پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲
آیت الله حائری شیرازی:

پرداخت مهریه زندگی را از یکنواختی درمی‌آورد

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 418212
وقتی مهریه، نقدی پرداخت شود زندگی ها از حالت یک نواختی خارج می شود که این کار باعث یک رنگی با یکدیگر شده و زوجین می توانند با صلح و صفا با هم زندگی کنند.
جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران نوشت:آیت‌الله حائری شیرازی امروز در نخستین گردهمایی فرهنگی و آموزشی دبیران کانون‌های دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در مجتمع یاوران مهدی(عج) با اشاره به اهمیت پاسداشت عملی قرآن کریم گفت: قرآن پس از گذشت قرن ها هنوز نعمات خود را به بشر ارزانی داشته و هنوز هم گنج های نهفته ای در دل خود جای داده که بشر باید به کمک مفسران واقعی دین به آنها برسند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: زندگی انسان ها، نیازمند نور آفتاب است و اگر نور آفتاب نباشد نه اینکه کسی زنده نخواهد ماند بلکه آب که مایه حیات است نیز به جای سیراب کردن زمین، آن را منجمد می کرد.

وی گفت: حکم قرآن نیز چنین است زیرا نور قرآن همه چیز را روشن می کند و باعث می شود تا انسان با نور یقین همه جا را ببیند و حتی این نور باعث افزایش ترکیبات مختلفی می شود که روح انسان را پالایش می کنند.

آیت الله حائری شیرازی گفت: یکی از کارهای فرهنگی که باید برای جوانان انجام شود این است که باید عزت دادن به زنان جامعه را نهادینه کنیم زیرا زنی که عزت داشت هم خود سلامت می‌ماند و هم جامعه را عزت مند می کنند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) الگوی کامل یک ازدواج اسلامی است.

وی افزود: وقتی مهریه نقدی پرداخت شود زندگی ها از حالت یک نواختی خارج می شود که این کار باعث یکرنگی با یکدیگر شده و زوجین می توانند با صلح و صفا با هم زندگی کنند

آیت الله حائری شیرازی اظهارکرد: کسی حق ندارد دین را بر اساس خواسته شخصی و سلیقگی خود عمل کند زیرا دین همان چیزی است که از جانب خداوند نازل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پرداخت مهریه تواین آشفته بازار برابر با یکرنگی !!!!!! میتوانید مصاحبه کنید باکسی که با پرداخت سکه در صلح و صفا هم زندگی میکند!!!
زینب
France
یعنی هر چه مهریه بیشتر صلح و صفا بیشتره!؟ ;-)
مثلا مایی که 14 سکه ای هستیم حداکثر سالی یه سکه بده نهایتا 14 سال در صلحیم:-D