کشور را از افراط و سختی های 8 ساله نجات داد و در یک سیاست بزرگ باعث سوق دادن مردم به سمت اصلاحات شد
خاتمی و هاشمی ومحور اصلاحطلبان هستند . نیامدن اینها بخاطر اختلاف نیست. برخلاف اصولگرایان که نیامدن بزرگانشان بخاطر اختلاف است
رضا ازرفسنجان
جناب آقای عارف ضمن احترام به جنابعالی انتظارداردکه طبق فرمود ه شهیدبزرگوارمدرس که فرمود(دیانت ماعین سیاست ماست وسیاست ماعین دیانت ما )متاسفانه سیاست ماکیلومترهاازدیانت ماجلوزده ومشکل ایجادکرده به زیزمجموعه تان توصیه بفرماییدازاین مطلب غافل نشوند