جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قطر ترمز هندبال ایران در راه المپیک شد

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب: 458010
تیم ملی هندبال کشورمان با شکست برابر قطر در فینال مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ شانس صعود مستقیم به المپیک را از دست داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، تیم ملی هندبال کشورمان در فینال مسابقات انتخابی المپیک برابر قطر، تیم دوم جهان به میدان رفت که در پایان این دیدار با نتیجه ۲۸ بر ۱۹ شکست خورد.

یوناس الناسون و آنتون پالسون از ایسلند قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.

سعید حیدری‌راد (دروازه‌بان)، الله‌کرم استکی، سجاد استکی، مجتبی حیدر پور، سید علیرضا موسوی، میلاد مسائلی و مهرداد صمصامی ترکیب اولیه ایران در این دیدار بود. در دقایق ابتدایی بازیکنان ایران شروع خوبی داشتند و با وجود اینکه چند موقعیت گلزنی را با برخورد توپ به تیر دروازه از دست دادند، اما موفق شدند تا از حریف پیش بیفتند. در این دقایق سجاد استکی و میلاد مسائلی یک پنالتی را نیز برای ایران از دست داد.

ملی‌پوشان در دفاع عملکرد خوبی داشتند اما در مقابل درخشش دروازه بان قطر اجازه گلزنی را به بازیکنان ایران نداد و برای دقایق زیادی بازی بدون گل دنبال شد. در دقیقه ۱۹ نیمه نخست و پس از اخراج ۲ دقیقه میلاد مسائلی، قطری ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما باباصفری اجازه باز شدن دروازه ایران را نداد. در ادامه این نیمه و در حالیکه که ایران یک امتیاز از حریف پیش بودند، قطری‌ها موفق شدند تا اختلاف امتیاز را با ایران به عدد ۴ برسانند و این نیمه در نهایت با برتری ۱۵ بر ۱۱ به پایان رسید.

در نیمه دوم اسماعیلاجیچ باباصفری را در درون دروازه ایران قرار داد که در همان ابتدا این دروازه‌بان دو موقعیت گلزنی را از قطری‌ها گرفت اما در ادامه بازیکنان روی اشتباهات فردی فرصت گلزنی را بارها از دست دادند. در اواسط نیمه دوم عرفان اسماعیلاجیچ با تعویض در دروازه و ورود برخورداری سعی کرد تا روند بازی را تغییر دهد. سعید برخورداری در حالی که به نظر می‌رسید تیم برنامه خاصی را در زمین نداشت، توپ‌های زیادی را دفع کرد اما بازیکنان در حملات خود از فرصت ها استفاده نکردند.

سرمربی تیم ملی کشورمان در نیمه دوم با تغییرات مداوم در تیم سعی کرد تا تیم را دوباره به بازی برگرداند اما این تعویض ها نیز برای ایران ثمری نداشت و ایران با شکست برابر قطر فرصت صعود مستقیم به المپیک ریو را از دست داد. ملی‌پوشان کشورمان در مرحله گروهی این رقابت‌ها، ازبکستان، عمان، ژاپن و عربستان را شکست دادند و برابر قطر شکست خوردند و به عنوان تیم دوم راهی نیمه نهایی شد. شاگردان اسماعیلاجیچ در نیمه نهایی برابر بحرین به میدان رفتند و با برتری برابر این تیم برای بار دوم حریف قطر در این رقابت‌ها شدند. در دیدار رده‌بندی نیز بحرین با برتری ۳۴ بر ۲۱ برابر کره جنوبی در رده سوم این رقابت‌ها ایستاد.

قطر به صورت مستقیم راهی المپیک ریو شد و تیم‌های ایران و کره جنوبی به عنوان تیم دوم و سوم باید در مسابقات بین قاره‌ای با تیم‌هاى دوم و سوم قاره‌هاى اروپا، آفریقا و ‌آمریکا رو‌به‌رو شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *