جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۱

دولت در حذف يارانه ثروتمند وسواس دارد

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 410814
غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با حضور تلفنی خود در برنامه "متن حاشيه" پیرامون حذف یارانه ثروتمندان توضیحاتی داد.
دولت در حذف يارانه ثروتمند وسواس دارد
به گزارش جهان، غلامرضا تاجگردون یکی از بحث های مهم مربوط به تنظیم بودجه ۹۴ را بحث پرداخت یارانه به ثروتمندان دانست و گفت: پس از شنیدن نظرات مختلف تصمیم بر آن شد تا همان سقف بودجه ای را که دولت برای این مساله در نظر دارد یعنی ۴۸ هزار میلیارد تومان، در نظر گرفته شود که مبلغ توزیع آن ۴۲ هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده شده بود که مجلس با کسر سه هزار میلیارد تومان از آن سهم اشتغال را افزایش دادند.

وی با اشاره به ادعای نوبخت مبنی بر وجود ۲۶ میلیون نفر یارانه بگیر پر درآمد توضیح داد: این رقم صحیح نیست بلکه موضوع این بود که نمایندگان پیشنهاد دادند تا ۱۲ هزار میلیارد تومان کسر شود و مبلغ به ۳۰هزار میلیارد تومان برسد و ایده این بود که دولت ۲۶ میلیون نفر را حذف کند اما منابع و مصارف با هم همخوانی نداشت مجلس ارجاع داد به کمیسیون تلفیق این پیشنهاد را و این کمیسیون هم اصلاح کرد و نتیجتا آن ۱۲ هزار میلیارد تومان کاهش به سه هزار میلیارد تومان تغییر کرد و مورد موافقت دولت واقع شد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مورد تاثیر تقلیل بودجه هدفمندی بر حذف افراد گفت: حذف این سه هزار میلیارد تومان باعث حذف کمتر از ده درصد از یارانه بگیران خواهد شد که از قشر ثروتمندان خواهد بود.

تاجگردون درباره مرجع تشخیص ثروتمندان گفت: دولت باید این افراد را شناسایی کند و اقدام لازم را انجام دهد و خود دولت هم موافق این رقم بود.

وی درباره علت تعلل در حذف یارانه ثروتمندان ادامه داد: دولت ود اذعان دارد که حدود ده درصد را می تواند شناسایی کند و ان‌شاءالله در سال جدید حذف خواهند شد. چرا که برخی افراد طبق گزارش دولت طی این مدت حذف شده اند مثل ایرانیان خارج از کشور که این کار با اختیار مجلس صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با رد مبنای دو میلیونی حقوق برای حذف یارانه افزود: این مساله نه دولت و نه مجلس نپذیرفتند.

لذا کار حذف باید با مبنا قرار دادن فرم هایی باشد که مردم پر کرده اند و دولت از بالا به پایین اقدام به حذف می‌کند و از آنجایی که پایگاه اطلاعاتی دولت کامل نیست حدی برای آن تعیین نشده است.

وی درباره دغدغه سایر مردم برای حذف یارانه گفت: دولت بیش از حد در این زمینه وسواس دارد و به دلیل محافظه کاری عده‌ای در این زمینه مقاومت‌هایی برای حذف صورت می گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من كه حاضر نيستم پولم بره تو شكم پولدارها...