جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

پهپاد فیسبوک به پرواز درمی‌آید+عکس

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۱۲
کد مطلب: 383112
فیس‌بوک اطلاعات بیشتری را در مورد پروژه هواپیمای بدون سرنشین که از آسمان به ارائه اینترنت رایگان در مناطق محروم خواهد پرداخت، منتشر کرده است. قرار است این هواپیما به دو سوم از مساحت زمین که از پوشش اینترنت بی‌بهره‌اند اینترنت رایگان ارائه بدهد.
به گزارش جهان به نقل از نامه نیوز، فیس‌بوک اطلاعات بیشتری را در مورد پروژه هواپیمای بدون سرنشین که از آسمان به ارائه اینترنت رایگان در مناطق محروم خواهد پرداخت، منتشر کرده است. قرار است این هواپیما به دو سوم از مساحت زمین که از پوشش اینترنت بی‌بهره‌اند اینترنت رایگان ارائه بدهد.

هواپیمای فیس‌بوک در راه است، اشتباه نکنید در مورد بازی‌های خسته‌کننده فیس‌بوک صحبت نمی‌کنیم. منظور ما یک هواپیمای واقعی در اندازه‌ جت مسافربری است.


«یائل مگوایر» مهندس بخش ارتباطات فیس‌بوک در این باره می‌گوید: اول از همه به آن پهپاد نگویید؛ هواپیمای فیس‌بوک یک هواپیما است و در سایز یک جمبوجت مانند بوئینگ ۷۴۷ ساخته می‌شود، البته خیلی خیلی سبک‌تر. علاوه بر آن هواپیمای فیس‌بوک از انرژی خورشیدی برای پوشش دائمی اینترنت بی‌سیم استفاده خواهد کرد.

هواپیمای فیس‌بوک اولین هواپیمای خورشیدی نیست، قبل از آن هواپیمای خورشیدی AP ۲ که از لحاظ تئوری می‌توانست دائماً در آسمان باقی بماند ساخته شده بود ولی برای پرواز احتیاج به خلبان داشت، یعنی هر هواپیمایی احتیاج به خلبان دارد اما فیس‌بوک امیدوار است موانع قانونی و تکنیکی که در برابر هدایت ۱۰۰ فروند از این هواپیماها توسط یک نفر وجود دارد به زودی رفع شود.

مگوایر ابراز امیدواری کرد که در سال ۲۰۱۵ فیس‌بوک بتواند یکی از این هواپیماها را در ایالات متحده تست کند و طی چهار تا پنج سال ارسال سیگنال‌های بی‌سیم را از طریق این سیستم آغاز کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


New Zealand
عجب! دنبال چی هستن اینا....!!!
آزادی