جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جوسازی سایبری NBCنیوز علیه ایران

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 449119
یک شرکت امنیت یارانه‌ای آمریکایی مدعی انجام حملات اینترنتی گروهی منتسب به ایران به اهدافی در سطح خاورمیانه شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شبکه خبری آمریکایی «ان بی سی نیوز» مدعی شد هکرهای منتسب به ایران با استفاده از حساب‌های جعلی «لینکدین» (شبکه اجتماعی کاریابی) به اهدافی عمدتا در خاورمیانه حمله کرده تا اطلاعات حساسی به دست آورند.

شرکت امنیت رایانه‌ای «دل سکیور ورکس» واقع در آتلانتای آمریکا با انتشار گزارشی در روز چهارشنبه مدعی شد پژوهشگران این شرکت ۲۵ حساب جعلی را از ایران و گروهی به نام «گروه تهدید ۲۸۸۹» شناسایی کرده‌اند.

در برخی از حساب‌های جعلی هکرهای منتسب به ایران، به اهداف مشاغلی در بخش‌های مهمی چون فن آوری، بانکداری، صنعت نفت و دیگر صنایع پیشنهاد شده بود.

در بخشی از این گزارش همچنین آمده است که در این حساب‌های جعلی از تصاویر افرادی استفاده شده بود که هیچ ارتباطی با فعالیت گروه تهدید ۲۸۸۹ نداشتند. سخنگوی شرکت لینکد این نیز اعلام کرد که پروفایل های جعلی را حذف کرده است.

به گزارش ان بی سی نیوز، پژوهشگران شرکت دل سکیور ورکس با تحلیل بر حساب‌های جعلی اعلام کردند، این هکرها به اهدافی در سرتاسر جهان حمله کرده بودند اما بیشتر قربانیان این حمله اینترنتی در خاورمیانه بودند.

در این گزارش همچنین آمده است، یک چهارم اهداف این حمله در حوزه مخابراتی بوده‌اند بنابر این هکرها سعی داشتند احتمالا به داده‌ها یا بخش‌های ارائه خدمات این شرکت‌ها دسترسی یابند.

اهداف دیگر این حمله اینترنتی برخی دولت‌ها در خاورمیانه و سازمان‌های دفاعی در خاورمیانه و جنوب آسیا بودند.

در این گزارش این‌که آیا هکرها در حمله به اهداف خود موفق به کسب اطلاعات ارزشمندی شده‌اند یا خیر، اشاره‌ای نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *