جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۱۰

واکنش عجیب آمریکا به حمله اسرائیل و شهادت سردار ایرانی

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 403218
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن طفره رفتن از اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به بلندی‌های جولان و به شهادت رساندن فرمانده ایرانی و پسر مغنیه، تنها گفت که حزب‌الله نقش مخربی دارد.
واکنش عجیب آمریکا به حمله اسرائیل و شهادت سردار ایرانی
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه (دیروز) خود حاضر به محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به بلندی‌های «جولان» نشد که به شهادت «محمد علی الله‌ دادی» فرمانده ایرانی و «جهاد مغنیه» پسر «عماد مغنیه» منجر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «وزارت خارجه آمریکا»، یکی از خبرنگاران آمریکایی در این نشست خبری از ساکی پرسید که آیا اظهارنظری درباره حملات اسرائیل در تپه‌های جولان که به شهادت فرمانده ایرانی و پسر عماد مغنیه شد، ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به وی گفت: «من جزئیات بیشتری برای صحبت کردن در اینباره ندارم».

خبرنگار آمریکایی ادامه داد: درست، نتیجه این حمله، خواه هر آنکس که آن را انجام داده باشد، به نظر دولت آمریکا یک عمل خوب بوده یا بد»؟

ساکی در پاسخ به او از دادن جواب درست طفره رفت و فقط گفت: من فکر می‌کنم، نظرمان را درباره طیفی از موضوعاتی که مربوط به این گزارشات می‌شود، می‌دانم. مسئله نقش حزب‌الله را می‌دانم. مداخله مخربانه حزب‌الله از دور بسیار معروف است. به طور قطع جزئیات این رخداد (حمله صهیونسیت‌ها به بلندی جولان) هنوز توسط بسیاری از افراد تأیید نشده است و من قصد ندارم بیش از این در اینباره گمانه‌زنی کنم.

با اینحال خبرنگار مجدداً ادامه داد: مقامات ایرانی آشکارا اعلام کردند که یکی از فرماندهان آنها کشته شده است و مراسم تدفین گسترده‌ای برای او در تهران برگزار کردند و حزب‌الله نیز اعلام کرد که جهاد مغنیه کشته شده است.....»

جن ساکی سخنان او را قطع کرد و ادامه داد: «بله ولی هنوز بقیه آن را تأیید نکرده‌اند».

خبرنگار با اشاره به اینکه ایران شهادت فرمانده ایرانی را تأیید کرد است گفت که اینها همه جزئیاتی است که ارائه شده است، آیا دلیلی برای تردید وجود دارد؟

ساکی پاسخ داد: نه، من چنین چیزی نگفتم. اما هنوز بقیه جزئیات آنچه را که رخ داده است یا اینکه این اقدام اسرائیل بوده است را تأیید نکرده‌اند. این چیزی است که من می‌گویم. من نظر خاصی درباره پیامد یا فراتر از آن ندارم.

با اینحال هرچه خبرنگاران خواستند موضع محکم دولت آمریکا در قبال این حادثه را بفهمند، ساکی از پاسخ طفره رفت و تنها گفت: فکر می‌کنم که من این حقیقت را تأیید کردم که ما برای مدت‌ها است که معتقدیم که حزب‌الله نقش مخربی را ایفا می‌کند. ما مداخله مستقیم آنها را محکوم می‌کنیم. این به طور قاطعانه دیدگاه ما است. فکر نمی‌کنم بخواهم چیز بیشتری به آن اضافه کنم.

با اینحال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عملیات شهادطلبانه یک فلسطینی که روز گذشته ۱۱ صهیونیستی را با چاقو زخمی کرد، محکوم کرد و گفت: من به طور قطع این اقدام را محکوم می‌کنم.

در عین حال، آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل مدعی شد که ارتش اسرائیل حمله به قنیطره را انجام نداده است.

این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که صهیونیست‌ها در دو روز گذشته پس از بیانیه شدید فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره پاسخ به صهیونیست‌ها مدعی شده‌اند که در حمله خود از حضور فرمانده سپاه پاسداران و فرماندهان حزب الله لبنان در خودرو هدف قرار گرفته اطلاع نداشته‌اند.

در همین زمینه «یعقوب عمیدرور» ژنرال اسرائیلی نزدیک به کابینه بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که مقامات صهیونیستی هنگام اجرای عملیات قنیطره، اطلاعاتی درباره حضور «محمد علی الله دادی» سردار ایرانی در قنیطره سوریه در دست نداشتند.

یک منبع امنیتی صهیونست هم روز سه‌شنبه به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که این رژیم در حمله به جنوب سوریه، قصد نداشته فرمانده ایرانی را هدف قرار دهد و تصور می‌کرده به گروهی از نیروهای سطح پائین حمله کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
خانواده شهید الله دادی بدونند که با هدیه کردن این مرد به اسلام، راه پیروزی بر اسرائیل رو هموار کردند.
Iran, Islamic Republic of
بازم این دختره اظهار فضل کرده؟!
کاظم
Romania
دختر نيست عروس هزار داماد شيطانه
کردستان
خاک بر سرمون دلمون رو به چی خوش کردیم که اون عوضی ها خبر داشتن یا نداشتن
اگه حتی ی سرباز صفر اسرائیل کشته شده بود تو دنیا غوغا می کردن که ایرانی ها و حزب الله چه بلایی سرمون آوردن در حالی که ما یکی از عزیزترین فرزندان
این ملت بزرگ رو از دست دادیم فقط محکوم محکوم میکنم
آدم به چیزهایی می شنوه و می بینه فقط بخداوندی خدا جای تاسف و ذلت داره
ایشلا نظرم رو بذارین
تا کی سکووووووووووت
تا کییییییییییییی حرف بدون عمل
جانم فدای رهبر
مرگ بر امریکا
meti
آخی از ترس نفهمیده چی گفته...
ببخشید ها
ولی ....
شرمنده ام واقعا اصطلاحی رو برا این امر پیدا نکردم
از این یانکی های آدمکش جز این انتظاری نیست
محکوم نکرد ؟ یعنی ما باید انتظار داشته باشیم محکوم کنه ؟
الان اون بی شرفا جشن گرفت بابت این حمله بزدلانه
وَسَیَعلَمُ الذینَ ظَلَموا
روزی خداوند انتقام همه ی مظلومین عالم را می گیرد
من یک اصلاح طلب عاشق شهادت هستم
قريشي
Iran, Islamic Republic of
اون وقت يه عده مي گن چرا ميگيد مرگ بر آمريكا.
اگه اين لعنتي ها نبودند كه تا حالا صد بار غده ي سرطانيه صهيونيسم رو سوزونده بوديم.