جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵۰۰
۳۱۶
نامه سرگشاده جمعی از فعالان بورس به رئیس‌جمهور؛

درخواست خانواده‌های ۶ میلیون نفر فعال در بورس از روحانی/ سقوط بورس بیش‌ از کل دارایی‌ بلوکه‌شده

يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 367714
بورس ایران در این مدت به اندازه پول‌های بلوکه‌شده ایران نزد کشورهای‌غربی افت داشته... ما دنبال شفافیت هستیم و روشن‌شدن برخی ابهامات، مثلا امید واهی که آقایان با داستان تزریق ۵۰۰۰ میلیارد به بازار دادند ولی عملا اتفاقی نیفتاد و وضعیت بازار را خراب‌تر هم کرد چه بود؟
درخواست خانواده‌های ۶ میلیون نفر فعال در بورس از روحانی/ سقوط بورس بیش‌ از کل دارایی‌ بلوکه‌شده
به گزارش جهان، جمعی از فعالان بازار سرمایه با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهوری محترم خواستار توجه بیشتر دکتر روحانی به وضعیت نابسامان بورس شدند.

در بخش از این نامه آمده است: آقای رییس‌جمهور ما فعالان بازار بورس نسبت به رفتار دولت در قبال بازار سرمایه اعتراض داریم و از حضرتعالی تقاضا داریم در جلسه‌ای حضوری به حرف‌های ما گوش داده و به ابهامات موجود پاسخ بدهید.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

آقای دکتر روحانی
سلام علیکم

آقای رییس بدون مقدمه عرض می‌کنیم که آیا از آنچه در این شش ماه بر بازار سرمایه می‌گذرد خبر دارید؟

آقای رییس شاید لازم باشد کمی به عقب برگردیم، به روزهای آخر پاییز ۹۲، در آن روزها حضرتعالی و سایر اعضای دولت و برخی دوستان مجلسی به همراه صدا‌و‌سیما و سایر رسانه‌ها آنقدر از روزهای خوب بورس گفتید و افق روشن ترسیم کردید و... تا خیلی از سرمایه‌ها جذب این بازار شدند و ناگهان اقدامات دولت و تیم اقتصادی آن برعکس شعارها شد و اولین و مهم‌ترین عامل و مسبب ریزش بازار اقدامات دولت بود.

در حالی که بعد از دعوت مردم به بازار (که حضرتعالی نیز در چند نوبت از طریق رسانه ملی این امر را انجام دادید) تیم اقتصادی‌تان با اعمال سیاست‌های عجیب و اعلام وجود حباب در بازار و مهمتر از آن عرضه سهام در قیمت‌های بالا به مردم از طریق سازمان خصوصی‌سازی بازار را به خاک سیاهی نشانده است که شاید به این زودی‌ها نتواند روی پای خود بایستد.

آقای دکتر سوالات و مطالب مهمی در ذهن فعالان بورس نقش بسته که پاسخگویی شفاف به آن کمترین خواسته ما فعالان بازار سرمایه می باشد.

دلیل دعوت از مردم برای حضور در بورس و به دنبال آن فروش سهام دولتی به قیمت‌های بالا و دخالت‌های خاص برای ریزش بازار چه بود؟ آیا دولت دامی برای فعالین بورسی تدارک دیده بود؟

وعده‌های توخالی که چندین بار برای حمایت‌های دولت از بازار اعلام گردیده و به سرانجام نرسیده، دلیلش چیست؟ به عنوان نمونه آقای وزیر از صندوقی ۵۰۰۰ میلیاردی صحبت کردند که نه تنها عملیاتی نشد، بلکه باعث شد بازار وضعیتش بدتر هم بشود.

آقای رییس‌جمهور!

عدم شفافیت بازار، بی‌تدبیری و بی‌اعتنایی مدیران به شرایط موجود و حتی برخی رفتارهای تعمدی بر عمق ریزش بازار افزوده است.

آقای روحانی‌!

در حالی که اکثر سهام بازار ریزش‌های بالای ۵۰ درصدی را تجربه کرده‌اند، آقایان در آمارهای‌شان به شاخصی جعلی استناد می‌کنند که اصلا بیانگر وضعیت بورس نیست.

آقای رییس‌جمهور؛ قانونا دولت به خاطر دخالت در روند بورس و بدتر از آن تشویق مردم به خرید سهام مقصر است.

آقای روحانی!

شاید هیچ گروهی به اندازه فعالان بازار سرمایه از انتخاب شما خوشحال نشدند و شاید اگر قابل سنجش باشد، شاید بالاترین آمار رای برای شما از فعالان بورسی باشد و قریب به یقین هیچ بخشی هم به اندازه ما آسیب‌ندیده است.

آقای روحانی قریب به اتفاق فعالان بازار حداقل سی درصد سرمایه خود را از دست داده‌اند و در برخی موارد این رقم به بالای ۵۰ درصد هم می‌رسد.

آقای رییس‌جمهور؛ ما دنبال شفافیت هستیم و روشن شدن برخی ابهامات، مثلا امید واهی که آقایان با داستان تزریق ۵۰۰۰ میلیارد به بازار دادند ولی عملا اتفاقی نیفتاد و وضعیت بازار را خراب‌تر هم کرد چه بود؟

آقای رییس‌جمهور؛ آن چیزی که دارد از بین می رود علاوه بر سرمایه ما فعالان اقتصادی، اعتماد است، اعتمادی که اگر از بین برود نتیجه‌اش همان می‌شود که در دعوت دولت و صداوسیما و ... از مردم برای انصراف از یارانه روی داد.

آقای رییس‌جمهور؛ بورس ایران در این مدت به اندازه پول‌های بلوکه‌شده ایران نزد کشورهای غربی افت داشته ولی کسی پاسخگو نیست.

آقای روحانی؛ ما خانواده شش میلیونی فعالان بازار سرمایه این را حق خود می‌دانیم که با شما جلسه ای داشته و وضعیت بازار را بدون رنگ و لعاب‌هایی که آقایان استفاده می کنند، شفاف به عرض برسانیم. خاطرتان باشد در شعارهای انتخاباتی تان قول دادید که پاسخگو باشید و به وعده های داده شده عمل کنید.

آقای رییس‌جمهور ما سهامداران حقیقی درخواست دیداری حضوری و بدون واسطه با حضرتعالی را داریم و براین خواسته مصریم و آن را حق مسلم خود می‌دانیم تا آنچه بر بازار سرمایه در این مدت رفته است را مستند و مشروح به عرضتان برسانیم.

آقای رییس‌جمهور ما فعالان بازار بورس نسبت به رفتار دولت در قبال بازار سرمایه اعتراض داریم و از حضرتعالی تقاضا داریم در جلسه‌ای حضوری به حرف‌های ما گوش داده و به ابهامات موجود پاسخ بدهید.

یاحق
با تشکر
جمعی از فعالان بازار سرمایه

منبع: برق‌نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممنون از جهان نیوز این سایتها و روزنامه های اصلاحطلب و کارگزارن که ساکت شده اند
تو بازار شایعه شده تیم اقتصادی دولت عب[...] نی[...] طی[...] نه[...] عامدانه بورس را منفی کرده اند که بعد سهامهای ارزان را که زمان دولت احمدی نژاد از دست مافیای کارگزاران خارج شد جمع کنند و بعد سهم را چند برابر کنند و پستوانه مالی عظیمی برای خود بسازند ضمنا مدیریت شرکتهای خصوصی شده را هم بگیرند در دستشان
لطفا پیگیری کنید

در بورس الان کسی سود که نکرده سرمایه سهامداران جز تحت این بازی نصف شده تمام سهامداران از روحانی برگشته اند و دولت روحانی را مقصر می دانند
حسین ف
اندکی صبر (۳ سال ) سحر نزدیک است
ناشناس
با این سیاست ها اشتباه دولت به 3 سال نمیکشه
United Kingdom
مگر بازار بورس امریکا "وال استریت" چه تاجی به سر مردم امریکا زده که حالا بورس ما از همان مدل تقلید میکند معلوم است که عاقبتش چه خواهد شد اقتصاد لیبرالیستی محکوم به شکست است چه در امریکا چه در ایران
حرف شماکاملا درسته ولی سطح اگاهی مردم ازاقتصادجهانی (که اوضاعش خیلی خرابه)انقدر زیادنیست که حرف شمارا درک کنند
ازمنفی هایی دادندمیشه اینوفهمید
چون ظاهر خیابان هاوخانه هاوماشین هشونو میبینند والبته نمی دونن که خرابی های اقتصادمابه علت پیروی ازاقتصادلیبراریست.
Iran, Islamic Republic of
برو کشکتو بساز
وقتی مسولین ... باشن نباید انتظار داشت حرفاشون راست باشه... سالهای نود و نود یک ،چقدر تو تلویزیون تبلیغ بورس و سرمایه گذاری تو بورس میشود و همین طور تو روزنامه ها...افراد ساده دلی مثل من که به فکر اقتصاد کشور ،اعتلا وآبادانی،وپیشرفت مملکت بودیم،و همینطور یه سرمایگذاری اصولی و درست ،که هم یه سودی کرده باشیم ،و هم به چرخ اقتصاد مملکت کمک کرده باشیم....هم خدا راضی باشه هم ما...یعنی از ورود به بازار های کاذب وتخریب بیشتر اوضاع اقتصادی مردم جلوگیری کرده باشیم آمدیم به سمت بورس...اما حالا چی شد ثمره 7ماه سرمایگذاری 60درصد ضرر ،بی اعتمادی به مملکت،....خدا ازشون نگذره....
فقط در انتخابات بعدي جوابتون رو ميدم دولت تدبير
تمام تلاشم رو ميكنم تا مديران نالايق در عرصه مديريت كشور نباشند
دولت .... هستش نه راستگويان
کوروش
آقای روحانی نامه رو خوندین ؟

آقای طیب نیا خوندین ؟

بورس رو دارید نابود می کنید

حداقل ضرر سهامدارا 40 درصد شده - الان برای اینکه به اصل پولشون برسن باید 80 درصد سود کنن

خدایا این چه کلیدی بود ؟
امیر
به خدا غلط کردیم به آقای روحانی رای دادیم.یک اشتباهی شد.دولت قبلی این کاری را که ایشان با سهامداران کرد بخدا نکرد.تیم اقتصادی دولت آقای روحانی سهامداران را تار و مار کردند.در اوج بازار تبلیغ بورس را کردند و سهام را توسط خصوصی سازی به مردم در قیمت های بالا فروختند.
حالا باید دانست برای چه کسی باید کف زد؟؟؟
خوب جواب اعتماد ما را دادید. دوره عمر دولت شما 4 سال است و خوب خودتان می دانید. به همین خاطر دلواپسان زیادی دارید. من بعد ما دلواپسان صحنه اقتصاد مملکتیم. ما حسابرسی بلدیم. من بعد حسابرس شما ما هستیم. اتفاقا شما سرهنگ هستید. اینبار مو را از ماست خواهیم کشید.
دانشجو
United States
برادر یک دودوتا ساده است دولت قصد دارد بازار مسکن را راه بیندازد منتظر باشید.
بهزاد
متاسفانه همین طور است... و این یعنی دولت نماینده ملاکان و دلالان شده و به جای اینکه تولید را راه بیندازد و کشور را از رکود تورمی خارج کند به دنبال موج تورمی جدید و آب کردن ملک هواداران خود است آنهم با سرکوب بورس! جنس این گروه جز این نیست و غیر از سرمایه داری رانتی و زیر دیپلم چیزی نمیشناسد.
اشتاه شما کردید چوبش ما هم داریم میخوریم
محمد لاچینی
Iran, Islamic Republic of
جای آن است که خون موج زند از دل لعل
زین تقابن که خزف می شکند بازارش...

سیاست هایی که دولت برای مهار تورم در پیش گرفته باعث رکود در تمام بازارهای جانبی از جمله بورس و دلار و مسکن و...شده.مطمئن باشید این مریضی زمانی بروز خواهد کرد که دیگر توان مقابله با آن نیست...چیزی بدتر از 2 سال پایانی دولت قبل...
صد رحمت به دولت قبل...حداقل اونا تلاششون رو میکردن...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اونموقع که سود بیش از 100 درصد بردین چرا چیزی نمی گفتین .بورس همینه یک وقت سود داره یک وقت ضرر شما که این را بهتر از همه می دانید.
من که تمام زندگی رو فروختم واز اذر 93 به بورس اومدم کجا بردم الان تمام سرمایه ام رفته .من باید تاوان بدم ؟ کسی جوابگو نیست .خدا ازشما نگذره.
دوست عزیز
والا ما که سود نبردیم هیچ
فقط اندوخته مون هم که حاصل صرفه جوئی هامون بوداز نصف کمتر شد به قرآن
شهرام
Iran, Islamic Republic of
کی صد در صد سود برد؟!!!
آدم حسابی چرا خرف بی منطق میزنی6ماه پیش سهامی رو خریدم 400تومن الان 110تومنه !!!!
امیر
مثل اینکه حضرتعالی دقت نمیکنین وقتی حضرات دولتی میگن دیگه هیچ حبابی در بورس نیست الان وقت ورود به بازاره و مردمم پولشونو وارد میکنن چرا نامردی میکنن
علی
به خدا قسم اشتباه میکنی. سود را همان زمان حقوقیهای دولتی بردند و زیانها را هم من بدبخت حقیقی. من حاضرم کد بورسیمو بهت بدم تا چک کنی ببینی چقدر سود کردم یا ضرر. نابود شدم. خدایا خودت کمک کن...
هیچ کس از بورس سود نبرده اونیکه هم برده خود دولته
Iran, Islamic Republic of
مطمئنم شما از بورس مطلقا هیچ چیز نمی دانید
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی من شخص روحانی و دار و دسته اش اعم از نوبخت و نهاوندیان و ..را آدمهای خوب و منصفی می دانستم و روی همین حساب به آنها رای دادم اما در طی این یکسال که از عمر دولت به اصطلاح تدبیر و امید گذشته متوجه شدم اینها فقط به فکر منافع حزبی وگروهی خود و به ویژه کارگزاران و مشارکتی ها هستند نمونه اش همین وضع بورس چون اقای م.ن رابطه اش با مدیران عامل بانکهای خصوصی خوبه تصمیم گرفته با کمک ارکان اقتصادی دولت بورس را نابود و سرمایه ها را از طریق وعده افزایش سود بانکی به بانکها بکشاند در کل متاسفم از اینکه به روحانی رای دادم قطعا این اشتباه تکرار نخواهد شد
مرتضي
Iran, Islamic Republic of
كدام سود صد در صدي / چرا الكي حرف ميزني
.... گدا
دانیال
بهتر انست وقتی چیزی نمیدانید سخنی نگویید . کدام سود ؟؟؟ اگر شما یک سهم در بورس داشتید چنین حرفی نمیزدید . وقتی میتوان گفت کسی سود برده که ارزش سرمایه اش بالا رود . دلار سه برابر شده . پراید 8 تومانی شده 21 میلیون . در برابر رشد ملک و دیگر اقلام بورس رشدی نداشت . ضمن اینکه اگر رشدی هم داشته همه را طی این مدت پس گرفته اما ملک . خودرو و ... همچنان در قیمتهای چند برابری هستند
Iran, Islamic Republic of
افزایش حبابی قیمت سهام تنها به دلیل افزایش شدید تورم و ند نتیحه آن افزایش بیش از تورم قیمت محصولات , رانت های ارزی و ... دلایل افزایش قیمت سهام و سودآوری عده ای بوده است وگرنه که مردم عادی بیشتر زیر چرخ تورم له شده بودند.
Iran, Islamic Republic of
چرا سازمان بورس و دستگاههای نظارتی به هیچ تشکلی برای حمایت از حقوق سهامداران خرد و حقیقی اجازه فعالیت نمیدهد
بهزاد
جناب رئیس جمهور تقصیری ندارد.... زمانه بد شده. نون توی دلالی ست نه تولید. اتفاقا کار خوبی می کنید که بورس را زمین می زنید و سفته بازی مسکن و دلالی زمین و را رونق می بخشید. بخصوص که کله گنده های این بازار موازی!! در ... خوش نشین هستند و سرآمد.
خدا به شما رحم کند با این همه آه مظلوم که پشت سر شماست.
مجید
بازم دم شما گرم اعتراص ما سهامدارای جز رو رسانه ای کردید
سعید
به داد ما برسید. با تشویق این دولت فریبکار پول وارد بورس کردیم ولی سیاستهای این آقایان امروز 50 درصد ضرر به ما زده است. کنترل تورم با سقوط بورس نمی شود. سیاست های غلط آقایان ارزش بورس را به شدت پایین آورده است. اینها با هجمه به بازار بورس و خراب کردن اوضاع اقتصادی اهداف سیاسی خودشان را برای باج دادن به دشمن و توافق با 5+1 دنبال می کنند. خواهشا آقای زاکانی از طریق مجلس پیگیری کنند. صدای حقانیت بوده اید. متشکریم
جعفری
آقای رئیس جمهور به خدا من پس انداز 30 سال کار اداری و بازنشستگی خود را در بورسی که شما تشویق به سرمایه گذاری کردید وارد کردم و الان 65% آن نابود شده .
ali
Iran, Islamic Republic of
ممنون فریب دولت رو خوردیم اومدن در تلویزیون گفتمد خوب جائی اومدید
فرزاد
با متن نامه موافقم
سعید
این دولت بدبختمون کرد دولت ....
رسول
واقعا آقای روحانی با داس اومده بود ما کلید می دیدیم از رای دادن به روحانی متاسفم به زودی جبران می کنیم اشتباهمونو
مجید
برای وازکتومی وقت میزارید برای سهامدار ها هم وقت دارید
این وزیر اقتصاد اصلاحلبه و نماینده کارگزاران ببینید چه کار کرد از زمانی که دعوت کرد به بورس سرمایه ما را نصف کرد هم دخالت در بورس به حای شفاف سازی هم دعوت همزمان به خدا ما یک عده افراد عادی هستیم که امدیم در بورس نه سودی کردیم بلکه 50 درصد ضرر خواسته ما از دولت پس دادن اصل سرمایه است سود نخواستیم
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/284167
ی شد
خبرگزاری تسنیم: وزیر اقتصاد در خصوص نوسانات اخیر بازار سرمایه کشور گفت: افزایش قیمت ها حباب گونه بود و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت در جهت پیشگیری از تبعات احتمالی آن ورود پیدا کند.
print

ی طیب نیا در این نشست گفت: اعتماد مردم به بازار سرمایه حاکی از خوشبینی مردم نسبت به آینده این بازار و رسیدن به شرایط بهتر بود.
وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با تکیه بر اعتماد مردم برنامه ریزی هایی را اتخاذ کرد که در نهایت اعتماد مردم به دولت جذب شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: مردم نیاز دارند دارایی و پس اندازهای خود را بالاترین بازدهی و کمترین میزان ریسک حفظ کنند و بهترین مکان برای رسیدن به این هدف بورس است.
طیب نیا افزود: یکی از سیاستهای دولت این بود که با اطمینانی که به مردم می دهد سرمایه ها را به سمت بازار سرمایه سوق دهد.
وزیر اقتصاد یکی از موفقیت های مهم بازار سرمایه در دولت تدبیر و امید را ورود 500 هزار نفر سهامدار جدید در بازار بورس عنوان کرد.
وی تاکید کرد: ما به دنبال افزایش قیمت نیستیم بلکه به دنبال افزایش ارزش بازار و حجم بازار هستیم.
طیب نیا با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ورود سهام عدالت به بازار سرمایه اظهار داشت: شفاف ترین و مناسب ترین گزینه برای واگذاری، بازار بورس می باشد.
اقای روحانی پاسخ بده جواب وعده وعیدهایت را بده ما مردم عادی سود نکردیم اصل سرمایه مان نصف شده انها که سود کردند از قبل از دولت شما خبر داشتند میخواهید بورس را منفی کنید فروختند رفتند بیرون
چه بر سر بورس امد خبر دارید یا نه اگر ندارید که متاسفم اکر دارید که باز هم متاسفم
يکشنبه ۱۷ آذر ساعت 12:01

به گزارش خبرگزاری پانا، رئیس‌جمهور ساعاتی پیش با حضور در صحن علنی مجلس برای ارائه لایحه بودجه 93، باری دیگر بر گسترش سرمایه گذاری در بورس تأکید کرد و گفت: بودجه 93 طوری تنظیم شده که نقدینگی از بازارهای سفته بازی مثل طلا، ارز و مسکن وارد بازار سرمایه شود. وی همچنین افزود: یارانه ها و حامل های انرژی تا زمانی که جایگزین وجود نداشته باشد به همین منوال ادامه پیدا می کند تا مدیریت شده عمل شود.

