جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۱۵

رمزگشایی از بازی‌پیچیده‌حجاریان، بایک نامه زرگری عذرخواهی

دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب: 457110
در روزهاي گذشته نامه‌اي از سعيد حجاريان خطاب به احمد ‌ توكلي رسانه‌اي شد كه با عنوان نامه عذرخواهي حجاريان از توكلي ثبت تاريخي شد.
رمزگشایی از بازی‌پیچیده‌حجاریان، بایک نامه زرگری عذرخواهی
به گزارش جهان، در روزهاي گذشته نامه‌اي از سعيد حجاريان خطاب به احمد ‌ توكلي رسانه‌اي شد كه با عنوان نامه عذرخواهي حجاريان از توكلي ثبت تاريخي شد. حجاريان قبلاً در نشريه‌اي توكلي را متهم به دريافت دستگاه چاپ از دولت خاتمي كرده بود و اكنون به علت قضاوت اشتباه و اتهام ناروا عذرخواهي نمود كه اصلاً دستگاهي در كار نبوده است. اما رسانه‌هاي همسو با حجاريان ديروز تلاش كردند با اين نامه به نيروهاي انقلاب درس اخلاق بدهند يا در آن‌سوي سكه چهره‌اي مليح از حجاريان بتراشند.

عذرخواهي اگر چه در فرهنگ سياسي ما كم‌رنگ است اما چندي پيش بود كه بذرپاش هم از صالحي عذرخواهي و خود توكلي نيز از سيدحسين موسويان عذرخواهي كرد. اما واقعاً نامه حجاريان عذرخواهي است؟

به نظر مي‌رسد اين نامه قبل از اينكه از خاستگاه عذرخواهي صادر شده باشد داراي نوعي شيطنت منافقانه است؛ اول اينكه با صراحت مي‌نويسد كه شما از دولت خاتمي دستگاه ليتوگرافي گرفته‌اي. يعني هم منت خاتمي را به عنوان يك مخالف فكري بر سر توكلي مستدام مي‌دارد و هم به مخاطب القا مي‌كند كه وي يك دستگاه ليتوگرافي از خاتمي اخذ كرده بدون اينكه اكنون در روزنامه‌اي از آن استفاده كند و به صورت طبيعي ذهن مخاطب به سرنوشت آن دستگاه كه قيمت كمي هم ندارد مي‌رود.

دوم اينكه حجاريان با كنايه علت گسيل اين نامه را رفع هرگونه مستمسكي براي ردصلاحيت توكلي دانسته است كه در اين باره چند نكته قابل ذكر است.
توكلي حداقل ۱۴ سال پيش اين دستگاه را اخذ كرده است و اگر قرار بود رد صلاحيت بشود در دوران كانديداتوري مستمر براي مجلس و رياست جمهوري رد صلاحيت مي‌شد. بنابراين اين دغدغه حجاريان پيام ديگري دارد و آن اينكه: شماها با چنين مواردي رد صلاحيت نمي‌شويد و اگر اين موضوع عكس بود حتماً ما رد صلاحيت مي‌شديم و اصولاً دلايل رد صلاحيت را تقليل يافته و لوث شده نشان مي‌‌دهد. به نظر مي‌رسد جنس اين عذرخواهي از جنس استعفا از حزب مشاركت و آسيب‌شناسي علوم انساني در شهريور ۱۳۸۸ باشد.
منبع : روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سعید حجاریان اگر چه مورد رافت و بخشش رهبری قرار گرفته ولی هم اکنون باز به فتنه انگیزی های خود در حال ادامه دادن است
امید سرباز سید علی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر منافق
مرگ بر فتنه گر
Netherlands
برادر چاه کن همیشه ته چاه. نگاه کنید به شرایط.
یا حق
احمدي
فقط خجالت بكشيد
Iran, Islamic Republic of
یحسبون کل صیحه علیهم!!!
مجید
حجاریان روباه پیر اصلاحات است. او با فتارهای منافقانه خود باعث بسیاری از آشوبها و درگیریهاست.
حجاریان هیچ اعتقادی به اخلاق سیاسی و پیبندی به نظام و اسلام ندرد.ولی با رفتار مزورانه خود دقیقا عکس عمل میکند.وقتی او چنین نامه ای مینویسد باید منتظر فتنه ای بزرگ بود.
Iran, Islamic Republic of
من از طرف حجاریان میگم ایول به هوشت.
عمرو عاص هم با هوش بود اما از آن درراه تثبیت حکومت معاویه استفاده کرد ولعن ونفرین ابدی برای خود خرید حجاریان هم به هوش باشد یک بار از مرگ جسته است اما مرگ همیشه در کمین انسان است
United States
حالا هم که یک نفر داره سعی میکنه اخلاق را در سیاست وارد کنه شماها با بدترین نوع دارید واکنش نشون میدید. واقعا که خیلی بی اخلاقید
چرا همه چیز رو دوست دارید که پیچیده نشون دهید.شخصی تهمتی زده بعد از چند سال متوجه اشتباهش شده و عذرخواهی کرده طرف مقابل هم به نظر میرسه این عذرخواهی رو پذیرفته
توبه گرگ مرگ است
خداوکیلی هرکی به جماعت اصلاح طلب رحم کنه باید در عقلاتیتش شک کرد.
انشالله احمدی نژاد سال۹۶بیاید وتیر خلاص رو به این جماعت فتنه گر شلیک کند
والله من بی سیاست حیرون بودم این نامه در این زمان چه دلیلی دارد.خب چند سال پیش تهمت زدی وقبلا فهمیدی تهمت بوده حالا الان ناه یعنی چه؟
شاه مي بخشه شاه قلي نمي بخشه!
وقتی خبر عذرخواهی حجاریان از توکلی را از رسانه ملی شنیدم یه سوا به ذهنم خطور کرد!
عذر خواهی بابت چی؟
عذر خواهی بایت اینکه در مورد توکلی ادعایی دروغ کرده یا عذر عذرخواهی بابت بازگو کردن این بده بستان؟
این اصلاح طلبان مارمولکهایی هستن که دو. ندارن