جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۲

تخریب مجسمه هارون‌الرشید درسوریه+عکس

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 317412
منابع سوری از تخریب مجسمه هارون الرشید از سوی گروه های مسلح وابسته به القاعده در الرقه سوریه خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، خبرگزاری سوریه(سانا) اعلام کرد: پس از تخریب مجسمه ابو تمام(شاعر) در درعا و قطع کردن سر مجسمه ابو العلاء از دیگر شخصیت های ادبی،اعضای وابسته به دولت اسلامی عراق و شام وابسته به القاعده مجسمه هارون الرشید خلیفه عباسی را در شهر الرقه تخریب کردند و تعدادی از مجسمه ها و صلیب ها کلیساهای مجاور باغ الرشید در شهر الرقه را آتش زدند که این اقدام موجی از خشم میان ساکنان به وجود آورد.

هارون الرشید

سانا گزارش داد: تروریست های وابسته به جبهه النصره در ماه های گذشته نیز مجسمه ابو تمام الطائی شاعر دوره عباسی را در حومه درعا منفجر کردند و در معره النعمان در استان ادلب نیز سر مجسمه ابو العلاء المعری را قطع کردند و در عدرا در حومه دمشق قبر صحابی جلیل قدر را نبش کردند.

این رسانه سوری بیان کرد: این اقدامات تروریست ها علیه شخصیت های دینی، فرهنگی، علمی و تاریخی از سوی گروه های مسلح نشانه عقب ماندگی و کینه توزی این افراد و حامیان مالی آنهاست به ویژه که آنها بسیاری از مساجد و کلیساها را در شهرها و استان های سوریه مورد تعرض قرار داده اند که برخی از آنها از جمله گلدسته مسجد بزرگ اموی در حلب از آثار تاریخی سوریه به شمار می روند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پژواک
ولی هارون را چرا معترض گونه نقل می کنید لزومی نداشت خبر رسانی کنید
Iran, Islamic Republic of
این یک کارشون خوب بود.
اللهم العن هارون الرشید
اللهم العن آل سعود و آل وهاب