روحانی گفت: جهت‌گیری دولت آن است که اولا صندوق‌ها را به سمت واگذاری سهام در بازار بورس و از این طریق این نهادها را از بنگاه داری به مدیریت سهام سوق دهد ثانیا از آنجا که عمده شرکت‌های باقی مانده در دولت نیازمند اصلاحات اساسی و زمان بر است با انجام اصلاحات در آنها فرایند خصوصی سازی بنگاهها را پیگیری کند.
بدلیل اقرار دولت باید اصل سرمایه سهامداران جز را بر اساس تاریخ دخالتش در شروع ریزش بورس در 92 پس بدهد.
سند دخالت و دعوت دولت: 26/11/1392: وزیر اقتصاد در جمع مدیران بورسی:دولت ورود کرد چون افزایش قیمت‌ها در بورس حبابی شد http://www.tasnimnews.com/Home/Single/284167.
به گزارش خبرگزاری پانا، رئیس‌جمهور ساعاتی پیش با حضور در صحن علنی مجلس برای ارائه لایحه بودجه 93، باری دیگر بر گسترش سرمایه گذاری در بورس تأکید کرد و گفت: بودجه 93 طوری تنظیم شده که نقدینگی از بازارهای سفته بازی مثل طلا، ارز و مسکن وارد بازار سرمایه شود.
بهنام
واقعا برای این قاب اقتصادی کشور متاسفم
حسین
متاسفانه آقای وزیر اقتصاد ومشاورانی مانند سعیدلیلاز درک صحیح وعمیقی از بورس ومکانیزم معاملات وسودزیان آن وافت وصعودشاخص ندارند شنیدن پارسال شاخص بالای صددرصد رشد داشته اما نمیدونند طبق آمار حتاده درصد سهامداران این مقدارسودنداشته اند دراین چندماه شاخص ظاهرا حدود بیست درصد ریخت اما بررسی کنید قیمت بیشتر سهام بازار چهل وپنجاه وشصت درصد سقوط کرد واکثر کسانی که بازیان سختی مواجه شدند درپاییز وبا توصیه توخالی آقایان تدبیری واردشدند واکنون بجای کلید توسعه ادعایی باشمشیر ضدیت امثال لیلاز و.... روزهای سخت راتجربه میکنند جناب وزیر اقتصاد یکبار به تالار حافظ بیایند و ببیند....این رسمش نیست
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی از پشت به ملت خنجر زدی
پس انداز اندک انهایی که بهت رای دادند را نابود کرد

لایق اعتماد مردم نبودی
اشتباه کردم به روحانی رای دادم. در اوج حریم ها و فشار ها وضع بورس و بازار از این بهتر بود
محسن
تشکر بابت چاپ حرف دل ما
ممنون
حاج مهدی
اقایون ما حمایت نخواستیم بازار و متعادل کنید ما خودمون خوب بدو از هم تشخیص میدیم
محمودی
رییس جمهور محترم

با سلام ... ما بدبخت شدیم کافیه ...
خواهشا دیگه عده ایی دیگر را به سرمایه گذاری در بورس دعوت نکنید .

از طرف یک سهامدار مفلوک
ایمانی
نابودمون کردید سرمایه یک عمر کارگری و زحمت کشی رو با وعده های واهی از دست دادم
بدبخت آواره بورس
دولت بی تدبیر آقای روحانی و تیم اقتصادی ناقصش زندگی ما را به تاراج داد . ما رای مان را پس می گیریم
روحانی مچکر نیستیم
توروخدا پیگیری رو ادامه بدین توبره بدبخت شدیم
شهریار
Netherlands
با سلام خدمت رئیس جمهور

شاید بورس بعد از تورم بالای 30% و نرخ بیکاری بالای 20% که بیشتر تحصیلکردهای کشور را شامل میشود آخرین تیر در خندگ اقتصادیشان بود ولی امروز دیده میشود که این تیر هم به سنگ خورد.حالا فکر می کنید با داشتن این اقتصاد و تورم و نرخ بیکاری و وضع حال حاضر بورس که آن هم نشان از ضعف مدیریت در قسمتهای کلان اقتصادی هست من جوان تا کی می توانم تحمل کنم و به حیاتم ادامه دهم؟آیا برای اقتصاد و به دنبال آن جوانان کشور ایده ای دارید؟تا به امروز که همه امید هایی که نسبت به دولت شما بود به نا امیدی گرویده و هیچ گونه بهبودی از نظر اقتصادی در سطح کشور دیده نمی شود.پس اگر آن امید 1سال پیش مارا از سرمای اقتصاد به غارنشینی بکشیده بود زین پس این نا امیدی ما را غارنشین خواهد کرد.باشد که شما به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور نسبت به اوضاع اقتصادی و همچنین بورس کشور بطور جد نظر افکنید و منجلاب حال حاضر را نه با قرص و مسکن بلکه بطور اساسی درمان کنید.
آقای روحانی سرمایه را غارت شد
استرس و فشار و ناراحتی و بیماری سهامداران را امیدوارم تجربه کنید که دیگه همچین بلایی را سر مردم بی پناه نیارید
11 سال تو بازار کارگری کردم ، جون کندم و کمی پس انداز کردم که با 33سال سن شاید بتونم کاری برای خودم شروع کنم و ازدواج کنم و ......
سرمایه گذاری تو بورس که با مکر شما نصف سرمایه ام سوخت
این یه ذره امید ما رو هم شما نابود کردی
کلیدت بخوره توسرت
بترس از ظلم به کسانی که پناهی جز خدا ندارند
رضا
آقای روحانی
مردم به دعوت شما برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه و وعده های اقتصادی دولت اعتماد کردند اما پاسخ اعتماد مردم از سوی وزیر اقتصاد این شده که بورس را حباب می خواند .
آقای روحانی اگر معتقد بودید بورس حباب است چرا دولت و دیگر نهادهای دولتی سهام های خود را با قیمت بالا در بورس عرضه کردند و شما مردم را دعوت به ورود به بورس کردید و وزیرتان دعوت به سهامداری.
آیا این است پاسخ اعتماد مردم
ایا معنی فریب را می دانید. فریب یعنی اظهار موضوعی بر خلاف واقعیت جهت انتفاع بردن از آن
آیا رفتار دولت در بورس مصداق بارز فریب نبوده است؟
کاوه
آقای روحانی
باور کنید ما پولهایی که وارد بورس کردیم دزدی نبود
اسلام جعفری
در خواست برخی از سهامداران
1. تصحیح شاخص این شاخص واقعی نیست
2. برکناری صالح ابادی وسایر دوستان فاسد
3.شفافیت بیشتر شرکتها
4. حمایت واقعی از بورس
کورش
اگه از این بورس حمایت نکنید مردم نسبت به آن بی اعتماد میشوند وپولهاشون رو از بورس که باید موتور اقتصاد مملکت باشه بیرون میکشن و در جاهای دیگه (مسکن وطلا و ...)سرمایه گذاری میکنند و در ثانی اعتمادشون نسبت به دولت از بین میره،حالا خود دانید!
احسان
آقاي رييس جمهور
روزي كه شما لايحه بودجه را به مجلس داديد يادتان هست.كلا نيم ساعت صحبت كرديد وچندين بار اولويت اقتصادي را توسعه وحمايت از بازار سرمايه اعلام كرديم. من مستقيم صداي شمارا از مجلس شنيدو .از فرداي ان روز وارد بورس شدم وحال سرمايع يك عمر زحمتم نصف.اي جواب منصفانهاب به اعتماد به حرفهاي شما نبود.
نيما
Iran, Islamic Republic of
اقاي روحاني وقتي نمي توانيد كاري انجام بدهيد حداقل ... نگوييد
با ... دولت شما سهامداران به خاك سياه نشستند
باید اصل سرمایه هامونو برگردونید وگرنه شما رو به جدم امام حسین واگذار میکنم
اکبر
آقای طیب نیا وزیر محترم اقتصاد من پارسال بعد از 30 سال کار کارمندی با زندگی صرفه جوی کردن با تشویق های دولت آقای روحانی که تشویق به سرمایه گذاری در بورس را میکرد کل پس انداز بازنشستگی خود را در بورس و در شرکتهای با فاند قوی سرمایه گذاری کردم و بورس باز هم نبودم که خرید و فروش کنم و سهامدار بودم ولی الان از آن سرمایه حدود 60% آن نابود شده است. من دارای 2 دختر در آستانه ازدواج هستم و این پس انداز برای جهیزیه آنها بود ولی در بورسی که شما تشویق به آن کردید نابود شد. خدا از تو نگذرد من تا آخر عمرم تو را حلال نمیکنم.
علی
سلام اقای روحانی
قبل انتخابات کلی تبلیغ کرده بودیم براتون تا دوران سیاهی و بدبختی تموم بشه اما مثل اینکه اشتباه کرده بودیم.
خونه توی رییس جمهور قبلی شد 10 برابر، کسی نگفت حبابه، ارز شد 5 برابر کسی نگفت حبابه. بورس بعد از 10 سال اونهم با پارامتری مثل سه برابر شدن نزخ ارز، خواست یه شندرقاز سود به سهامداران بده مسوولین با ربط و بی ربط اقتصادی اومدن گفتن که "ما دلواپس بورسیم و بورس حبابیه ".

جواب اعتماد ما این نبود اقای رییس جمهور. دیگه سخت بتونی این اعتماد رو برگردونی.
ابی که روی زمین ریخته شد دیگه ریخته شده.

ضرر بورس توی این مدت اونهم بدست وزارت اقتصاد/ شرکت خصوصی سازی و شرکت بورس تهران و حقوقی های رانتی، صدها برابر اختلاس 3000 میلیاردی بوده. کمبود بودجه رو باید از بازگرداندن پولهای دزدی توسط رانتخواران گردن کلفت تامین میکردی نه از پس انداز حلال چندین ساله کارگر و کارمند.

اگر میتونی حباب مسکن و ارز رو بشکن نه اینکه دست کنی توی جیب سهامدار بیچاره. اکثر اینها نه تنها توی سود پارسال شریک نبودن بلکه توی این 6 ماه بیش از 60 درصد ضرر کردن.

شما که رحم نمیکنی فقط مونده خدا.
که رحم اگر نکند مدعی، خدا بکند

در پناه خدا
امیر
به خدا دارم دیوانه میشم آخر مگر این بورس صاحبنداره کل دارائیم داره نابود میشه
علي
تنها را اين است که اول اين ... رو اخراج کنند و يک مدير لايق و کار بلد منصوب و بورس را به مدت يک ماه ببندند و در اين مدت همه شرکتها بر اساس آخرين اطلاعات و شاخص ها اقتصادي به روز و تجديد ارزيابي شوند تا بعد از باز شدن مثل اقيانوس متلاطم در گردباد سونامي براي ملت درست نکنند ... تنها را اين است و لاغير
بنده ارزش سرمايه ام در اين 6 ماه نصف شد! به همين راحتي !!
حمید
Australia
حالا باید یک فکری بکنیم. نصف دیگرش بر باد نرود
این جور که دارد پیش میرود بقیه عمرم را هم باید
درزندان باشم چون مقدار ی پول هم از دوستان گرفتیم حالا توان پرداخت آن را ندارم بقول معرف از
حلیم افتادیم توی دیک حلیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شما از سرمایه چیزی از دست ندادی اینها سودهای کاذبی بود که سال گذشته به جیب زدی .
خیلی ... که اظهار نظر میکنی ضررت مربوط به سود کاذب بوده. خدایا من که الانه قدرت ندارم ولی تو رب العالمینی .بحق 5تن ال عبا توعینا همین طور به سر این ناشناس بیاور .عینا همین. یا حسین.
شهرام
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتت کنه اگر دروغ بگی
آدم ناحسابی چرا حرف الکی میزنی
من خودم هر چی سود کرده بودم+40درصد ضرر برام مونده یعنی جمعا55درصدضرر
ﺷﻤﺎ ﻇﺎﻫﺮﺍ ﺩﻟﺖ ﺧﯿﻠﯽ ﭘﺮﻩ ﻭﺣﺴﻮﺩﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ ﺑﻪ ﮐﺴﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺗﻮﯼ ﯾﻪ ﻣﻘﻄﻊ ﺳﻮﺩ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻫﻤﻪ ﮐﻪ ﺳﻮﺩﻧﮑﺮﺩﻧﺪ ﻋﺰﯾﺰﻡ ﯾﻪ ﺫﺭﻩ ﻋﻠﻤﯽ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﯽ ﺑﻬﺘﺮﻩ
محسن
Iran, Islamic Republic of
احمق . اونیکه تازه ششماهه وارد شده چی ؟ همه که یکسال نیست که وارد شدند . اکثرا بعد از دعوت و یا بهتر بگم اغوای دولت به بورس روی آوردند
Iran, Islamic Republic of
خيليا از اينا كه اين ضرر هنگفت رو متحمل شدن تازه واردان به بورس بودن، چقدر بي انصافي تو!!!!
اندوه ايران کشت ما را اي برادر ...
United States
کوچکترین فکری به حال این سهامدارای نمیکنن. دارن نابود میشن
بهزاد
انگار تیم اقتصادی دولت محترم از بورس کینه به دل دارد! در هیچ کجای جهان سوم ، دولتی از سرکوب بازار ملی خود (بورس) که محل اصلی برای تامین نقدینگی تولید است ، این گونه لذت نمیبرد... برای همه چیز متاسفم.
فکری
اقای دکتر روحانی - اقای دکتر طیب نیا - اقای دکتر صالح ابادی - چه کسی پاسخگوی زیان این سهام داران خرد خواهدبود. کسی که پس انداز خود را با تبلیغات شما به بورس اورد تا در کمک به اقتصاد کشور سهیم باشد . آیا این بود نتیجه اعتماد به سخنان شما - ایا این دروغ گویی نیست .در این ماه مبارک رمضان به فکر خانواده هایی باشید که اکنون زیان فراوانی دیده اند.
هموطن
چه خبره دکتر کتر دکتر اینا اگه یه کم انصاف داشتن به مردم اول کار حقایق بازار بورس میگفتن نه این که...
حمید اعرابی
سلام
علت این ریزش بازار بورس فقط خود دولت هست
5 ماه پیش که بازار گل و بلبل بود وداشت تازه به جامعه بخاطر روند رو به رشدش معرفی میشد همین خصوصی سازی با عرضه های بی حد و اندازه اش انقدر بازار را اشباح کرد که حال روزگار ما این شد همین وزیر اقتصاد 5 ماه پیش خودش اذعان کرد که ما برای کنترل بورس ورود کردیم
بابا اگر اونجا این اجازه را به خودت دادی و ورود کردی اینجا هم با این ریزش باید ورود کنی و همون پولهایی که از بازار با عرضه های خصوصی سازی بردی بیرون را تزریق کنی
میگن بورس دوران خوبی داشته و همه توسودن من دلیل می اورم این حرف چرند
در عرض یک سال ونیم قیمت پراید بیش از 3 برابر شد حالا میریم سراغ چندتا از سهم ها

بانک دی یک سال ونیم پیش با سود تقسیم شده اش تو مجمع 100 تومان بود الان 150 تومان یعنی 50 درصد رشد بعد از یک سال ونیم ان هم با سود مجمع
بانک سرمایه یک سال ونیم 130 تومان بوده الان 200 تومان ان هم با سود مجمع
توکا ریل 290 تومان بوده الان بعد از یک سال ونیم 650 تومان

اصلا همین شاخص دوروغین بورس یک سال ونیم پیش 37 هزار بوده الان 70 هزار تا

حالا تو همین یکسال ونیم گذشته قیمت مسکن و اجاره بها دوبرابر شده

واقعا متاسفم برای دولتی که به جایی اینکه جهت نقدینگی را به سمت بورس هدایت کنه با رفتار خودش عملی عکس انجام داده
سهامدار غارت شده
Iran, Islamic Republic of
جناب حمید اعرابی ممنون که حرف دل سهامدارن زیان دیده را نوشتی
mamali
حمید اعرابی اشباح نه اشباع!
امیر
آقای رییس جمهور مردم را دعوت کردید سرمایه هاشونو بیارن تو بورس وقتی مردم به شما اعتماد کردن و سرمایه هاشون آوردن تو بورس دولت شما با فروش سهامش به این ملت همیشه در صحنه و سپس افت 40 - 50 درصدی قیمت اغلب سهام .. جناب رییس جمهور این بود تدبیر شما ؟ کسری بودجه دولت با ...
فقط از این بابت خوشحالم که وزیر اقتصاد ... آنقدر سرمست این ... شده بود که فراموش کرد داره از جبب حقوقیها هم ... حالا نتیجه این شده که حقوقیهای بازار هم نقدینگی برای نجات این بازار ندارن حالا وزیرت دست به دامن بانکها شده شک نکن جناب رییس جمهور که وزیر ... بدجوری ... چون بانکها هم قادر نیستن به تنهایی این بازارو نجات بدن
تدبیر دولت شما بازر سرمایه را از بیخ و بن ویران کرد فکر کنم بزودی وزیر ... مجبور میشه پشت پرده دوباره سهام فروخته شده به حقوقیهارو با همون قیمت بخره تا حقوقیها به کمکت بیان. قیافه وزیرت خنده داره وقتی داره پشت پرده پولهای ... رو برمیگردونه این وسط چه چیزی نصیب دولت میشه ؟ چندرغاز ... از ملت و در عوض از دست دادن آرا 6 میلیون سهامداری که بهت رای دادن آقای رییس جمهور میدانی چرا مملکت ما ...؟ چون هیچ کس سر جای خودش نیست چرا؟ چون مثلا وزیری که خبر نداشته باشه گروه مدیران بورس 8 سال خون بدل سهامدارن کردن و دوباره 4 سال آنهارو ابقا میکنه بحال این وزیر باید گریست .....
مصطفی
بی تردید دعوت رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت در کشاندن سرمایه های کوچک و نا اگاه به بازار سرمایه
در خوشبینانه ترین حالت نشان دهنده صعف و بی تدبیری است
حامد
سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت

سرها در گریبان است

آقایان قرار بود به حاکمیت ... خاتمه بدید... چرا اینهمه ... از رییس سازمان بورس گرفته تا ...؟
حسین
بیش از 50 درصد ضرر کردیم! این هم تاوان اعتماد به دولت کلید دار! آقای رئیس جمهور لطفا کلیدتو از روی گلوی ما بردار! بخدا ما یه سری سهامدار عادی و جزء هستیم. نه رانت داریم نه سرمایه ی آنچنانی. بعضی از ما با سرمایه های زیر 20 میلیون اومدیم بورس. لابد پیش خودشون میگن حالا 1 میلیاردتون بشه 400 میلیون چه اتفاقی میوفته؟!!!اگه کار داشتم عمرا میومدم سراغ این بازار که دست چدنی دولت توش عیان شده. الآن که این پول نصف شده مسئولین تازه میگن که بازار هنوز حباب داره. بعضی سهم ها 70 درصد سقوط کردن، آقایون هنوز میگن نوسان جزئی از بازار سرمایه است. یعنی ما سهامدارها هیچ دانشی از این زمینه نداریم و منتظر اظهار نظرهای شاهکار شما هستیم؟ نماینده های مجلس هم که ازشون خبری نیست. حالا پول به کنار، اعصاب و روان 7 میلیون سهامدار چی؟ اصلا براتون اهمیتی داره؟
از جهان نیوز هم به خاطر انتشار این نامه تشکر میکنم. واقعا دیگه داشتم نا امید میشدم که کسی تو این مملکت برای پول و اعصاب ما اهمیتی قایل باشه.
مجید شمسعلی
Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی تیم فوتبال شکست میخوره فورا کارشناس ها بررسی میکنن ومربی عوض میشه ولی در رابطه با بورس در این 6 ماه یک جلسه گفتگوی کارشناسی صورت نگرفته اینجا باید دلواپس شد
هادي
بنده كارمند بازنشسته اموزش پروش هستم و پولي را كه براي جهيزيه دخترم كنار گذاشته بودم بنا بر صحبتهاي رييس جمهور روحاني به اميد اينكه مقدار سودي از كنار اين پول كسب نمايم وارد بورس شدم. و متاسفانه از همان روز تا به حال نه تنها كل سرمايه ام نصف شده بلكه نميدانم به چه نحوي جهيزيه دخترم را خريداري كنم از خجالت جلوي فرزندم هر روز به خدا پناه ميبرم خدايا داد من را از مسبب ان بستان امين يا رب العالمين
Iran, Islamic Republic of
خدا بهتون صبر بده . . .
در انتخابات مجلس تلافی کلاهی که سرمون رفت رو در می یاریم -این حداقل کاریه که میشه کرد-متاسفم
مهدی
United States
همان طور که وزیر محترم اقتصاد فرموده بودند حباب مثبت ایجاد شده بود الان باید حباب منفی را از بین ببرند.
سعيد
Iran, Islamic Republic of
من بيش از پنجاه درصد از پس اندازم را از دست دادم، در حاليكه دولت تشويق به ورود به بورس مي كرد. اگر واقعا اين قيمت ها رو غير واقعي مي دانست مردم رو تشويق به ورود نمي كرد. حداقل اصل سرمايم رو داشتم.
دولت در اين مملكت حتي موقع ماليات گرفتن فقط زورش به كارگر و كارمند مي رسه.
تمام این مسخره بازیها که با سرمایه شش میلیون نفر بازی کردند فقط و فقط برای انتقال سرمایه از بورس به بازار مسکن بود تا ... به اهداف خاص خودش برسد. اما امروز اعتماد سرمایه گذاران نسبت به بورس از بین رفته و مسکن هم رونق نگرفته است و بزودی سیل ویرانگر سرمایه های سرگردان باعث تورم مضاعف خواهد شد.
مجید
از نمایندگان مجلس تقاضا داریم که اگر نماینده واقعی مردم هستند هرچه سریع تر اقای طیب نیا را برای بیان توضیحات به مجلس دعوت کنند!
مرتضی
برای این دولت تاسف باید خورد
با تبلیغ و تشویق به سرمایه گزاری در بورس توسط دولت تدبیر!!!!!! ما هم شکار این تله شدیم
سرمایه ام در مدت 6 ماه نصف شد چشم دیدن زون و بچه خودم را ندارم
تنها راه اینه که تمامی معاملات این مدت باطل بشه تا سود های کلانی که تو جیب یه عده ( وابسطه به دولت) که خبر رانتی داشتن بیرون بیاد و ضرر سهام داران حقیقی جبران شه
نعیم
من دیگه به روحانی و دارو دستش رای نمیدم
در انتخابات مجلس میدانیم چه بکنیم.دستت درد نکند دولت تدبیر .!!!!!!!!!
متاسفانه این دولت از روی عمد کاری با بورس کرد که الان دیگه خود دولتم هرکاری کنه درست نمیشه
محمدحسین
آقای رییس جمهور
دعوت شخص حضرتعالی به ورود سرمایه ها به بورس باعث شد عده زیادی از مردم حرکت کنند و در بورس سرمایه گذاری کنند. همانها که هیچ رانت اطلاعاتی از گزارشهای مثبت و منفی شرکتها ندارند و نیز نمیدانند که وقت فروش بزرگ فرارسیده یا نه؟ متاسفانه تیم اقتصادی شما بی تدبیری کرد و امیدها را به یاس تبدیل کرد. دولت اگر میخواست کار درستی بکند باید ابتدا و مقدم بر همه چیز سرمایه مردمی که از ایشان دعوت به ورود به بازار سرمایه را کرده بود، حفظ میکرد.
اما چنان مانند گرگان به جان این سرمایه های از همه جا بی خبر افتادند که بدترین خاطره سرمایه گذاری عمرشان شده بورس.
دیگر این اعتماد به بورس برنخواهد گشت. دولت باید بجای این کارها باید با توجه به لزوم حفظ سرمایه های مردم این چند کار را در مرز 89000 شاخص انجام میداد:
1- متعادل سازی رشد در سقف 89000 با کاهش دامنه نوسان به نیم درصد مثبت و منفی
2- اعلام شروع روند کنترل قیمت سهام به همگان به مدت محدود
3- شروع کنترل و بازرسی همه گزارشهای شرکتهای پذیرفته شده در بورس واعلام عمومی جهت ارائه گزارشات تخلفات شرکتها (بنوعی نظارت عمومی) و رسیدگی همه آنها
4- ارائه جوایز ویژه معاملاتی و مالیاتی برای درجه شفافیت گزارشها برای شرکتها
5- مشاوره با فعالان بازار سرمایه نه فقط چند حقوقی سرمایه دار
6- تشکیل سندیکای سهامداران جزء و حمایت از ایشان با راه اندازی روزنامه مستقل ایشان
علی
واقعا جای تشکر داره از جهان نیوز که این مطالب را منتشر می کند . ولی دوستان خود کرده را تدبیر نیست . کسی که به برنامه های اقتصادی توجهی نکند و گول کلید مسخره را بخورد باید هم این بلا سرش بیاد سرمایه وزندگیش نابود بشه خودم کردم که لعنت بر خودم باد.............
محمدی
در بورس به خدا دیگه نابود شدم، در این 6ماهه 60 درصد از سرمایه ام را از دست دادم تو رو به علی (ع) قسم تان میدهم صدای ما را به گوش مسئولین برسانید و بگویید بهشان کاری کنند بورس 6ماهه منفی است و دیگر به شرایط هشدار رسیده کمک کنید به والله شب ها خواب ندارم و شرمنده خانواده ام شده ام تمام سرمایه یک عمر زندگی تو بورس نابود شد
هور
تا اینجا حدود 150 میلیون تومن تو ضررم. بیشتر از همه خودمو سرزنش میکنم که چرا گول این حرف های حضرات رو خوردم
مهدی
لطفا یکی به داد سهامداران خرد برسه
لطفاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
کامیار
Finland
اون روزهای اول که بورس شروع به ریزش کرد هر کسی یه دلیلی میگفت از دعوای حقوقی ها با سازمان گرفته تا ..... تا اینکه یک شوالیه بنام طیب نیا ظاهر شد و اعلام کرد این ریزش با دخالت دولت بوده و ایشون نظرشون رو حبابی بودن قیمتها بوده . این آقا فکر میکرد هر وقت هم که صلاح بدونه بازار رو برمیگردونه و الان نمیتونه گندی که زده رو جمع کنه .
ظاهرا از تمام درسهایی که خونده فقط ارزش اسمی سهم رو یاد گرفته که کمر به 100 تومانی کردن همه سهمها بسته و از ارزش ذاتی و دفتری سهمها اطلاعی نداره . متاسفانه بعضی ها جنبه پست و مقام رو ندارن و الان خودشون رو صاحب اختیار همه چیز میدونن .
عباس
ممنون بابت درج نامه خدا به دادمان برسه
فروزانی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که من و امثال من گول تدبیر و امید رو خوردیم یکبار در نامه ای به آقای روحانی نوشتم که به داد بورس و سهامداران خرد برسید امروز بعد از چند ماه حال و روز بازار بورس و شاخص قلابی رو همه میدونند آقای طیب نیا تو همین دنیا جواب دروغهاتونو پس میدید صالح آبادی هم که اوج مدیریت خالی کردن جیب سهامدارا . . . .
حسن قلی میر فندرسکی
متن این نامه مورد تایید اکثریت سهامداران میباشد

دولت باید پاسخگوی اعمال خود باشد نه این که اقدامی جهت ضرر به سهامداران انجام دهد و سپس سکوت اختیار کند
دولت در آینده به بازار بورس احتیاج پیدا خواهد کرد کما اینکه الان هم در جهت حبس نقدینگی در بانکها بازار را خراب کرده
ولی باید بداند در زمانی که خواهان رونق بورس شود شاید دیگر سهامداران به دولت اعتماد نکنن و به بورس بازنگردن

ما سهامداران هم توقع نداریم هر روز بورس رشد کند بلکه خواهان شفافیت سیاست دولت در قبال بورس هستیم
و خواهان حمایت در جهت دلگرمی سهامداران به سرمایه گذاری بلند مدت هستیم
زارعي
با سلام وتشكر از جهان نيوز كه در دل سهامداران را رسانه اي كرد.يك سوال پيش مي آيد وآن اينكه مگه در علم اقتصاد نمي گويند وضعيت بورس يك كشور نشانده وضعيت سلامتي اقتصاد ان كشور است؟پس چطور آقاي وزير به خدشان اجازه مي دهند كه به استناد اين مصاحبه وارد بازي بورس شده ودخالت در بازار بورس نمايندhttp://www.tasnimnews.com/Home/Single/284167 نتيجه هم همين مي شه كه همگان مي بينيم بي اعتمادي كامل از طرف كليه سهامدارن چه حقوقي وچه حقيقي
علی
با تشکر از جهان نیوز بخاطر انتشار این نامه

شاخص قلابی افت و سقوط 20 درصدی را نشان میدهد

اما در عمل و واقعیت، سهم ها بیش از 60 درصد سقوط داشته است.

این شاخص قلابی بورس، فقط برای ارائه آمار ... کاربر دارد.

به خدا بیچاره شدیم و سرمایه و زندگی مان نابود شد.
علی
با تشکر از جهان نیوز بخاطر انتشار این نامه

شاخص قلابی آقایون افت و سقوط 20 درصدی را نشان میدهد

اما در عمل و واقعیت، سهم ها بیش از 60 درصد سقوط داشته است.

این شاخص قلابی بورس، فقط برای ارائه آمار دروغین مسئولین کاربر دارد.

به خدا بیچاره شدیم و سرمایه و زندگی مان نابود شد.
بهرامی
مسولینی که هر روز دعوت به خرید سهام میکردن چرا سکوت کردن؟؟
چرا جواب اینهمه سهامدار که حد اقل 7 میلیون نفر معادل یک دهم جمعیت کل کشور هستند رو نمیدن؟
چرا جناب صالح آبادی که میگفت دید بلند مدت داشته باشید الان پاشخ کسی رو نمیده؟ 6 ماه نزول بی حساب و کتاب؟؟ سرمایه ما که از نصف هم کمتر شد پس کی؟؟
چرا هر بار امید واهی به مردم میدن وعمل نمیکنن. کدوم مرجع باید پاسخگو باشد؟
شهرام
کاش حداقل سقوط بورس رو می پذیرفتید و شاخص قلابی تون رو اصلاح می کردید
نادر
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی

از رای به شما پشیمانم . با صحبت و اعتماد شما زندگیمون رو وارد بورس کردیم ولی زندگی ما رو نابود کردید .
مهدی
ممنونم از جهان نیوز
همه جا که ساکت نشستن و دارن اب شدن پول مردم رو نگاه میکنن انگار میخواد قضیه شال 84 دوباره اتفاق بیفته
محمد صادق
Iran, Islamic Republic of
با سلام
نامه بسیار زیبا و گویا بود, آفرین بر شما
خدا کنه دولتمردا دست از بی تدبیری بر دارند, همانطور که در نامه ذکر شد مهمتر از سرمایه که از دست رفته اعتماده که از بین رفته!
مهدی
آقای رییس جمهور واقعا جواب اعتماد این مردم به شما این نبود
قرار نبود شما بیایید و کاخ را بر ویرانه های این مردم بنا کنید
قرار نبود اه نفرین این مردم را بدرقه راهتان کنید
کمی به آرمانهای خود برگردید ببینید یک سال پیش در چنین روزهایی به این مردم چه گفته اید الان چه بر سر این جماعت سهامدار آورده اید
Iran, Islamic Republic of
اگر در هر کافرستانی یک دهم این رفتار انجام میشد ، کل دولت زیر سوال و استیضاح میرفت ولی در کشور جمهورد اسلامی ایران آب هم از آب تکان نمیخورد و در مجلس هم که ............

اینکه دولت مستقیما دست در جیب سهامداران خرد کند به هیچ عنوان شایسته نیست و از آن بدتر ترغیب مردم برای سرمایه گذاری و بعد .......

ظاهرا دولت زورش به رانتخواران و بدهکاران بانکی نمیرسد و جبران کسری بدهی بانکی را میخواهد از این محل تامین کند.
تحليلگر
در هيچ كجاي دنيا خريد و فروش در بورس طبق دستورات و يا فرمايشات سياستمداران نيست و از تحليل تحليلگران استفاده ميكنند. سياستمدارران از انتظارات خودشان صحبت ميكنند و تحليلگران از واقعيات پرده بر ميدارند.
از اول هم اشتباه كرده اند كه با دستور وارد بورس شده اند. و حرجي بر دولت نيست بلكه بر سهامدار بي دانش است. ضمنا ان موقع كه بورس داشت رشد نجومي ميكرد هيچكدام احوال سياستمداران را نمي پرسيدند ولي الان چون ضرر ميكنند ياد انها افتاده اند.
سرمايه گزاري در بورس هم يك دانش است و بايد اموخت و يا از مجربين استفاده كرد. همانطور كه رييس جمهور نميتواند راجع به نقشه خانه شملا نظر بدهد راجع به نحوه سرمايه گزاري شما هم نميتواند نظر بدهد
نفست از جای گرم در میاد معلومه که با اطلاعات رانتی که داشتی سهامت را در سقف فروختی و الان هم منتظر ریزش بیشتر بازار هستی تا مثل مرده خورها در اوج ویرانی بورس وارد شوی و سهام مفت را خریداری نمایی .
تحليلگر
عزيز دل من، بالغ بر 10 سال است كه حتي يك سهم هم از بازار ايران نه خريده ام و نه فروخته ام. در اوج شاخص 84000 نداي ريزش تا 74000 و بعد صعود و بعد ريزش تا 64000 را دادم. سال 82 هم حدود 50% سرمايه خودم در بورس را از دست دادم و همانند شما هم فكر ميكردم كه مقصر خود من نيستم و ديگرانند.ولي بيش از ده سال مطالعه و تحقيق به من ياد داد كه اين حرفها هيچ منطقي ندارند. به شما هم توصيه ميكنم قبل از هر سرمايه گزاري يا خود مطالعه و تحقيق كنيد و يا از اهل فن بپرسيد تا كمتر دچار مشكل شويد.ضمنا اگر كسي بتواند كف بازار را تشخيص دهد مرده خور نيست حرفه اي ترين تحليلگر بازار است. بجاي عصبانيت كمي هم مطالعه كنيد . شايد كشورمان توسعه انساني پيدا كند و هر كسي نخواهد يك شبه پولدار شود و به بقيه تهمت هاي ناروا بزند.
ناراضي
واي به حال ملتي كه مسوليت اشتباهات خود را به گردن ديگري بياندازد.
دوستي كه راي داده ايد و در انتخابات مجلس ميخواهيد تلافي كنيد بنظر ميرسد نه انموقع با بينش راي داده ايد و نه در اينده اينكار را ميكنيد بلكه به منافع كوتاه مدت خود فكر كرده و ميكنيد و اصلا هم از بازار هيچ نميدانيد بلكه سود سهل الوصول و فوري مي خواسته ايد و چشم بسته وارد بورس شده ايد. شما قبل از بورس چه شغلي داشته ايد؟ چرا مثل اكثريت هم شغلان خود ادامه نداديد؟ آيا از اهل خبره مشورت گرفتيد؟ چند درصد اين چند صد يا چند ده مليون پول خود را صرف آموزش خودتان براي پول در اوردن كرده ايد؟ اگر پول در اوردن به همين سادگي بود كه همه پولدار شده بودند. براي اينكه در يك كسب و كار ساده سود كنيد نياز به اموزش و تجربه داريد و ان وقت چطور انتظار داريد در دانش بر ترين بازار دنيا سود ساده و باد اورده وجود داشته باشد؟
انتظار توسعه و پيشرفت از چنين تفكراتي جز اميدي واهي نيست. هر كسي چون منافع شخصي خودش در خطر است به زمين و زمان بد و بيراه مي گويد. و حتي نميداند كه مقصر خودش است نه كس ديگري!
شاخص بورس در 16 ماه گذشته و بر طبق آخرين امار امروز معادل 88% صعود كرده كداميك از بخشهاي اقتصادي ما اينقدر رشد داشته است كه از دو برابر تورم 34% اعلامي بالاتر است. حالا باز هم سهامداران متضرر شده اند؟ چرا بازه زماني را به همين چند ماه تقليل ميدهيد؟ انصافتان كجا رفته؟ اگر سرمايه گزار هستيد كه بازه هاي بالاي يكسال را بايد در نظر بگيريد و اگر هم سفته باز (نوسانگير) هستيد بايد روش خود را اصلاح كنيد و يا منتظر بمانيد تا بازار برگردد.
خدايا به همه ما صبر و قدرت بيان حقيقت رابده. آمين
700 میلیون تومان بنده از 8 ماه پیش تاکنون 320 میلیون شده و به نظر این سقوط کماکان ادامه داشته باشد! خدا آخر عاقبت ما رو بخیر کنه
اعتماد اگر از دست برود به راحتي باز نخواهد گشت آقاي رييس جمهور
نادر
می نویسم چون کاری جز نوشتن از دستم بر نمی اید دیگر توان ایستادن بر روی پاهایم را ندارم تمام حاصل 10 سال کارکردم در 6 ماه اب شد فقط کارم قرص خوردن شده است امیدوارم خدا صدای اه و ناله مرا بشنود و سرانجام این نامردان هم ببینم که همچون کوفیان وعده دادند ولی روز عمل شانه خالی کردند اقای صالح ابادی شما که لیاقت مدیریت بازار را ندارید چرا کنار نمی روید ایا بی لیاقتی شما را ما باید جواب دهیم امیدوارم عاقبت بخیر نشوی چون تو میدانی چقدر به مردم ضرر زده ای ولی با امار های دروغین وضعیت بازار را عادی جلوه میدهی .مکرو مکرالله والله خیرالماکرین .شاخص قلابی وعدهای پوچ تیترهای تبلیغاتی فقط برای یک روز بیشتر ماندن بر سر میز مدیریتی هیهات من الذله
zare
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس دلیل دعوت از مردم برای حضور در بورس و به دنبال آن فروش سهام دولتی به قیمت‌های بالا و دخالت‌های خاص برای ریزش بازار چه بود؟ آیا دولت دامی برای فعالین بورسی تدارک دیده بود؟ اگه اینطور بوده واقعا دولت تزویر و فریب زیبنده دولت توست و هر چه سریعتر باید عدم کفایت بگیری
کرمی
این چه وضعشه آخه ؟ من با دعوت روحانی به حضور در بورس همه سرمایم رو وارد بورس کردم برای کمک به کشورم ولی تنها چیزی که عایدم شد از دست دادن نیمی از سرمایه ام و دچار شدن به بیماری اعصاب و سردرد بود.
واقعا جناب روحانی و وزیر اقتصاد چرا هیچ اقدامی نمی کنید؟ گناه من سهامدار حقیقی زیاندیده چیست؟ در کشور با هزاران مشکل باید دست و پنجه نرم کنیم آخه چرا همچین بلایی سر ما میارید ؟
این چه بلایی که سر بورس اومده روند کاملا منفیه!!!
عباس استقامت
اقای روحانی ما به دولت شما ایمان داشتیم ناامیدمون نکنید با اینکه میدونم شما کاملا تحت فشار هستید
عباس
متاسفانه قوانین ناقص و فساد دستگاه نظارت بورس باعث ضرر سهامداران جزء می شد به اینها دعوت مسولین تراز اول کشور هم اضافه شد تا افراد بیشتری در دام صیادان رانت خوار بیوفتند.اگر امکان نظارت ندارید چرا دعوت می کنید.چرا در اوج قیمت عرضه های ابشاری صندوقها و حقوقی ها. رو شاهد بودیم اینها به کدام رانت دسترسی داشتند که اینگونه سهامداران جز رو بد بخت کردند؟
وحید
تمام پس انداز زندگی مو اوردم تو بورس تا چند سال دیگه واسه دخترم جهیزیه بگیرم اما به چند سال نرسید همین امسال داغونمون کردند لطفا جوابگو باشید
رضا
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی
وقتی شما رییس شدید 100تومان پولم را اوردم در بورس تا بتوانم اقساط خانه ای که بعد از یک عمر پیشخرید کرده بودم را بپردازم الان پولم شده40میلیون
خدا ... سرمایه و زندگیمو داغون کردی
رضا
United States
... خدا ازتون نگذره. من که نمی گذرم. p/e بازار شده 3.تو اوج بازار اومدین مردم رو تو تلویزیون تشویق کردین که بیان پولاشونو بیارن سهماتون رو بشون بندازید.
به هر حال اون دنیایی هم هست. باید جوابگو باشید.
United States
احسنت به جهان نیوز
روحانی لایق نبود بهش اعتماد کنیم
کامران
جناب رییس جمهور سلام
این چه شاخص بورسی است که نشان از 20درصد ریزش دارد!!! ولی وقتیکه قیمت سهمها را می سنجید چیزی درحدود 60 درصد ریزش !! را نشان میدهد یعنی این وزیراقتصاد مثلآ اقتصاد خوانده!درحد تناسب هم اطلاع دارند ولی اصلاح نمیکنند معیار شاخص را ؟ یا واقعا نمیدانند که دراین صورت قحط رجال جهت تصدی گری وزارت اقتصاد است !!
محمد
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/284167

ما سهامداران باید خرید و فروشمان را با احساس و تفکر وزیر محترم جناب طیب نیا هماهنگ کنیم
اقای وزیر کی و چه زمان نظرتان را بلاغ میکنید
حمید خداوردی
نابود شدیم رفت... دولت تدبیر و امید.. تدبیرتو عشق است!!!!
صدرا
آقای روحانی این است تدبیر ؟ این است امید ؟!!

تدبیر که ... ، امید هم ...!!

نمونش همین بازار سرمایه که بادش کردید ، یکهو ترکوندینش !!
ظفر
جناب آقای دکتر روحانی
بررسی کنید سوابق حامیان انتخاباتی خود را
من کسی بودم که در زمانی که آقای قالیباف اشتباه استراژیک خود را کرد و اعلام کرد باید بورس بازی برچیده شود نامه برایتان فرستادم و از شما و تیمتان خواستم دل سهامداران بورس و رایشان را بدست آورید که بعد از آن جناب جهانگیری برای بازدید از بورس رفته و......
جناب روحانی
اتتخابات مجلس در پیش است و به شما می گویم اگر اعتماد از دست رفته سهامداران جز را باحمایت درست و عملی ورفع ابهامها در مورد افزایش هزینه شرکتها و تغییر درآمدشان با افزایش پلکانی و کنترل شده قیمتها بدست نیاورید
قطعا حتی بعد از برگشت چند وقت دیگر بازار دیگر کسی برای شما و تیمتان در خانواده بزرگ سهامداری رای جمع نخواهد کرد
الان می توانید مانند یک منجی و با سرعت با رفع موانع تولید و رفع موانع افزایش قیمتها با توجه به میزان افزایش هزینه ها وارد میدان اعتدال شوید و سرمایه مردم سختی کشیده و سهامدار را نجات دهد
این را هم می گویم حقیقی های بزرگ سفته باز زودتر نقد شده اند و پولشان را در بانک و.....گذاشته اند و آن کسانی که مانده اند افراد بدون رانت بوده اند که نمی دانستند تیم اقتصادی شما چه آشی برایشان پخته است
پس به سمت شعار خود برگردید و از اقتصاد تمام دستور دولتی دوری کنید
مواظب باشید چاله ای که برای سرمایه های مردم توسط تیم شما کنده شده است تبدیل به چاه بی اعتمادی به شما و اطرافیانتان نشود
سلامت باشید
روزبه
با سلام
به خدا نصف سرمایمون که با بدبختی به دست آورده بودیم از بین رفت.به چه جرمی؟ به جرم این که پولامونو تو بورس سرمایه گذاری کردیم که برای پیشرفت و تولید مملکت مفید واقع بشیم.ولی آخرش چی شد؟ تو این روزای بد هیچکس نیست به دادمون برسه.توروخدا به این ماه عزیز یه کاری برامون بکنید تا بیچاره تر از این نشدیم
مدیار
خواهشا به گونه ای رفتار نکنید که یاد آور این بیت باشد:
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه البته به جایی نرسد، فریاد است

امید که در دلتان به خواسته های این جماعت نخندید و فکر نکنید که اینها کاری نمی توانند بکنند. چون:
مورچگان را چو بود اتحاد شیر ژیان را بدرانند پوست.

شما کم کم دولت مردان قبلی را روسفید کردید. آنها آمار غلط می دادند و ... اما هیچ وقت نگفته بودند این کار را نمی کنند و یا با آن مخالفند. اما دولت فعلی با شعار برطرف کردن سیاهکاری دولت قبلی روی کار آمد حال آنکه در عمل به تمامی شعارها پشت کرده است.
ما تهدید بلد نیستیم اما کاری که جماعت ایرانی در دعوت انصراف از یارانه ها انجام داد در خیلی دیگر از صحنه ها قابل تکرار است.
سرمایه گزار کوچک بورس
Iran, Islamic Republic of
پس انداز یک عمر زندگی ام را گر چه مبلغ ناچیزی است با بی تدبیری دولت تدبیر در مدت شش ماه از دست دادم.کو گوش شنوا.ماها فقط برای رای دادن خوبیم.پس از انتخابات همه قولهای منتخبین فراموش می شود.فکر می کنم سازمان بورس ودولت دست به یکی شده اند تا ...
مدیار
کسانی که فکر می کنید خرتان از پل گذشته و الان کاخ نشین هستید:

درودها به طرفة العینی می شوند مرگ!!!
مدیار
جهان نیوز بابت همراهی و همدردی از شما سپاسگزاریم. هیچ کدام از پایگاه های خبری شهامت حمایت از سهامداران حقیقی را نداشتند. حمایت از گروهی که به حیله و "تدبیر" عده ای در این بازار گیر افتادند.

دست مریزاد جهان نیوز. ما نیز حامی تو خواهیم بود.
حباب داشت و ترکید
م
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی متاسفانه کلام و عمل وزیر شما و مسوولین فرق میکنه............
دروغ ممنوع...........
از شما به شخصه بیشتر انتظار داشتم تا آقای احمدی نژاد.
اعتماد را به مردم برگردانید.
در پایان از این که تورم و کاهش دادید متشکرم ولی از این که بی توجهی به بازار سرمایه کردید متاسف.
مرتضي عباداله وند
Germany
آقاي رييس جمهور به حمدالله روز مناظره فرمودين حقوقدانيد نه سرهنگ

آقاي رييس جمهور ما دنبال يك وكيل خوب مي گرديم ، اگر قابل بدانيد شخص جنابعالي وكيل ما ، به مستندات ما توجه فرماييد:

رييس جمهور محترم كشورمان در سال قبل به تناوب مردم را به بورس دعوت مي كرد و دم از حمايت بورس مي زد اين هم مستنداتش :
 
http://www.jamejamonline.ir/NewsPreview/1248270096492107388

http://bourse24.ir/news/68911/روحانی%20بازهم%20از%20بورس%20حمایت%20کرد

مستندات بيشتري هم قابل ارائه است ، گزارش تلوزيوني  ١٠٠ روزه ، روز ارائه لايحه بودجه، و ده ها سخنراني و اشاره به حمايت و رونق بورس بعد و قبل از انتخابات همه و همه باعث شد تا بخش اعظمي از جامعه با اعتماد به حرفهاي رييس جمهور سرمايه هاي خُرد خويش را براي حمايت از اقتصاد و توليد وارد بورس نمايند. البته مي شود به سخنان معاون اول و ساير اعضاي تيم اقتصادي دولت هم استناد كرد.

لطفا به تاريخ خبرها و دعوت نامه ها توجه كنيد همه به تاريخ آبان و آذرماه ٩٢ است.

و اتفاقي كه يك ماه بعد رُخ داد فروش گسترده سهام در بالاترين قيمت ها به سهامدران و شروع افتي كه باعث شده  تا به امروز خيلي ها حتي تا ٥٠ درصد سرمايه ضرر كنند. 

جالب اينجاست كه وزير محترم اقتصاد پرده از واقعيتي تلخ برمي دارد "دخالت دولت در بورس براي جلوگيري از رشد" اين هم لينك سخنان ايشان
 
http://www.ghatreh.com/news/nn18028781/طیب-نیا-افزایش-قیمت-بورس-حباب-گونه-بود
http://www.ettelaat.com/etiran/?p=40974

نكته دردناك اينكه چند روز قبل از اين سخنان ، دولت محترم با فروش سهام كلي نقدينگي از بازار خارج كرد .

يك بار ديگر مرور بفرماييد ، دعوت به بورس و سپس قلع و قمع. آيا دامي براي ما گسترده شده بود؟ 

آقاي حقوقدان ما شكايت داريم ، مطابق ماده ٤٩ قانون بورس شكايت داريم .

دولت در بورس دخالت نموده و بايد پاسخگوي وضع فعلي باشد .

اگر اين اتفاق در كشوري ديگر مثلا ( امريكا ) رُخ مي داد الان صداو سيماي ايران كلي گزارش مي داد ، ما درخواست رسيدگي داريم

آقاي حقوقدان ، لطفا به داد ما برسيد ، ما مدعي دخالت عامدانه دولت در بورس هستيم و شكايت داريم.

شما گفتيد با داس نيامده ايد ، ولي ما درو شديم ، ٦ ميليون سهامدار كه عمدتا هم به شما و برنامه هايتان راي داده اند ، قلع و قمع شده اند ، كمترين انتظار ما پاسخگويي صريح شماست ، ما تقاضاي ملاقاتي رو در رو با رييس جمهور را داريم تا حرفهايمان را بزنيم.

مرتضي عباداله وند
Germany
خود كرده را تدبير نيست
محسن
آقای روحانی این بود نتیجه اعتماد مردم به شما و تیم شما؟؟
چرا شما در اوج قیمت ها در پاییز پارسال مردم را دعوت به ورود به بورس کردید که حالا هر روز شاهد فشار روانی ناشی از نابودی پس انداز زحمت کشی خود باشیم؟؟
والا به خدا ما پولمان را از سر راه نیاورده بودیم که حالا به این راحتی از دست دادیم....
احمد
Iran, Islamic Republic of
خدایا ما را از دست این نامردان نجات بده

کمک کمک کمک کمک کمک کمک کمک کمک کمک
شهروند
چیزی که منو خیلی اذیت میکنه جدا از افت شدید قیمتها که بی سابقه است و باعث بروز فشارهای عصبی شدید شده، بی تفاوتی محض مسئولان است
arash.777
تشکر از مدریت این سایت که نامه را منتشر کرد
من در طول ده روز گذشته حدود ۲۰ درصد ضرر کردم
تمام سهامداران خوب می دانند که سقوط بورس کاملا بزنامه ریزی شده است و عامل ان طیب نیا است.
ایشان و رییسشان باید بدانند که سهامداران مالباخته ساکت نخواهند ماند
حمید
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما وقت اون نرسیده که سیاست های انبساطی رو شروع کنید. فکر نمی کنید با ادامه ی سیاست های انقباضی و ادامه ی رکود کشور به قهقرا خواهد رفت.
آقای طیب نیا شما واقعا شاگرد اول دانشگاه بودید؟ خدا به داد برسه.............
مرتضی
اگر واقعا قصد فریب و نابودی سرمایه مردم را داشتید که خدا سزایتان را بدهد و ما حرفی با شما نداریم
اگر نه همچین قصدی نداشتید و از روی نادانی این برنامه پیاده شده برای جبران لطفا اقدام کنید و واولین اقدام جلسه با سهامداران باشد
امیر
آقای روحانی
زندگیم داره نابود میشه
این رسمش نبود مرد
رسمش نبود
رسمش نبود
حامد
Iran, Islamic Republic of
اینه نتیجه اعتماد مردم به دولت.... با .... که از بازار حمایت می شه ما رو به موندن تشویق کردن و نتیجش شده این خدا ازتون نگذره....
مدیار
جناب رئیس جمهور! کاش شما هم مقداری سهم داشتی و ناگزیر عضو تالاری بورسی بودی!!!

جناب روحانی؛ کسانی که به شما رای دادند معتقد بودند شما خوب هستی، می گفتند لااقل از قبلی بهتری!!! متاسفانه کم کم دارند به این نتیجه می رسند که شما فقط خوب حرف می زنید.

جناب رئیس جمهور با شعار تدبیر و امید و کلید و رنگ بنفش؛ سهامداران جیق بنفش کشیدند از دست سیاستهای همکاران شما؛ نمی شنوید؟! واقعا نمی شنوید؟؟!

چرا عده ای انگار در این مملکت زندگی نمی کنند؟! چرا رسانه ملی لال شده؟!


خدا به مالتان برکت بدهد. مال ما که در بورس دولت حضرتعالی بخار شد!!!
زندیک
United Kingdom
خدا لعنت کنه کسانی را که زندگی من سهامدار خرد را داغون کردن.
روزبه
با سلام
به خدا نصف سرمایمون که با بدبختی به دست آورده بودیم از بین رفت.به چه جرمی؟ به جرم این که پولامونو تو بورس سرمایه گذاری کردیم که برای پیشرفت و تولید مملکت مفید واقع بشیم.ولی آخرش چی شد؟ تو این روزای بد هیچکس نیست به دادمون برسه.توروخدا به این ماه عزیز یه کاری برامون بکنید تا بیچاره تر از این نشدیم
اشکان
وزیر اقتصاد در اوج شکوفایی بورس ضربه سنگینی زد
جناب روحانی آیا این از منظر شرافت درست است که به خاطر مهار تورم سرمایه عده ای حقیقی خرد را به نابودی کشاندید؟
مگر ما چه گناهی کردیم که خواستیم به تولیداین مملکت کمک کنیم...
محسن
رأی ما رو پس بده
حاج مهدی
بدبختمون کردند یک میلیارد و سیصد میلیون تومان تو این 6 ماه تبدیل به 150 میلیون تومان شد حالا باید چقدر سود کنم به پول خودم برسم چق4در زمان میبره با 800 درصد سود برسم به سرمایه خودم
خاک بر سر من که به این دولت اعتماد کردم
چه اشتباهی کردیم به روحانی رای دادیم بدبخت شدم .خدا کنه سکته نکنم من یه پسر7ماهه دارم خیلی دوسش دارم نمی خوام بمیرم.
milad
Iran, Islamic Republic of
هر گونه دخالت مستقیم و غیر مستقیم در تغییر شاخص در قانون بورس ممنوع می باشد
اما یه اقای وزیری خودش میاد میگه شاخص زیاد بالا بود گفتیم بیارنش پایین.
مهمان
آقای رئیس جمهور علنا اعلام نمودن خوب جائی اومدید مردم , این است شایسته 7 میلیون سهامدار حقیقی؟ هر چند به شما رای دادم مطمئن باشید با این زخمی که به خانواده ام زدید در اولین انتخابات جبران خواهیم کرد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا واسه این ... متاسفم که همه جامعه 6 میلیونی سهامدارو گول زد
سرمایه مون را ... به باد داد تا تورم را کنترل کند.....
خدا ازش نگذره
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای رییس جمهور طوری با سهمامدارا برخورد کردید که واقعا از رای دادن به شما پشیمون شدن
فقط تخم بی اعتمادیو از همون اول کاشتید حالا موقع برداشت ببینید چه نتیحه ای میگیرید
فریب خورده از ...
لعنت بر ....
تف بر این دنیا
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااا
دیگه نمیتونم
شرمنده ام از زن و بچه ام
... فریب اینا را خوردم
مجید
United States
اقا دمتون گرم...بالاخره تو این مملکت یکی پیدا شد حرف مردمو رسانه ای بکنه...
ملتی که از تبلیغاته این دولت ... بخدا فرزند همین کشورند که بحاطر بی اعتمادی به مسولین به شمایی رای دادن که اعتماد برگردونی بهشون نه اینکه نقدینگیه کشورو با له کردن ملت پایین بیاری!!!!!

این رسمش نبود اقایون......
مرتضی
واقعا وضیعت بورس بحرانی شده هیچ امیدی برای سرمایه گزاری تو بورس نمونده تدبیری کنید
امیرحسین
South Africa
6میلیون سهامدار(قریب ده میلیون نفر) منتظر انتخابات خواهند ماند ......
سرمایه هاشونو نابود کردید
از اعتمادی که به شما و دولتتان کردند سو استفاده کردید....
اینهم درد دل یک بازنشسته که کل دارو ندارش را آتبش زدید
سلام آقای رئیس جمهور - عرضی نیست بنده پس از اولین گفتگوی 100 روزه شما و با تاکید حمایت شما از بورس اوراق بهادار وارد بورس شدم . اکنون هم فقط میخواهم به علت اینکه سرمایه ام را نابود کرده اید و 50 درصد سرمایه ام از بین رفته است از شما تشکر کنم . سپاس
محمد
United States
شما فکر میکنید تورم رو با چی باید کنترل کنیم خب با از بین بردن پول نقد شما حالا شما کارمند کارگر مکانیک تاجر کاسب هستید دیگه پولتون رفته و شما هم برید مزاحم نشید
حسین
Iran, Islamic Republic of
من پارسال مقداری پس انداز داشتم و میخواستم برای بعد از عروسیم خونه اجاره کنم . ولی پولم خیلی کافی نبود. دقیقا تو همین زمان تلویزیون دائم تبلیغ بورس رو میکرد و رئیس جمهور هم دائم مردم رو به بورس دعوت میکردن و پز بورس رو میداد. من هم حماقت کردم و وارد بورس شدم . الان که این متن رو مینویسم تو خونه پدرم زندگی میکنم و همسرم در خانه پدرش. پول من 45 درصد کاهش پیدا کرده. خدا باعث و بانی این کار رو لعنت کنه.
من از افراد آگاه شنیدم که دولت برای جلوگیری از تورم پول مردم رو با تبلیغ ... به بورس کشید و در یک عملیات حرام خوارانه نقدینگی را نصف کرد.
در یک کلام، اقای ... به شما تبریک میگم چون موفق شدید جلوی رشد تورم رو فعلا بگیرید، اما چطور؟ با نصف کردن تمام اندک سرمایه جوونایی مثل من.
نفرین بر شما
سجاد
متن نامه مورد تایید است.
واقعا که بی تدبیری و بی کفایتی حدی داره. علت اصلی ریزش بورس سیاست انقباضی دولته. دولتی که چسبیده به تورم و ول نمیکنه. به خاطر همین چنان رکودی توی جامعه ایجاد شده که داره کمر مردم رو میشکونه.
به جای اینکه بخواهید تورم رو توی 2 سال کنترل کنید میتونید توی دوره زمانی 4 ساله این کار رو انجام بدید و در عوض یکم هم به رونق فکر کنید.
البته نمیشه نقش یه عده سود جو که عادت دارن هر چند سال یکبار پولشون رو چند برابر کنن رو در این زمینه نادیده گرفت.
کاملا مشخصه که یه عده دارن توی قیمت ها دسکاری میکنن
امیر
واقعا توی این کشور هیچ چیزی حساب نداره نه حرف وزیر نه رییس جمهور مردم رو بدبخت کردن پاسخگو هم نیستن
حاجیلو
با سلام
بی مقدمه
دولت روحانی اولویت اول را به کنترل تورم داده، نقدینگی را به سمت بانک ها هدایت کرده، بانک هایی که خود عامل اصلی تورم هستند و حالا زیر بار نرخ بهره و تسهیلات بانک مرکزی نمی روند، بنابراین تولید محکوم به هزینه های مالی بیشتر و عدم تامین مالی می شود، از طرفی اجرای مرحله دوم و عدم مجوز افزایش قیمت ها و ایجاد ابهامات در صنایع عمده کشور باعث شده که رکود عمیق تر شود، متاسفانه ادامه روند کنونی شاید در کوتاه مدت منجر به کاهش ساختگی تورم شود ولی در نهایت به ابر تورم ختم خواهد شد!
عمق فاجعه را باید در چند ماه آینده جستجو کرد، سیاست های اقتصادی دولت روحانی و پیوند تمام امور به سیاست نشان از خامی و رفتار های ازمایشی دارد.

جناب روحانی و طیب نیا آیا واقعا می دانید دست به چه ریسکی زده اید؟
azimi
United States
با تشکر از شما بابت درج این نامه واقعا متاسفم بابت رایی که به اقای روحانی دادم وافرادی رو که مجاب کردم به او رای بدن ان شاالله در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری این اشتباه خودم را به نحو احسن جبران می کنم خدا اپدر قای احمدی نژاد رو بیامرزه حداقل روز اول گفت بورس قمار خونه است تکلیف همه رو مشخص کرد این اقا تو روز روشن میاد تو صدا وسیما مردم رو تشویق میکنه به سرمایه گذاری تو بورس بعد از اینکه کل سهم ها رو تو پیک قیمتی به مردم مفروشند میگن بورس حباب داره و این طوری قیمت سهم ها رو نصف میکنند اگر فقط سهم های سبد من افت می کرد من ایراد رو از سرمایه گذاری خودم می دونستم اما وقتی 6ماه تمام کل بازار داره افت میکنه معلومه که این دولت دولت .... نه تدبیر وامید.
مهران
من بعنوان یک ایرانی که خواستم توی رشد اقتصاد کشور سهیم باشم وارد بورس شدم با اینکه هدفم کوتاه مدت نیست ولی با شرایط فعلی بورس واقعا نگران سرمایه گزاری در این زمینه شدم.واقعا یعنی جوابم اینه...! چرا مردمو اینقد بخودتون بی اعتماد می کنید؟چرا؟
بهزاد
من این متن رو برای سازمان بازرسی نوشتم اما در کمال تعجب موقع ارسال و گام آخر بعد کلی آدرس و مشخصات با پیغام مشکل و خرابی سایت مواجه شدم!!! اینم از بازرس های دلسوز و بیدارمون!
سلام
عرض خاصی نیست جز پیگیری سرمایه هنگفت 7میلیون سهامدار بازار بورس اوراق بهادار در ظرف شش ماه ضرر 50% ای زندگی هایی رو بر باد داده و متزلزل کرده...خواهش میکنم پیگیری اساسی بشه و این مشکل نه مقطعی بلکه برای بازگشت اعتماد و کمک به رشد صنعت و اقتصاد مملکت حل بشه...ممنون
ali
با سلام / به ادرس توییتر روحانی برید و برای جلوگیری از ریزش بیشتر شاخص بورس ، اعتراض کنید

@ Rouhani_ir

https://twitter.com/Rouhani_ir

همچنین میتوانید به سایت شخصی روحانی بروید و اعتراض کنید rouhani.ir

http://rouhani.ir/contactus.php

http://barghnews.com/fa/news/4641/%D...A7%D8%AE%D8%B5

لینک صفحه فیسبوک حسن روحانی : http://fa-ir.facebook.com/rouhani.ir


شماره تلفن دفتر ریاست جمهوری 6133

تلفن پیامگیر دولت 111
اقای روحانی شرکت پ.ا. که در مناظرات گفتی لانه کبوتر شده بعد از اغاز دولت شما لانه کفتار شده به اون وزیر ... بگو سروشکلی به این شرکت بده
hallaj
United States
سلام:
ضمن تشکر از نویسنده نامه و جهان نیوز که این فرصت را به سهامداران متضرر داد تا حرف دلشان را بدون واسته به کوش بالاترین مقام احرایی برساند.
هر فعالیت اقتصادی سالم برای بقا و رشد نیاز به مولفه های زیادی دارد که اعتماد یکی از مهمترینهای ان می باشد .سرازیر شدن سرمایه ها به بازار متاثر از حمایتها و تشویقهایی بود که در سال قبل توسط جناب ریس جمهور محترم و تیم اقتصادی به مردم پیشنهاد گردید شد.ولی متاسفانه بعد از ریزش بازار حمایتی صورت نپذیرفت که اکنون شاهد هستیم روزانه افرادی که به پیشنهاد عزیزان وارد بازار سرمایه شدن با نامیدی روزانه شاهد افت تمام دارایهای که پس انداز و حاصل عمرشان است می باشند.
نبایدگذاشت این اعتماد از بین برود و برای جذب سرمایه امید به خارج از مرزها داشت
موفق باشید
ورشکسته بورس
با تشکر از جهان نیوز.مطلبی بگم که گریه تون دراد.نهایت نامردی رو بزرگان مملکت درحق سهامدارجز کرد.دوستان همه اینا رو بهتر از ما میدونن و دارن به ریش ما میخندن که خدا ریشه شونو بزنه.میدونین جنابان ریس و وزیرپولی که میخواستم خونه بخرم متاسفانه وارد بورس کردم نصفش هم وام بود حالا پول خودم که رفته به درک قسمتی از وام ها هم سر رسیده و باید پس بدم .دوستان میدونین یعنی چه؟ یعنی بیش از صد درصد زیان.یعنی کل چل میلیون سرمایم دود شد رفت حالا نه پول رهن خونه دارم نه... به حق این شبها و این اذانی که داره پخش میشه باعت و بانیشو نابود کن
مصطفی
سلام...اقای رئیس جمهور لطفا شخصا به مدیران گوشزد بفرمائید در معاملات بازار دخالت نفرمایند...خواهش میکنیم این مهم را برسانید...
بازار خود میفهمد چه صنعتی بهترین بازدهی رادارد..لازم نیست مدیران در روند معاملات دستکاری کنند و بازاری سراسر بی اعتمادی بوجود بیاورند...با تشکر....
م.س
تیمم و تییم و تییم این بود

جناب رییس جمهور تیم اقتصادی شما این بود؟؟؟؟
70 درصد ضرر کردم ، این تیم اقصادی شما دین و ایمان ندره
میم
اقای روحانی
سازمان بورس ونهادهای ناظربورس دارای کارمندانی ... هست که پول مردم ....
کسی هم نگفته بالای چشمشون ابرو هست
حسین
اعتراض دوستان وارد نیست!
دولت که گفته بود "کلید" دارد
خوب در بورس رو هم باهاش قفل کرده

در ضمن مراقب باشید! معترضان به قرارداد ژنوچای شدند "بی سواد مزدور" احتمالا این معترضان هم می شوند "دزد"
انگار نه انگار که بورس مملکت نابود شده
کسی عین خیالش نیست
من سرمایه ام رو چهار ماهه کشیدم بیرون ولی بدبخت مردم توش گیر کردند
دولت تدبیر و امید با بی تدبیری در بورس ناامیدمان کرد
Iran, Islamic Republic of
من تعجب میکنم از کسانی که با عتماد بیجا به دولتی که هیچ برنامه اقتصادی مشخصی نداشته اعتماد کردند و مایملک خود را اینطور به باد دادند...

به جز این دولت همه دولتهای گذشته... درست یا غلط برنامه اقتصادی داشتند...

این دولت هم فقط با فحاشی و متهم کردن دیگران مقصر اعلام کردن دولت گذشته و با حشایه درست کردند سرپا ایستاده و داره نفس میکشه...

اون وقتی که باید چشمتون را باز میکردید و نکردید... حالا هم چوبش رو بخورید
امید
جناب آقای رییس جمهور محترم گناه سهامدارن خرد چی هست که در طی شش ماه سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور باید سرمایه اینها ذوب شود به نصف حتی به یک سوم سرمایه ای که حاصل سالها کارمندی و پس انداز کردن هست.

جناب روحانی عزیز مسولین بازار بورس رو قیاس با بازار سکه میکنند اما مگر بازار سرمایه و مولد اقتصاد یک کشور قابل قیاس با بازار سفته بازی هست ؟

جناب روحانی عزیز بعضی از به اصطلاح کارشناسان صحبت از رشد بی سابقه بورس در طی دو سال میکنند . اما مگر قیمت سایر چیزها نظیر ماشین ، ملک و ... در طی دو سال سه یا چهار برابر نشده مگر پراید 8 ملیونی به قیمت 20 ملیون نرسیده ؟؟

جناب روحانی عزیز شاخص بورس کشور نماد درستی از قیمت سهام و سود سرمایه گذاران نیست در حالیکه دوستان صحبت از رشد صد در صدی شاخص در سال گذشته می کنند لطفا آمار بگیرید چند درصد سهامدارن به همچین سودی رسیدند ؟ خیلیها با ریزشی که در دو ماه پارسال شروع شد سال گذشته رو با بازدهی منفی پشت سر گذاشتند.

در آخر جناب روحانی عزیز لطفا به احترام افرادی که به جنابعالی رای دادن لطفا رسیدگی کنید.
Iran, Islamic Republic of
وزیر اقتصاد ... استعفا استعفا
سید مصطفی
United Kingdom
خوب یادمه صدا و سیما کمی تبلیغ منفی علیه روحانی کرد بعد روحانی اومد و تو مستند تبلیغاتیش گفت چرا ضد تبلیغ میکنید ، مردم اعتدال میخواهند صدا و سیمای نفهم ! بفهم
حالا بگذارید من بگویم
آقای روحانی ما بواسطه تبلیغ شماو دولتتون سرمایه ناچیز زندگیمونو آوردیم تو بورس و بدبخت شدیم !
خیلی از ماها پول رهن خونمونو و خیلی های دیگه پس انداز ناچیزمونو آوردیم تو بورس
واقعا میخواهید با نابود کردن این سهامداران به خواسته خود که کنترل تورم باشه برسید؟
واقعا میخواهید دور بعد هم به شما رای دهیم؟!!!
بفهم که اگر ما به شما رای نداده بودیم شما امروز دولت نبودید !!!!
بنده خدا
فردا باید در برابر خدا جوابگو باشید.
تدبیر یعنی این؟!
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقای روحانی واقعا متاسفم براتون. شما رای حداقل 6 میلیون نفر رو از دست دادید. ضمن ابراز پشیمانی این 6 میلیون نفر در رای این دوره به شما آنها دردور بعدی نه تنها به شما بلکه به نفری که شما توصیه فرمائید هم رای نخواهند داد. شما تنها اعتبار رو از بورس فراری ندادید بلکه این اعتبار از دولت نیز رخت بربست. بهرحال ضرر در ذات بورس هست ولی این ضرر امروز طبیعی نیست و بدلیل سیاست های غلط دولت هست . شما هم همان راهی که دولت محترم گذشته رفت میروید. کنترل قیمت ها در ابتدای هدفمندی یارانه ها و درنهایت رها کردن آن تا چند وقت دیگر و به دنبال ان افزایش وحشتناک تورم.
امبدوارم زودتر به خود آئید و شعار تدبیر و امید به تذویر و ناامیدی تبدیل نشود.
امیرحسین
متاسفانه شاهد عملکرد بد و منفی دولت در بازار سرمایه و علی رغم شعارهای انتخاباتی آقای روحانی هستیم.
رضا
باسلام و احترام
من یک کارگز بازنشسته هستم 15 میلیون سنوات خدمت خود را با تشویق دولت به بورس آوردم چون به نزول خوری از پس انداز در بانک اعنقاد ندارم و حرام است ولی در حال حاضر از نصف هم کمتر شده
باید ار آقای روحانی سوال شود این گونه حافظ سرمایه اندک مردم هستید و با این کار به قول خودتان تورم محارشده این 2 یا 3 درصد کاهش تورم دردی را از من کارگر بازنشسته دوا نکرده بنده پول ناچیز خود را به پیشنهاد کار گزار سرمایه گذاری سایپا حریده م به قیمت 200تومان ولی حالا قیمت سهم شده 121 تومان سود هم 10 تومان داد . در کجای دنیا این گونه به مردم مظلوم ظلم میکنند ،آیا حقوقی و صاحب شرکت باید با سهامدار خرد این کار را بکند نابود کردن سرمایه ناچیز ما دولت تدبیر و امید نباید هیچ نظارتی داشته باشد به خدا دوستان قدیمی میگویند در بد ترین شرایط بورس اینگونه نبوده شما که به دولت قبلی ایراد میگرفتید که به سرمایه مردم خیانت کردند ......
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی رئیس جمهور منتخب،
از دست دادن اعتماد به بورس چیزی نیست که به راحتی بدست بیاید. سرمایه مردم روشن فکری که ابتدا به مولد و زاینده بودن تولید کشور می اندیشند در حال آب شدن است. مردم توقع زیادی از دولت تدبیرو امید دارند. لطفا نا امیدشان نکنید. رسیدگی عاجل فرمایید.
سهامدار ورشکسته
آقای روحانی این بود کلید مشکل گشا و تدبیر و امید!؟آیا واقعا حق ما این بود!؟ به همون خدایی که همه مون میپرستیم من بیش از 50% سرمایه م نابود شده پولی که همه اش مال خودم نبود پول برادرم و پول پدر و مادرم هم در این بازار لعنتی سرمایه گذاری کردم و الان من موندم و شرمندگی همسر پدر مادر و برادرم. خدا شاهده کارم شده گریه و گریه و فقط گریه چون هیچ پشتوانه ای ندارم که بتونم لااقل ضررهای بستگانم رو جبران کنم. دیگه همسرم بماند که شرمنده اش شدم اساسی. واقعا متاسفم که به زور همه اعضای خانواده ام رو بردم که به روحانی رای بدن
امیر
جناب طیب نیا هیچی برام نذاشتی
همه زندگیمو ازم گرفتی
80 دصد ضرر در 6 ماه
رضا
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني
به داد اين اقتصاد برسيد
همه دنيا مي گويندنبض اقتصاد يك كشور بورس ان كشور است.
بدبخت شده
اشکالی نداره جناب روحانی تو انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بعدی جبران می کنیم اشتباهمون را...........
سهامدار خرد
آقای روحانی با این کار چهره واقعی دولت داس به دست خود را نشان دادی...
متاسفم واسه خودم که به شما رای دادم
سهامدار
به نظر من سرهنگ ها وقتی حرف میزنند لااقل پای حرفشون میمونند. مشخصه که سرهنگ نیستین...
سهامدار
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از دستندرکاران جهان نیوز
جناب رییس جمهو عزیز با یک استعلام خیلی ساده متوجه خواهید شد که با تصمیمات عجولانه ولحظه ای وزیران ومدیران نا لایق شما تو همین مدت کم چه فاصله طبقاتی ایجاد شد خواهشتان رسیدگی کنین
افشین
پیغام به فیسبوک روحانی بدید لطفا دوستان
هادی
اونایی که اندک سرمایه خودشون رو به بورس بردن گول رشد شاخصهای توخالی رو خوردن که در زمان احمدی نژاد بی حساب و کتاب بالا رفت حلا هم تا زمانی که که پایه پولی این مملکت سروسامون پیدا نکنه و ارزش پول به جایگاه واقعی خودش برنگرده همینه که هست؟؟؟؟
سجاد
اگه الان برگردیم به 24 خرداد92 روحانی 100هزار رای هم نمیاره اگه 96بیاد یه نه بزرگ باید به روحانی بدیم
Finland
ما که داغون شدیم رفت....
آقای روحانی به فکر آیندگان باشید...
احسان
جناب ... ماکه ازتون نمیگذریم ایشالا خداام نگذره که شرمنده ی خونوادمون کردی...
طغرل
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مجلس و دولت الان به فکر راه های ازدیاد جمعیت هستن، کسی به فکر این مسائل پیش پا افتاده نیست! واقعا موندم بخندم یا گریه کنم
United States
آن موقع که شاخص هر روز رکورد می زد و کارشناسان صادق و امین هشدار می دادند رشد شاخص حبابی است شما فعالان سرمایه کجا بودید؟ با دمیدن در تنور تقاضا و خرید بدون حساب و کتاب حباب را بزرگ و بزرگتر کردید تا ترکید حالا می گویید بیچاره شدیم؟ فعالان محترم بازار سرمایه رشد وحشتناک شاخص بورس بر پایه کدام رخداد اقتصادی بود؟ آن موقع چرا از رییس جمهور کمک نخواستید تا رشد حباب را کنترل کند؟
شهرام
Iran, Islamic Republic of
چرا حرف غیر منطقی میزنی؟!!!
قیمت بعضی از سهامها برگشته به قیمت 5سال پیش کدوم حباب؟!!!الان قیمت سهامها حباب منفی داره بجای حباب مثبت!
United States
خب شما بفرمایید در این 5 سال چه اتفاق مهم اقتصادی افتاده بود که سهام شرکتها چند برابر شده بود؟ تولیدشان زیاد شده بود؟ ماشین الات خریده بودند؟ بهره وری را بالا برده بودند؟ .... بی حساب بالا رفته بود فقط به خاطر بالا رفتن ارزش ملک و ارز حالا بی حساب میاد پایین! ولی توصیه بزرگترین سهامدار بورس دنیا اینه وقتی همه می فروشند شما باید بخرید ! هیج فکر کردید چرا کسانی در همین شرایط هنوز به صورت عمده خرید می کنند؟ من اگر باز هم پول داشتم سهام خودرو و پتروشیمی می خریدم حداکثر تا 3 ماه دیگر بازار برمیگردد و سود واقعی مشخص می شود.
تو فكر كنم اصلا نمي‌دوني بورس چيه و اصلا نامه رو نخوندي.
تبليغات جناب رئيس جمهور يادت نيست.
فریده
Iran, Islamic Republic of
حباب شاخص خالی نشد ? بورس شش ماه است که نزولی است. کسانی که آموقع سود بردند خالی کردند رفتند ماها که بعداً با تبلیغات روحانی سهام خریدم تاوان سود آنهارا پس می دهیم. الان هم سهام سفته بازان تو سوده ، تسهیلات مسکن تو این مدت نزول قیمتش دوبرابر شده ;

سهام تولیدی است که به سمت صفر میل می کند.
مهدی
آقای ... خدا وکیلی پول پس انداز یه جوان مجرد 31 ساله که الان یک سال هم هست که بیکار شده خوردن داره!!!!؟؟؟؟
بخدا با تبلیغات شما دار ندارم اوردم تو بورس تازه اونم سهم های خیلی خوب با مشورت کارشناسان خریدم الان 6 ماه نشده سرمایه ام از نصف هم کمتر شده ...
فقط این بگم ما هم خدایی داریم
درست مارو ... ولی مطمئن باش خدارو نمیتونی...
سر پل صراط میبینمت ...
واقعا" براي خودم متاسفم كه به راحتي گول اين اقتصاد بيمار راخوردم
علی
یادش بخیر در دولت قبل هر روز خبر می شنیدیم که رکوردی در افزایش شاخص بورس زده شد. این پیشرفتها اتفاقا در زمان تحریمها هم اتفاق می افتاد.
حالا این دولت با کلی ادعا و کلی فحش دادن به دولت قبل اومد و در عرض چند ماه بورس رو نابود کرد.
روحانی مچکریم واقعا!!!
يكي نيست توي اين كشور به داد ما برسه چندر غاز پس انداز كارمندي ما با تبليغات توي بورس گذاشتيم همه دارد نابود مي شود !!پايگاه ارزشي جهان شما را به خدا پيگير اين ماجرا باشيد و به ما كمك كنيد تا دست كم همان پولي كه توي بورس گذاشتيم را بگيريم حالا سودش هيچ اصل سرمايه ما دارد نابود مي شود
با سپاس فراوان از سايت جهان نيوز ما 15ميليون پس اندازمان را گذاشتيم توي بورس اكنون به نصف دارد مي رسه شمارا به خدا دنبال اين موضوع را بگيريد و ما را نجات بدهيد
سالار
دولتی که دم از راه حل وکلید دارد خودش را گم کرده وهمواره به مردم میخواهد به طور خیالی و عوام فریبی جامعه را امید وار کند راه حل ساده حمایت از تولید و برطرف کردن برخی ابهامات وکاهش نرخ سود بانکی من که حرفه ای بودم امسال 18درصد ضرر کردم والان هم در ضررم کمک کن اگه کلید داری ولی با این کارها داس دو سر داری
امير
اون روزي كه دو لوپي سود مي گردين خوب بود حالا كه يه كمي ضرر كردين ناله سر ميدين و منظور از سرمايه اندك شما احتمالا مليارد ها تومان مي باشد
ناشناس
اول از خدا دوم از آقای رییس جمهور می خوام که مسئولین بی کفایت رو تنبیه فرمایند!!!!!!!!!!!!!
ناصر
Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا به دادمان برسید. به پول ما که نه خانه می دادند و نه ماشین... سهام خریدیم زمانیکه صدا و سیما هرروز سودهای بورسی را در بوق و کرنا می کرد و حالا همه از دستمان رفت.بدبخت شدیم . بیچاره شدیم. ...
احمد
Iran, Islamic Republic of
هیهات چی بگوییم ... اگر آتشی روشن می کرد و همه مارا درآن می سوزاند بهتر از این بود.
ازماست که برماست.
خداوند دار و دسته شان را نابود کند! به عمرم اینچنین رکب نخورده بودم.
امیر
... پشت ... سرمایه ملت رو به بورس کشیدند و آنرا به آتش کشیدند. همه خفه خون گرفتند.
مانی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی بنده به شخصه از رای که به شما دادم نادم و پشیمان هستم . به امید خدا در مجلس و ریاست جمهوری بعدی جبران خواهم کرد

روحانی متاسفیم
علی753
ارتباط با مسئولین نظام جهت اعتراض به وضعیت بازار سرمایه

با سلام
دوستان عزیز چرا نشسته اید و کاسه چه کنم چه کنم دست گرفته اید ؟؟؟!!!
از حق و حقوق خود چون یک شهروند قانون مدار دفاع کنید طبق قانون اساسی و شرع این حق شماست که از حق خود دفاع کنید و صدای اعتراضتان را به گوش مسئولین برسانید.
پس دست به کار شوید و به کلیه نهادها و سازمانهایی که فکر میکنید میتوانند مشکل گشا باشند ایمیل بزنید و از تلفن غافل نشوید .
نترسید این حق قانونی شماست و کسی به شما خرده نخواهد گرفت . پس دست بجنبانید که ثانیه ها هم مهم است.
من امشب آسوده میخوابم زیرا پیش وجدان خود شرمنده نیستم ، چون اعتراض شدید خود را اعلام کرده و خواهم کرد .
به هر نهاد و سازمان و وزارت خانه ای که فکر کنید ایمیل زدم و تماس گرفته و باز تماس خواهم گرفت تا پاسخ این ستم کاری را ندهند ول کن نخواهم بود .
در پایین صفحه شماره و آدرس ایتنرنتی نهاد ریاست جمهوری + وزیر امور اقتصادی و دارایی + مجلس شورای اسلامی را قرار داده ام ، اگر واقعا شکایت و اعتراضی دارید ایمیل بزنیدو از تلفن غافل نشوید و در غیر اینصورت در تالار آه و ناله سر ندهید که صدایتان به هیچ جایی نخواهد رسید .
با تشکر از شما دوست عزیز که همت کردی و صدای اعتراض خود را به گوش نا شنوای مسئولین رساندید

جهت اعتراض به مسئولین به یکی از لینک های زیر مراجعه فرمایید ( با انتخاب لینک وارد سایت شوید ) :
ریاست جمهوری
شماره تماس : 111
http://www.saamad.ir/Portal/home/?17439/%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA
وزیر امور اقتصادی و دارایی
شماره تماس : 39909
http://www.mefa.gov.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=44fa37d4-b996-4a71-b315-12d1994329b7
مجلس شورای اسلامی
islamic@parliran.ir
همه کارشناسان معتقد به رشد حبابی بودن ولی ما توجه نکردیم مثل رشد حبابی سکه وارز در سال قبل من فکر میکنم اینجا هم دلالی نقش داشته
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
سیاست کاهش فوری تورم به عنوان برنامه اعلام شده دولت اعتدال نتیجه ای غیر از افزایش بی سرو صدای نرخ سودبانکی و کاهش ارزش بازار سهام برای کاهش هرچه بیشتر نقدینگی موجود در جامعه ندارد.
ماه های پایانی سال قبل را به یاد داشته باشید
لذا دولت به قولی که به مردم داده است پایبند است البته با ضرر میلیاردی سهامداران بورسی
علی
دست آقای روحانی درد نکنه. روزی صدبار به خودم لعنت میفرستم که چرا دوباره خام حرفهای قشنگشون شدم
ali
من قبلا در شركتهاي هرمي سرمايه گذاري كرده بودم كه كارنداريم اشتباه كردم و پولم هم رفت او ن هم موقعي كه جلوي فعاليتشونو گرفتن مي خوام بگم اين كلاهبرداراي شركتهاي هرمي حرفاشون از اين مسئولين اقتصادي درست تر بود انصافا يعني تا موقعي كه وعده داده بودن عملي مي شد در ضمن خيلي بيشتر سرشون مي شد.
mohammad
United States
امیدوارم همه سیلستمدران با وجدان آینده خوبی داشته باشن ، هرچند اگر همچین سیاستمدارانی مونده باشه
سینــ طا
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی!!!
من پشیمانم که به شما رای دادم
vahid
Iran, Islamic Republic of
روحاني معلومه كجايي
وزراي اقتصاد خوابيد؟
سرمايه مردمو كشوندين بورس حالا قايم شدين
دولت قبلي كه اخ بود
شما چي خوبيد؟ ما بشما راي داديم پشيمونمون نكنيد
باقرزاده
تو رو خدا به داد ما برسید... هیچ وقت فکر نمیکردم تو کشور خودم 50 درصد ضرر کنم!!!
ای چه امیدی هست که ما خوشبین باشیم...
ایا دولت خوشحال می شود ذوب شدن اموال ایرانی را ببیند؟؟؟
علی
United States
با تشکر از شما
حاجی کلید دار یا کلید ساز بخدا این جماعت دربدر به شما اعتماد کردند دوستدار شما بودند تاوان چه باید بدهن د مگر تیم شما صدبار نفرمودند که بیاید دربورس بورس فلان هست حالا انصاف هست انها را لخت کنید از شما بسیار بعید هست همت کنید اعتماد مردم را به انها باز گردانید این از همه مقام ها مهمتر هست
م.کاظمی
غلط کردم به روحانی رای دادم
سارا
وقتی آقای روحانی نماینده شدن به همه دوستام گفتم ایشون بسیار باسواد و عالم هستن و بورس هم شاخص اول اقتصاده یه رشد منطقی و خوب داریم. ولی الان کل سرمایه هامون رفته و دقیقا میبینم از عمد بازارو خراب میکنن. این عمدی بودنش بیشتر ازار میده. سرمایه ام که رفت اعصاب هم واسمون نمونده این بود مدیریت اقتصادشون؟
بهرام زارعی
United Kingdom
... دولت قصد حمایت ندارد. حداقل خرابکاری نکند... هر روز دستکاری ... خسته شدیم به خدا ... همش و عده و وعید پوچ و توخالی...
امیر
Spain
باسلام دماسنج اقتصادی ایران نشان از علائم یک بیماری حاد در سیستم اقتصادی دولت یازدهم میباشد که نشان از بی تدبیری درمبحث اقتصاد میباشد وناامیدکننده میباشد. لذا از شخص رئیس جمهور درخواست داریم هرچه سریع اوضاع را سرو سامان بدهند.(قبل از اینکه مردم بطور کامل نسبت به دولت بی اعتماد شوند).
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ای پروردگار،
به داد ما سهامداران جزء برس.
پیش زن و بچه رو سیاه شدیم.
فلاح
وامم از دست رفت!!! قسطش در دامم انداخت!!!
سرمایه‌گذاران خرد، در سال گذشته با هجمه تبلیغی و ترغیبی رسانه‌ها همراه شدند و سرمایه‌های خود را تجمیع کردند تا با خیالی واهی، وارد بازاری شوند که با کوچکترین اخبار واکنش نشان می‌دهد. بازار سرمایه ایران واقعا بازاری ناشناخته است و سال گذشته درحالیکه هیچ رشد اقتصادی در کشور رخ نداده بود در مقطعی 127 درصد بازدهی داشت اما اکنون که دلیلی منطقی و اقتصادی برای نزول شاخص وجود ندارد، شاخص روزبه‌روز بیشتر افت می‌کند. برخی از سهامداران اکنون با ضررهای تقریبی بین 30 تا 50 درصدی روبه‌رو هستند و درحالیکه از آینده بازار اطلاعی ندارند، یا عطای بورس را به لقایش بخشیده‌اند و با ضررهای سنگین سهام‌های خود را به پول نقد تبدیل کرده‌اند یا منتظر هستند تا شاید روزی پاسخی شنیده و به آینده بورس امیدوار شوند !؟
ذاکر
Iran, Islamic Republic of
ما به امید دولت تدبیر وامید سرمایه گذاری کردیم! ولی امیدمون رو ناامید کردین!
خسروشاهی
علارغم میل باطلی امروز با 40 در صد زیان از بازار خارج شدم و فقط 20 درصد از سرمایه ام در بازار مانده که آنهم در 2 سهم بلوک شده و قابل معامله نیست
نمی دانم برنامه ریز اصلی این داستان تیم شماست یا ...
اما هرکه هست به خاک نشاندن یک هموطن مبارکش باد
بگذارید بورس آنقدر بریزد که سرمایگذار خارجی با تمام قدرتش در بورس ما فعال شود گویا من ایرانی برای ماندگاری در بورس اصلا ملاک نیستم.
سهیل
بنده با مطالعه نظرات شما دوستان متوجه چند نکته شدم:
1- بیش از 90درصد کسانی که نظر داده اند حدود 6 ماه است که وارد بورس شده اند یعنی زمانی که شاخص بورس بالای 80000 بود.
2- سود حاصل از جهش قیمت ها را این گروه ندیده اند. کسانی سود خوبی برده اند از حدود 2 سال پیش سرمایه خود را وارد بورس کرده بودند.
3- آخه برادر ارجمند توی این بازار که هرکی رو میبینی داره میناله از بازار کساد شما چطوری شاخص 90000 و امثال آن را باور کردید.
4- حالا با تمام این تفاسیر شما ها که حدود 6 ماه است که وارد بورس شده اید خوردید به زمان تعدیل و واقعی سازی قیمت ها. سودش را کسان دیگر بردند تغدیل آن رو شما دارید میچشید.
جناب روحانی حد اقا 10 میلیون رای و اعتماد مردم را از دست دادین با این بی اعتنایی که حتی اینقدر اهمیت قائل نیستید در رسانه جوابگو باشید و اندکی هم شده دلخوشی به مردمی که به امید رونق اقتصاد کشور به شما رای دادند . حال با انتخاب تیم اقتصادی ضعیف و ناکارامد منظور رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد است .حاصل پس انداز مردم چند ماهه بر باد رفت .مطمئن باشد این در حافظه مردم میماند .
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
خصوصی سازی با عرضه های وحشتناکش درست در اوج بورس و مصاحبه های خیالی مبنی بر حبابی بودن بورس اتخاذ سیاستهای انقباضی و افزایش نرخ خوراک گاز پتروها در کنار بهره مالکانه معادن و چند تصمیم غلط دیگر بورس رو به این حال و روز انداخت واقعا که خیلی ها در حال افسردگی دائم هستن و خدا از باعث و بانی این سیاستهای غلط نگذره
saeed
بنده از متضررین در بورس تهران هستم ولی ملالی نیست. گلایه ما از ... است. از ... است از ... است. اتفاقا ما از سرهنگ ها شکایتی نداریم. تمام درد ما وجود حقوقدانان است. ما از بچه ها دلخوری نداریم. حال ما از ژنرال ها بهم میخوره. بنده فوق لیسانس مهندسی و دانش آموخته برتر دانشگاه هستم. حاضر به ارائه مستندات هستم. جناب حقوقدان خواهشا در جمع ... مرا بی سواد نخوان. ما من بعد دلواپسان عرصه اقتصادی این مملکت هستیم. آقای رییس بگذار من حرف بزنم. من منتقدم. انتخابات 92 چرا ...؟؟؟ البته من به تو رای ندادم و به شرط کافر شدن هم به جریان تحت لوای کارگزارها رای نخواهم داد. من منتقد تو هستم. درست است که تو منتخب من نیستی ولی تو امروز رییس اجرایی مملکت من هستی. مملکتی که من و هم ردیفانم بیم از آینده آن با سیاست های غلط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شما داریم. اما رسانه های اصولگرا باید حسابکش دولت باشند. این دولت 4 سال بیشتر دوام نخواهد آورد. مجاز نیست هرکاری را انجام دهد. ما سرهنگ نیستیم اتفاقا ما حسابرسیم. اما شما..........

فقط پشت تریبون دیگر مانور تبلیغاتی حضورتان و انتخابات 92 را ندهید. الان یکسال از آن قضیه گذشته!!! به قول معروف تعریف از خود ........

آقای رییس دوستانه و برادرانه و دلسوزانه شما پایگاه اجتماعی تان خیلی کم است. مراقب خودتان نه مراقب امانت در دستتان باشید

چه بلایی بر سر منتقدانتان خواهید آورد؟؟؟؟؟
الله اعلم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
همه ما گوسفدیم و تمام ..................
حسین قاسمی
ارزش معاملات روز 9/4/91 !!!!!

ارزش معاملات بازار بورس : 81.7 ميليارد تومان

کسر مي شود معامله عمده سايپا : 20.2 ميليارد تومان

ارزش معاملات واقعي بازار بورس : 60.5 ميليارد تومان

ارزش معاملات فرابورس :191.5 ميليارد تومان

کسر مي شود معاملات اجاره مزار1 و 14 و مپنا و مپنا2 و

مپنا4 و مپنا24 و پارس 4 و جوپار و تسه : 162 ميليارد تومان

ارزش واقعي معاملات سهامداران حقيقي و حقوقي فرابورس : 29.5 ميليارد تومان

ارزش معاملات واقعي بازار بورس و فرابورس جمهوري

اسلامي ايران در تاريخ دوشنبه 1393/4/9 و در دوران

رياست جمهوري آقاي روحاني و وزارت امور اقتصادي آقاي

طيب نياي ... در امور اجرايي اقتصاد و مسبب

بدترين دوره رکود کشور و ورشکستگي حدود 15 تا 20

ميليون ايراني ( با احتساب خانواده شان ) اعم از

بازنشستگان ، پيرمردان،

پيرزنان، کارگران ، دانشجويان و کليه سهامداران جزء بدون

رانت ( رانت داران قبلا بردند و گريختند)مبلغ 90 ميليارد

تومان ، معادل 28 ميليون دلار (هر دلار 3200

تومان)
براي ثبت در تاريخ
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
خدایا چرا تو ایران به دنیا اومدم؟
sepideh
اقای روحانی این چه وضعه اش هست چرا کسی از ا حمایت نمیکنه چرا ا رو به امان خدا ول کردید رفتید
هانی
با سلام به شما آقای دکتر روحانی
جوانی 28 ساله هستم دانشجویه ارشد مکانیک به دلیل نبودن کار مناسب با اندکی پول که با تدریس خصوصی بدست اوردم وارد بورس شدم لازم به ذکر است که از قبل آموزش لازم با بورس را گذرانده ام. ولی اکنون چه فایده که سرمایه برایم نماده در این بازار .هر روز شاهد نزول بودن بازار سرمایه و بورس هستم. که دیگر امیدی ندارم که به پول به پول اولیه ام برسم.شما با چه استدلالی گفتید که بهترین مکان سرمایه بورس است؟؟؟!! نمیدانم پشت درهای بسته زنو و وین چه میگذرد!! آیا به فکر آینده این ملت هستید؟؟ به خداودیه خدا سوگند میخورم که همه ما سهامداران حال خوبی نداریم و آن امید تدبیری که شما وعده داده بودید را واهی میبینیم. چرا در صدا و سیما حرفی نمیزنید؟؟؟ از چی میترسید؟؟؟ 19هزار واحد کاهش چه توجیهی دارد؟؟ ای خدااااا صدام به جایی نمیرسه .کسی صدایه مارو میشنوه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جالب اینجاست که مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس هم رشته کارشناسی مکانیک تحصیل کرده. ولی ببین کجا کار میکنه. میدونی چقدر حقوق مزایا میگیره؟!!
میدونی چرا؟!!
جالبه که نظرات مخالف رئیس سازمان بورس رو منتشر نمیکنید.
مگه نه اینکه این آنیش ها از گور اونها بلند شده.

دلیل معلومه. بماند!!!
حسين
Iran, Islamic Republic of
بنده قطعا در انتخابات بعدي به حضرتعالي و تيم قدرتمند!!! اقتصاديتان اعتماد نخواهم كرد.
Germany
سلام . من به خاطر حرف آقای روحانی که از بورس حمایت میکنند در آذرماه پارسال وارد بورس شدم و الان سرمایم تا نصف کاهش پیداکرده و این به خاطر سیاستهای دولت است که میخواهد با ... در بورس نقدینگی و تورم رو کنترل کنه. دولت روحانی اول مردم رو به بورس هدایت کرد بعد سرمایه مردم رو ... من واقعا پشیمان هستم از رای دادن و افسردگی گرفتم به امید یک معجزه موندم. تعجب میکنم شاخص چگونه 70000 واحد می باشد چون اکثر سهامها به قیمت چهار سال قبل رسیدند.واگذارتون میکنم به خدا. خدا پدر و مادر احمدی نژادو بیامرزه باز اون از بورس حمایت میکرد. الان من چیکار کنم؟ من اصل سرمایمو میخوام.
علی
ما که نابود شدیم رفت حداقل این ... بیلمز را برکنار کنید.
حامد
من با 13 میلیون شش ماه پیش وارد بورس شدم ، الان تبدیل شده به 7 میلیون ... تازه عقد کرده بودم و این پولم میخواستم واسه رهن و اجاره خونه
پژمان
دولت تدبیر و امید ؟
واقعا این تدبیر هست این امید کسی که پولی که با 1000 زحمت به دست میاره رو به امید اینکه سودی بکنه به خاکستر تبدیل کرده
احمد
سلام رییس جمهور عزیزمان .....امیدواریم کاری بکنید
Iran, Islamic Republic of
حباب که ترکید شما هم ترکیدید، همون اول باید فکر این روزها رو می کردید
برو بابا حباب اصلاح طلبي خواهد تركيد با اين همه نيرنگ و فريب.
کسری
یاد جملات تبلیغی قبل از انتخابات بخیر آقای روحانی
ورشکسته
تمام سرمایه ام در بورسی که رئیس جمهور مشوق من بود برای سرمایه گذاری نابود شد چند روز است قلبم درد می کند خدایا یه این ماه عزیز کمکم کن که شرمنده زن و بچه ام نباشم
kiyan
شما با کاری که کردید منفورترین رئیس جمهور تاریخ ایران شده اید من که از شما نمی گذرم امیدوارم ضرری که به ما زدید نتیجه اش را در زندگی تان ببینید در یک کلام بگم نابودمان کردید خدا ازتون نگذره اقای روحانی

...من با تبلیغ شما اومدم تو بورس به این میگن ...
برای خودم و جوونای این مملکت که به شما رئیس جمهور ... رای دادیم تاسف می خورم
میلاد
خدا به حق همین روزهای مبارک...
دولت لیبرال
پژمان
آقای روحانی
کلیدتون فقط برای کارهای سیاسی کار میکنه انگار اونم تا حدودی برای مردم کارایی نداره اون از تورم این از وضع فاجعه آمیز بورس
بورس سود وضرر داره در این شکی نیست اما درد بورس ایران اینه که وعده های توخالی که به عمد داده شده برای خالی کردن جیب سهامدارها وانتقال اون به جیب .... است.
ali
مالمو دزدیدن خدایا واگذار کردم به خودت
بهرنگ
اقایی روحانی مردم را دعوت به خرید سهام کردی و وزیر اقتصاد دستور ریزش بورس را داد .زمان پاسخ گویی به سهام دارانی است که پس انداز چندیین ساله انها نابود شد. این 170هزار میلیارد را از جیب سهام داران خرج کردیدکه از قشر متوسط جامعه و کسانی بودن که به شما رای دادن. دولت تدبیر وامید باید پاسخگو باشد
علی
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به داد ما برسه تمام سرمایه و زندگی و سلامتی ما داره فنا میشه تورو خدا به مقدسات کمک کنید
علي
Iran, Islamic Republic of
پارسال با اينهمه تبليغي كه واسه بورس ميشد كل سرمايه زندگيم رو آوردم تو بورس و الان از نصف هم كمتر شده. بدبخت شدم , بيچاره شدم, به چه كسي ايد شكايت كنم؟ كي پاسخگوست؟ اينه جواب اعتماد ملت ؟ بيچاره شدن؟
ebi
آقای رییس‌جمهور؛ آن چیزی که دارد از بین می رود علاوه بر سرمایه ما فعالان اقتصادی، اعتماد است، اعتمادی که اگر از بین برود نتیجه‌اش همان می‌شود که در دعوت دولت و صداوسیما و ... از مردم برای انصراف از یارانه روی داد.
آقای رییس جمهور برای رایی که به شما دادم واسه خودم متاسفم
فرياااااااااااااد
Iran, Islamic Republic of
آقا من كمي پول براي خريد خانه داشتم گذاشتم بورس تا سود كنم بتونم خونه بخرم الان با ضرري كه كردم نمي تونم حتي يه زير زمين رهن كنم تمام زندگي داره از بين ميره هر روز شرمنده زن و بچه هامم چرا كسي جوابگو نيست عرضه هاي اوليه بي رويه ،‌عدم حمايت ، سياست غلط دولت و هزار تا عامل ديگه اخه چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
رسول ب
با سلام.نزدیک به یک سال است با سرمایه ای حاصل از بازنشستگی .فروش منزل و اتومبیل به مبلغ 500 میلیون تومان وارد بورس شدم .الان سودی که نداشته ام سرمایه ام به 170میلیون رسیده .واقعا کسی جوابگوی من و امثال من هست ؟
اقایون سهامدار حالا قدر احمدی نژاد رو بیشتر میدونن
مرتضی عباداله وند
سلام علیکم
جناب رییس جمهور بی پرده بگویم تا زمانی که پاسخی بر ابهامات موجود ارائه نفرمایید به نوشتن ادامه خواهم داد ، و تک تک اتفاقات این شش ماه را برایتان خواهم نوشت . و همچنان از شما تقاضا دارم فرصتی برای سهامداران حقیقی بدهید تا در دیداری رو در رو از اتفاقاتی که افتاده گزارشی فارغ ازآمارها و ارقام ها خدمتتان ارائه نمایند .
آقای رییس جمهور قبل از ورود به بحث خدمتتان عارضم که اکثر افراد حاضر در بورس افراد تحصیل کرده و با دانش هستند ، خواهشا به وزیران و مدیرانتان بگویید پشت آمار و ارقام پنهان نشوند ، وضعیت بورس نیاز به یک بررسی میدانی دارد ، ما مستدل و با مدرک و دلیل برایتان خواهیم گفت که بورس چقدرافت داشته و چه بر سرش رفته است . یادمان هست که از بازی با آمار و ارقام در دوره قبلی راضی نبودید و ما هم راضی نبودیم که به شما رای دادیم.
آقای رییس جمهور نکته دردناک اینجاست که اکثر ما نه تنها به شما رای داده ایم ، بلکه برایتان تبلیغ هم کرده ایم ، الان هم بحث سهم خواهی نیست ، ما فقط خواستار پاسخگویی شما هستیم ، نه اهل بازی های سیاسی هستیم و نه وارد جناح بندی ها خواهیم شد ، بابت رای هایی هم که به شما داده ایم باج خواهی نمی کنیم ، فقط یک چیز می خواهیم "پاسخ" .
آقای رییس خواسته ما ارائه توضیح از طرف شماست ، همانطوری که برای والیبال ، فوتبال ، انتخابات افغانستان ، سوریه ،یوزپلنگ ، دریاچه ... وقت می گذارید( که دستتان هم درد نکند) به داد ما هم برسید و پاسخ اقدامات دولتتان در این مدت را بدهید ، فرض کنید ما هم مثل یوزپلنگ ایرانی دارد نسل مان منقرض می شود ، یا مثل دریاچه ارومیه در حال خشک شدنیم( البته هم ما و هم دریاچه خشک شدیم و رفت) ، آقای رییس جمهور یک بار دیگر پازل چیده شده در این شش ماه را مرور و به ما پاسخ بدهید .
- دلیل و پشتوانه حضرتعالی برای دعوت عمومی مردم به بورس و دادن وعده های متعدد برای حمایت از بورس چه بود ؟
- به کدام دلیل قانونی جناب آقای طیب نیا در بورس ،که صریحا از طرف خود ایشان هم تایید شده ، دخالت و دستکاری می نماید؟
- اگر بورس حباب بود ، و قیمت هایش غیرواقعی ، چرا دولت در اوج قیمت ها سهامش را به سهامدارن فروخت و پول آن را از بازار خارج کرد.

آقای رییس در هیچ کجای دنیا ، قبول نمی کنند که رییس جمهور مردم را به بازاری دعوت کند ، تا وزیرش بتواند سهام دولتی را به ایشان فروخته و مخارج دولت را تامین نماید ، چیزی که ما می بینیم تله ای بود که برای شش میلیون سهامدار گسترده شده بود ، آیا به نظر شما غیر این است؟
ورشکسته
به خدا تا الان 65 درصد ضرر کردم . ناراحتی اعصاب گرفتم.. آخه چرا با سرمایه مردم اینکارارو میکنید؟؟
مردم تو این شرایط اقتصادی و تورم کمرشکن تونستن این سرمایه هارو جور کنن و با هزار امید وآرزو اوردن تو بورس ..
واقعا تا کی میخواین به آب شدن سرمایه مردم ادامه بدین؟؟
پارسا
United Kingdom
داشتيم تو بازار سكه فعاليت ميكرديم گفتيم بياييم تو بازار بورس يه كمكي هم به اقتصاد مملكت ميشه پولش حلال هست .. نميدونستيم با يه مشت... طرف هستيم كه براي سرمايه ما كمين كردند.

كاري شما با بازار بورس كرديد "داعش" به سر اين بازار نمياورد.
علی
بخدا از خانواده ام خجالت میکشم سرمایه زندگیمو از طریق بورس نابود کردم به دادمون برسید
حسین
من از این ... شکایت دارم . هی اومد تبلیغات کرد بورس رو که بیاین پول ریختن تو بورس بیاین جمع کنین اومدن تو پیک قیمتی سهما رو انداختن به بدبخت بیچاره ها خودشون کشیدن کنار حالا که مثلا ساخت شده یک سوم اون 4 ماه پیش باز هم نمیان جمعش کنن من واقعا متاسف واسه رایی که به روحانی دادم و اصلاح طلبهای کلک باز...
علی
چرا کسی به داد مردم نمیرسه ، چرا روی حرفهایی که زدین نیستین چرا بیخودی وعده و وعید میدین ، چقدر باید فشارو تحمل کنیم، چقدر ضرر کنیم ، سرمایه به جهنم ، مردم دارند جونشونو از دست میدند واقعا این اتفاق داره میوفته، سهامدارا هر روز به خاطر فکر و خیال در حال دعوا با خانوادشون هستند ، دارو ندارشونو بورس از بین برده !!
وقتی اقای روحانی انتخاب شدند همه امیدوار به آینده شدند ولی الان وضعیت بدتر از دوران احمدی نژاد شده واقعا اینطوره ، به خدا پول تو جیبمون نداریم دو تا نون بگیریم ببریم خونه خدا وکیلی زیر فشار داریم از بین میریم ایشالا خدا باعث و بانیشو به حقش برسه!!
سارا
United States
اقای رئیس جمهور مچکریم ه خاطر از دست دادن سرمایه مون تو بورس . مچکریم به خاطر دستور به حقوقی ها برای عدم حمایت از بازار .به خاطر اینکه جنابعالی چند ماه دیگه گزارش بدی تورمو ما کاهش دادیم. من عذر می خوام ولی کاهش تورم با رکود اقتصادی و افت شاخص هیچ ارزشی نداره .
جناب روحانی اعتماد مردم رو از دست دادید 6میلیون سهامدار با خانواده هاحدود 10 میلیون را با تیم اقتصادی تان به نابودی کشاندید . هر چه زودتر از راهی که در پیش گرفته اید برگردید اختیار دولت را به دست کسانی داده اید که صلاحیت اداره اقتصاد کشور را ندارند و دود ان به چشم همه میرود .
عظیمی
من دیشب برای اولین بار بود که با سایت شما اشنا شدم ما سهامداران از اینکه پیگیر اوضاع نا بسامان بورس هستید از شما بسیارمتشکریم سایت های اصلاح طلب که خدا رو شکر فقط ادعا می کنند و 7میلیون سهامدار رو مردم این کشور نمی دونند به امید خدا جبران اون 12نفری رو که در انتخابات ریاست جمهوری باعث شدم که به اقای روحانی رای بدن در انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری اینده به نحو احسن خواهم کرد.یا علی.
بهشتی
به جون مادرم ما اونروز مهمون بودیم کرج ..کوبیدم اومدم میرداماد محل کارم شناسنامرو برداشتم واسه رای به دکتر روحانی تازه همه خانواده و فامیلارو اسیر کردم واسه اینکه به دکتر روحانی رای بدن ..اگه الان دکتر احمدی نژاد بود چندتا دستور فوری واسه رسیدگی به اوضاع بورس داده بودند..مجلس هم که به همه چیز می پردازه الا بورس
عيبي نداره بالاخره صبر ما هم لبريز مي‌شه، ....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای روحانی و بیشتر برای عقل ناقص خودم که به ایشون رای دادم ...
reza
دولت ... واقعا متاسفیم دلم میخواد رایمو پس بگیرم اما حیف
مجید
نقل قول نوشته اصلی توسط بهزاد بهزادی نمایش پست ها
اتفاقی که داره میفته دیگه مجال این حرفها رو باز نمیگذاره....

بورس در سه روز گذشته برای خیلی ها معادل 10 درصد ضرر بوده و اونهایی که با وعده و وعید های مکرر آقای روحانی و تیم اقتصادیش در بورس در زمستان گذشته ثبت نام کرده اند پولشان یک سوم (زیر 40 درصد) شده.... به جدولی که نیما آزادی تهیه کرده نگاه کنید...

اینها همه برآمده از دروغگویی و دغلکاری این دولت هست به خصوص که در سه روز اخیر کوچکترین واکنشی به این موضوع نشان نداد و تو دلش داره به حماقت من و شمای سرمایه گذار می خنده...

وضیعت بازار رو میشه با پول چند ده خانه در شمال تهران برای ماه ها مثبت کرد... نیاز نقدینگی بازار اونقدر نیست که نشه کاری کرد... مشکل اینجاست که از دید دولت کنترل نقدینگی یعنی سوخت کردن پول مردم بدبخت و با همین هدف مردم رو تشویق به ورود به بازار کرد...

اقای روحانی دلار رو بکنم 1000 تومان دو سال پیش و بگذار بورس هم حالا حالا بریزه کسی هم ککش نمیگزه... چی تو این مملکت ارزان شده که سهام یه مشت بیچاره بخواهد به این روز بیفتد...

این روزها وقت تسویه حساب های شخصی در انجمن نیست... وقت کنایه و نیش زدن ها نیست.... وقت منم منم کردن ها نیست...

وقت همدردی است.... وقت مشورت است بلکه کمی دوستان بار خستگی فکریشون کاهش پیدا کنه... از بنده پرسیدند ایا می شود بدو بیراه بگیم گفتیم بگید.... اگر دولت در این دو سه روز حداقل بیانیه ای میداد و یا از بورسی ها دلجویی حرفی هم می کرد اجازه نمی دادم کسی سر سوزنی توهین کنه... اما طرف دستش رو کرده تو جیب من و شما و می خواهد اقتصاد کشور رو اینگونه نجات دهد...

دوستان به درستی اشاره کردند که خیلی از منسوبین دولت قبلی حداقل رو بازی می کردند و می دونستی قضیه از چه قراره... در اون زمان کسی به دولت اعتمادی نداشت اما این دولت کاری کرد که همه بهش اعتماد کنند و سرمایه ها رو وارد بورس کنند و بعد اینگونه بازار رو فلج کنه...

این ... و ... روحانی صد برابر بدتر از ندانم کاری ها و اشتباهات دولت قبلی است...

در هر حال این روزها آنچه برایتان سخت باشد حال و روز هم صنفی های خودمان باشد که به این روز افتاده اند.... نگران دولت و تیم اقتصادیشان نباشید... گذشته ها همواره در ذهن همه ما هست اما این به معنی کوتاه آمدن در برابر اشتباهات دولت جدید نیست...

بدرود- بهزاد
حني
حسن جون يعني تدبير و اميدت دوتايي باهم تو حلقم..........
بفرمایید کلید!!

یاد یه جمله افتادم که یه بنده خدایی میگفت: فلانی .... لباس میش...
اوستا
جرم سهامداران حقیقی آن بورس آن است که از دلالی گریزان بودند اما حالا پول به جیب دلالانی می‌رود که با رانت اطلاعاتی داشته و قیمت‌ها را دستکاری می‌کنند.
آنقدر ضرر کرده‌ایم که حالا فقط برای سکته نکردن به آن فکر نمی‌کنیم.
کاش می‌دانستید مردم این پول‌ها را در چنین وضعی با چه زحماتی بپس‌انداز کرده‌ بودند و حالا نتیجه زحمت‌هایشان در جیب کسانی است که شفافیت بازار را به بازی گرفته‌اند.
سیروس
آقای روحانی کاری که شما کردید بعدها گریبان نظام را میگیرد،مردم هوشیارتر از سال88 به قبل اند، شما به جای جذب حداکثری همه را از خود و نظام فراری میدهید در لباس روحانیت نکنید این کارها را،از خدا بترسید،از آه مظلومان بترسید
ثریا
80 میلیون از پولم رفت ؛میدونی یعنی چی ؟یعنی تمام عمرم که پس انداز کرده بودم ؛یعنی سالهای سال نپوشیده بودم نخورده بودم تفریح نکرده بودم تا جمش کنم .80 میلیونی که قرار بود باهاش زندگی بچه هامو درست کنم.خونه بزرگتر بخرم .ماشین بهتر بخرم .زندگی بهتری داشته باشم.بدبخت شدم .ازتون نمی گذرم خدا هم ازتون نگذره
اگه این اتفاق توی دولت قبل پیش اومده بود
شلوارش و پرجم می کردند
الان همه خفه خوان گرفته اند
تو روح جراید اصلاح طلب
رضا
جناب رييس جمهور
يه روز در مناظره انتخاباتي عمليات گاز انبري را به رقيب نسبت داديد . اما امروز سهامداران جزء بورس با تمام وجود فهميدند که تخصص شماست!؟ چون با تشويق شما و آن وزراي ... تان يه عده از مردم بي خبر را به سرمايه گذاري در بورس تشويق کرديد و با يه عمليات گاز انبري حاصل يه عمر زحمتشون را نابود کرديد.
حقوق داني تان ارزاني خودتان . اي کاش ذره اي از مردانگي سرهنگ ها را داشتيد.
اگر بقاي دولتتان تا سه ساله ديگه دوام آورد اون وقت خواهيد ديد چگونه با کشيده ي ملت به ... سلف خود در ... تاريخ خواهيد پيوست .
آفرين الحق كه گل گفتي
آقای روحانی !
با این سیاستهایی که در بازار بورس اجراء کردید و عده زیادی از سهامداران خرد مثل بنده رو با خاک مساوی کردید.
محمد حسین
سلام.
خدا خیرتون بده.
حرف دل ما رو می زنید.
رانتی ها و کسانی که به ... وصل هستند می دانند کی وارد بشوند و کی خارج شوند و هیچ ضرری نمی کنند ، تنها پول ما سهامداران خرد را دارند از دستمان در می آورند
مجید
Iran, Islamic Republic of
قاي دكتر روحاني
سلام عليكم
آقاي رييس بدون مقدمه عرض مي کنم که آيا از آنچه در اين شش ماه بر بازار سرمايه مي گذرد خبر داريد؟
sadra
نامه یکی از اساتید اهل جناب پایدار به جناب رییس جمهور

با سلام و عرض تبریک به مناسب فرا رسیدن ماه مبارک رمضان

بنده تنها به عنوان یک مدرس در زمینه علم تکنیکال و به عنوان فردی که روزانه با دهها سهامدار جز و حقیقی برخورد داره نه به عنوان کارشناس و متخصص چند تا سوال رو از شما و وزیر محترم اقتصاد داشتم

به هیچ وجه نمیخوام از عبارات سنگین و تخصصی استفاده کنم که دوستان غیر متخصص از درک اون عاجز باشند خیلی ساده و روان بیان میکنم

در سال 92 شاخص بازار سرمایه با وجود تمام مشکلاتی که کشور در مسایل داخلی و خارجی داشت از قبیل کاغذ پاره دانستن تحریمها ... درگیری و تنش دو قوه مجریه و مقننه با یکدیگر ... مسائل ژئو پلیتیک امریکا و سوریه ... عدم ثبات در قیمت دلار و نوسانات 100 الی 200 تومنی دلار به طور روزانه و دهها مشکل و معضل دیگر که شما بهتر از بنده میدونید در یک دوره یک ساله رشد قابل توجهی رو تجربه کرد

و شاخص بازار سرمایه که در اصل یکی از عوامل نشان دهنده اقتصاد سالم و پویا هست از محدوده 27 هزار واحد خودش رو به محدوده ی 90 هزار واحد رسوند که ما تکنیکالیستها به اون موج 3 صعودی در تکنیکال میگیم که بزرگترین و طولانیترین موج در بین امواح نزولی و صعودی یک بازار میتونه باشه قصد ندارم وارد این موضوع بشم که ایا کلا این مقدار رشد بازار حالت طبیعی داشته و ایا واقعا اقتصاد ایران همگام با شاخص بازار سرمایه حرکت رو به جلو داشته و یا بازار سرمایه دچار حباب قیمتی گشته که بحثی چندین و چند ساعته رو میطلبه

در همه جای دنیا شاخص بازار سرمایه یکی از چند عواملیست که با اون بهبود یا عدم بهبود اقتصاد کشور سنجیده میشه (عوامل دیگر مثل نرخ بیکاری همچنین نرخ اشتغال
و gdp index و ارزش پول یک کشور و ... و ....) که متاسفانه در بورس ایران به دلیل حضور افرادی که به واسطه رانت در روند بورس دستکاری دارند اهد این امر تا این لحظه نیستیم

بورس یک کشور تا جایی از اهمیت بالایی برخوردار هست که امریکا از سال 2008 تا کنون طی برنامه چند ساله تا الان به صورت ماهانه 85 میلیون دلار در غالب طرح qe3 به بازار سرمایه به طور مستقیم و غیر مستقیم (خریداری اوراق قرضه) تزریق نقدینگی داشته که نتیجه اون رشد چندین و چند هزار واحدی بازارهای سرمایه کشورهای اروپایی و امریکا شده که خروجیش چرخش صحیح نقدینگی در چرخه اقتصادی(خودش تاثیر در پایین اومدن نرخ بیکاری و افزایش اشتغال داره) و افزایش ایندکس دلار (تاثیر در افزایش واحد پول یک کشور) و کاهش طلا که رقیبی برای بازار سرمایه بوده و هست طی یکی دو سال اخیر شده

همه اینها زمانی نتیجه بخش خواهد بود که با برنامه و از همه مهمتر توسط مدیران لایق اجرا شوند(خود کاهش نرخ بهره بانکی یکی از راهکارهای کشورهای اروپایی و امریکایی پیشرفته برای مهار تورم و بیکاری و رشد اقتصادی طی همین چد ساله اخیر بوده و هست که متاسفانه تصورمیکنم این کار طی یکی دو ماه اخیر بدون داشتن هدف و برنامه در بانکها در حال اجراست)

از اینها که بگذریم مطلبی که بنده رو وارد به نوشتن این مطالب کرد برمیگرده به بازار سرمایه در علم تکنیکال قاعدتا بعد از روندهای بزرگ صعودی و نزولی هر بازار(سرمایه ... دلار ... طلا ... مسکن و .. ) نیاز به استراحت و یا به زبان ساده تر نیاز به تصحیح و اصلاح قیمتی داره که این تصحیح برای زیر سازی و بقای یک بازار پویا و سالم لازم هست

شاخص از دیدگاه فنی و امواج الیوت چه با درنظرگرفتن موج 4 از 3 بزرگ و چه اتمام موج 3 صعودی و شروع موج 4 مجاز هست تا 23 درصد و در مواردی 38 الی 50 درصد موج 3 رو برگشت داشته باشه که با احتساب همون 23 درصد تصحیح شاخص در حالت عادی و طبیعی میتونه از محدوده 90 هزار اوحد برگشتی تا محدوده 69 هزار واحد رو تجربه کنه (به زبان ساده تر شاخص از محدوده 90 هزار واحد میتونسته 23 درصد از طول موج 3 که از محدوده 27 هزار الی 90 هزار واحد بوده رو اصلاح کنه که میشه به طور تقریبی محدوده 69 هزار واحد


تا اینجای کار همه چیز در ظاهر با همدیگه هخوانی داره

مشکل از جایی پیش میاد که با بررسی نمودارهای قیمتی شرکتهای مختلف از جمله شرکتهایی که تاثیر فراوانی بر روی شاخص بورس دارند پی به دستکاری مفتضحانه و ناشیانه مسئولان سازمان بورس میبریم و با بررسی این نمودار شاهد یک ریزش 40 الی 70 درصدی در سهام شرکتها هستیم در صورتی که با مشاهده عدد شاخص بورس که محدوده 71500 (امروز شنبه 7 تیر ماه 93) رو نمایش میده تنها شاهد 20 درصد ریزش هستیم که به هیچ وجه با ریزش سهمها همخوانی نداره به زبان ساده تر شاخص در بهترین حالت ممکن در حال حاضر باید محدوده 55 الی 58 هزار واحد رو نمایش بده نه 71500 که این اختلاف فاحش چیزی جز دستکاری در شاخص بورس رو نمایان نخواهد کرد

همین موضوع باعث میشه دوستان به قول خودشون کارشناس بدون اینکه کوچکترین سرمایه ای در بورس داشته باشند و از روی تعصب و زدن بازار سرمایه همچنین عدم اگاهی لازم ریزش شاخص از محدوده 90 هزار واحد تا محدوده 70 هزار واحد رو کاملا طبیعی و در برخی موارد حتی شایسته ریزش بیشتر بدونند و رشد بازار سرمایه طی سال گذشته رو چماقی بر سر بورس برای سرکوب و ریزش ابشاری بورس کنند اون هم بدون کمترین اگاهی و توجه به ریزش 40 الی 70 درصدی سهام شرکتها که نشون دهنده این هست بازار 20 درصد طی 8 ماه اخیر(اذر ماه) نریخته (یا به قولی 10 درصد از اول سال 93 نریخته ) بلکه به جرات میتونیم بگیم در خوشبینانه ترین حالت حجمی دو برابر میزان ذکر شده بازار دچار ریزش شده که متاسفانه با دستکاری در رقم شاخص در ظاهر این ریزش محدوده 20 درصد از سقف سال گذشته رو نشان میده

از همه اینها که بگذریم بنده به عنوان یک شهروند معمولی از شما و دیگر دوستان مسئول سوالی دارم

ایا دعوت مردم به سرمایه گذاری در بورس ان هم از طرف بالاترین مقامات اجرایی کشور و ذوب و حذف سرمایه حداقل 7 میلیون سهامهدار حقیقی با هر هدفی (مهار تورم و حبس نقدینگی داخل بورس و ... و ...) و بعد از اون ریزش ابشاری و خانمان برانداز بورس با ارمانها و معیارهای دولت تدبیر و امید همخوانی دارد ؟!!!

مگر اینکه بخواهیم به طور کل منکر دعوت سرمایه گذاران به بورس طی چند ماه گذشته باشیم که بحثی جدا خواهد بود و ملت ایران طی 8 سال گذشته به کررات شاهد این گونه رفتار بوده و چیز جدیدی نخواهد بود

دولت نهم و دهم هر چه خورد از بی خردی و مدیران بی لیاقت خودش خورد که در دولت یازدهم هم هستند مدیرانی از این دست مثل همین جناب ... که بدون داشتن تخصص لازم و کافی ریاست .... رو بر عهده دارند

شنبه 7 تیر ماه 93

مهراد پایدار
mamali
سلام
استاد عزیز با اینکه سعی کردید تخصصی نباشه ولی باز هم نشد...چراکه هم به اصطلاحات تخصصی تکنیکال اشاره کردید هم بازار سرمایه...بگذریم
بنده دانشجو هستم و استاد نیستم ولی به هیچ وجه خدا را شاهد میگیرم که به جناب روحانی رای ندادم ولی از عملکردشون فارغ از جریانات بازار سرمایه کاملاً راضی هستم...و اما بازار سرمایه..
هم من هم همه کسانی که صحبت های رییس جمهور را مستقیم مشاهده می کردند دیدند که ایشون گفت بازار بعد از دولت تدبیر رشد کرد به واسطه امیدواری مردم و این خوبه که پولها بیاد اینوری...پس دعوتی در کار نبوده...حالا با فرض اینکه ذهن من یاری نکرده باشه و درست متوجه نشده باشم و روحانی علناً دعوت رسمی کرده باشه از مردم آیا کسانی که الان تو ضرر هستن به خاطر دعوت روحانی وارد شدند یا حرص و طمع ...آیا از راه درست وارد شدند یا غلط؟
خدمون رو گول نزنیم جناب استاد همین روحانی دعوت علنی کرد از همین مردم همیشه در صحنه برای انصراف یارانه...نتیجه چی شد؟؟؟؟؟
باز هم حرص و طمع...غیر از اینه؟چرا دعوت اونجا رو به رخ می کشید ولی اینجا رو نه؟؟؟
من منکر بی کفایتی مسئولین بورس نیستم ولی همه چی رو به این بنده خدا که داره کار می کنه واسه مردم ربط ندید!!!!شمای استاد که سرتون از حساب کتاب میشه قبل از انتشار این نامه سرگشاده/بیانیه/یا هرچی/ ریکس سهم و بازار و غیره رو که می تونستی محاسبه کنی؟؟نه؟ می تونستی با توجه به علم تکنیکال و امواجی که اسمش رو نام بردی و....خودت و خیلی دیگه رو از سرمایه گذاری منصرف کنی...نه؟واقعاً برای استادی که این نظرش باشه و شاگرداش و حتی مملکتش متاسفم.
والسلام.
مسعود عظیمی
ما اعتراض مان چیز دیگری است دوست عزیز1.ما اعتراض داریم به اینکه چرا دولت از اعتماد مردم سو استفاده کرد و در اوج قیمت ها مردم را به سرمایه گذاری در بورس دعوت کرد و سهام خود را از طریق سازمان خصوصی سازی به مردم بینوا فروخت2.چرا بعد از فروش سهام دولتی وزیر اقتصاد یادش افتاد که به علت تبعات افزایش قیمت ترمز بورس را بکشد که این کار بر خلاف قانون بود3.چرا وزیر اقتصاد به دروغ گفت ما 5000میلیارد تومن وارد بورس می کنیم در حالی که 300میلیارد وارد کردند که اگر راست می گفتند خیلی از سهامداران با 20درصد ضرر کمتر خارج می شدند4.چرا الان وزیر اقتصاد در حالی که خیلی از سهم ها باp/e=3صف فروش هستند مثل دفعه پیش که ترمز رو کشیدند یک دهم پولی رو که خارج کردند وارد بورس نمی کنند این p/eدر اوج تحریم های سازمان ملل هم سابقه نداشت5.ومهمترین مطلب اینکه ما اعتراض داریم به نحوه محاسبه شاخص کل که واقعیت ها را نشان نمی دهد.
اسفندیار
نابود شدیم 70 درصد سرمایه نابود شد....از سایت جهان نیوز خواهش داریم بررسی کنه مسایل بورس رو....با تشکر
حسین
پول ملت است پول آقای ه.ر نیست که!!!
Iran, Islamic Republic of
استراتژي اصلي دولت راستگويان! دلسرد كردن مردم از نظام و ايجاد زمينه سر بلند كردن داعش وطني در كشور است يعني همان راه نيمه تمام فتنه 88 و مهدي هاشمي
ما 50 درصد ضرر کردیم با یکی دو روز مثبت شدن شاخص اصلا دردی از ما دوا نمیشه
Germany
خودتون بهش راي داديد حالا هم تحويل بگيريد
بورس آیینه تمام نمای اقتصاد کشور هست در تقویت بورس تلاش نکنند، تولید می خوابه کارخانجات تعطیل می شود و این یعنی بیکاری میلیون ها نفر در کشور ونهایتا رکود اقتصادی در کشور پس دقیقتر در فکر بورس باشید.
محسن
Iran, Islamic Republic of
1- بورس مانند تمامی اقتصادهای بزرگ و رقابتی دنیا باید به مثابه دماسنج اقتصاد عمل کند اما شباهتی بین مختصات و ویژگیهای ساختار ، رفتار ، مدیریت و مالکیت در اقتصاد ایران و سایر کشورهای دارای بورس پویا وجود دارد که قابل شمارش هم باشد؟
2- دوستان تنظیم کننده نامه ارسالی خطاب به رییس جمهور فرمودند که ما خانواده شش میلیوینی بازار بورس اشاره کرده اند یعنی رییس جمهور باید با شش میلیون نفر جلسه مشورتی داشته باشند یا برخی خود را نماینده این شش میلیون نفر می دانند مناسب است توضیح داده شود که این نمایندگی با چه مکانیسمی حاصل شده است؟
3- بورس یعنی امکان فعالیت آزاد فعالان ریز و درشت در عرصه اقتصاد بنابر این بورس باید نمایش اقتصاد بازار در کشور نیز باشد با این درک از بورس دخالت دولت از بودجه عمومی کشور در بورس علی الخصوص در چارچوب حفظ منافع سهامداران چه نسبتی با اقتصاد بازار خواهد داشت؟ ضمن تأکید بر اهمیت و حساسیت بورس هیچ دلیل منطقی برای مداخله سرمایه ای دولت از محل منابع عمومی در بورس وجود ندارد چرا که بورس باید بعنوان تابع وابسته از تقاطع عرضه و تقاضا پیروی کند تا نشانگر وضعیت واقعی بازار سرمایه و البته وضعیت اقتصادی و گردش مالی و پولی کشور محسوب گردد.
4- دخالت سلبی و ایجابی دولت در تثبیت یا سست سازی قیمت در بورس یعنی افزایش سهم دولت در بازار که به کاهش شدید شفافیت روابط تولید در بازار می انجامد موضوعی که سالها است باید براساس تکالیف برنامه های پنج ساله و سند چشم انداز و حتی بارنامه 93 توسط دولت پیگیری گردد.
5- دماسنجی بورس برای اقتصاد همواره بهانه مناسبی برای حفظ شرایط سودآوری بازار بورس محسوب شده است اما فراموش نمی کنیم در شرایط مکرری که به سقوط شاخص ارزش سهام در تمامی بورسهای بزرگ منجر می شدند ما شاهد حفظ یا افزایش شاخص در ایران بورس تهران بودیم یعنی که رفتار شاخص سهام در بورس تهران از هیچ ارتباط معناداری با تغییرات مربوط به تغییرات حوزه های اقتصادی ،سیاسی و امنیتی داخلی و بین المللی برخوردار نیست. یعنی که بورس تهران اصولا بورس نیست.
6- شاخص بورس تهران از نیمه دوم سال 88 در شرایطی که بدلایل سیاسی داخلی باید با سقوط جدی مواجه می شد بدلیل تغییر مبنای محاسبه شاخص با افزایش قابل توجهی همراه بود تا جایی که شاخص در اوایل فروردین 89 از 13 هزار وحد عبور کرد یعنی که شاخص بورس تهران از هیچ ارتباط منطقی با مولفه های تأثیرگذار در اقتصاد مانند امنیت داخلی برخوردار نیست تأکید می کنم یعنی که بورس نیست.
7- بورس تهران طی سال 89 -90 مسیر بسیار طولانی 13 تا 50 هزار را طی کرد در حالی که با توجه به مشکلات تحریم بین المللی ایران ، تنشهای سیاسی داخلی مربوط به رییس جمهور وقت و کاهش فوق العاده تولید حتی در صنایع خودرو سازی ، فولاد سیمان و.... شاخص همچنان با رشد همراه بود.
8- بورس ایران در نیمه دوم 90 با سقوط جدی قیمت سهام تا 30% ادامه داشت اما در همان زمان شاهد ادامه روند رشد شاخص بودیم مگر نباید رابط منطقی بین قیمت ، میزان معامله و شاخص وجود داشته باشد؟ چرا شاخص بر خلاف قیمت و حجم معاملات همچنان با رشد شاخص تا نود هزار همراه بود؟
9- بورس تهران با خروج سه شرکت حداقل 30% ارزش خود را از دست می دهد با خروج 6 شرکت بالغ بر 50% از حجم بورس کاهش می یابد و ادامه ماجرا که اهالی شرکتی و حرفه ای بورس و بازار سهام به خوبی از آنها آگاه می باشند لذا باید همچنان به این سوال پاسخ داد که بازار بورس تهران واقعا بورس است؟
10- مخالف کمک و مساعدت یا دخالت مدیریتی دولت برای استقرار بورس نیستم اما مهمتر از اقدامات روزمره که شدت بیماری بورس تهران می انجامد باید دولت به فکر پاک سازی و سالم سازی بورس تهران از حیث سرمایه و مالکیت سرمایه عرضه و مورد معامله در بورس تهران باشد. باید مردم یا بفرمایش نویسندگان نامه خانواده شش میلیونی این بازار نسبت به سلامت معاملات و تغییرات قیمتی و ارزشی سهام اطمینان داشته باشند.
11- وعده مورد اشاره نویسندگان در مورد وعده غیر تخصصی و ساده انگارانه تزریق پنج هار میلیارد تومان به بازار بورس دقیقا از جمله عوامل معیوب موثر در بیماری مزمن بورس تهران می باشد که جز به افزایش ضریب عدم سلامت منجر نخواهد شد. بورس فاقد نظارت تخصصی و جدی از عوامل بزرگترین تخلفات مالی و بهترین شیوه پولشویی محسوب می گردد که متأسفانه اقتصاد ما همچنان مبتلا به این بلیعه می باشد اقتصادی و دارایی باید برای رفع این معضل به وظایف حاکمیتی خود عمل نماید.
waran
آقای وزیر و آقای رییس جمهور، شما در زمستان پارسال به صورت مستقیم مردم رو به سرمایه گذاری در بورس دعوت کردید و از آینده روشن این بازار به مردم گفتید... لطفا توضیح دهید چرا پس انداز مردمی که با پیشنهاد شما وارد این بازار شده باشد در عرض 6 ماه کمتر از نصف شده باشد؟؟

وزیر اقتصاد چه شاگرد اول باشد و چه بهترین اقتصاد دان باید این مهم رو توضیح بده...
برخی سهم ها قیمتشان یک سوم شده است که در چهل سال اخیر در هیچ کشوری در دنیا سابقه نداشته است!!!!
احمد
بیچاره شدیم ای کاش این دولت نمی آمد
Iran, Islamic Republic of
لطفا خبرنگار محترم شما در کنفرانس خبری با رییس جمهور شنبه هفته آینده همین سوالات را از رییس جمهور محترم بپرسند.ممنون از لطف شما
Iran, Islamic Republic of
بزارید جناب روحانی چایشو بخوره با خرما و یه فاتحه برا اهالی بورس بخونه....
Iran, Islamic Republic of
فساد بیدا میکند .