شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

جایگاه زنان در شیطان پرستی

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 269416
انسان افسار گسيخته اي كه هيچ مرزي را در كردارش ترسيم نمي نمايد، شیطان پرستی را بهترین ملجا برای خود مي داند. مدل زندگي که شيطان پرستي براي پيروانش رقم زده است منجر به بسياري از بيماري هاي روحي و جسمي مي شود و در اين بين برخی زنان نيز قربانيان ناآگاه اين عامل سقوط انساني محسوب مي شوند.
جایگاه زنان در شیطان پرستی
به گزارش جهان به نقل از روشنا، شيطان پس از شش هزار سال عبادت، وارد جرگه فرشتگان مقرب الهي شد، اما تكبري كه در وجودش همچون شعله زير خاكستر بود، به هنگام سجده بر آدم، سر برآورد و نداي «خلقتني من نار و خلقته من طين» سر داد؛ ندایی که او را از قله سعادت به قعر شقاوت فرستاد و از آنجا بود كه كمر همت به گمراه کردن آدم(ع) و فرزندان او بست و فریاد زد: «فبعزتک لأغوینهم اجمعین».

با وسوسه‌اش كام آدم و حوا را به طعم ميوه ممنوعه آلوده نمود و آنان را از بهشت عرشي به منزل فرشي هبوط داد و حال اين قابيل است كه با كمند حسادت شيطان، دست خويش را به خون برادر رنگين نموده و خداوند را بر آن داشت تا انسان را تا ابديت ندا دهد كه: «الم اعهد اليكم يا بني آدم أن لا تعبدوا الشيطان إنه لكم عدو مبين» و اكنون سال‌ها از آن عهد جاودانه خداوند با فرزندان آدم مي‌گذرد و در تاريخ همواره قابيلياني بودند كه اين عهد را شکسته و به جرگه عبادالشيطان درآمده‌اند، ولي شيطان بر سر پيماني كه با خويش بسته بود، محكم ايستاده و پيرواني را به عبادت خويش فرا مي‌خواند و نداي «أنا ربكم الأعلي» را كه روزي به واسطه فرعون سر مي‌داد، امروز خود بي واسطه سر مي‌دهد تا مرهمي باشد بر زخم كهنه تكبرش. روزگار ما اما، روزگار پایه‌گذاری و سازمان‌‌دهی به اجتماع‌های پراکنده شيطان پرستي است. سران شيطان پرست در تلاشند، این اجتماع را به تحقق برسانند و برای این مقصود، از ابزار‌های گوناگون بهره می‌برند.

در میان گمراهان این فرقه­ها حضور زنان نیز قابل مشاهده است و از این رو تبیین و نقد عالمانه عقاید و آداب این گروه ها جهت جلوگیری از رشد و نفوذ آنان ضروری است. پژوهشی که هم اکنون پیش روی شماست به روش استنادی و با توجه به منابع کتابخانه ای و اینترنتی سامان یافته است.

هدف اصلی پژوهش بررسی جایگاه زنان در این فرقه می­باشد و در صدد پاسخ گویی به این پرسش است که جایگاه زنان در شیطان پرستی چگونه جایگاهی است؟ جريان شيطان پرستي كه به تحقير همه جانبه انسان و انسانيت مي­پردازد. اين مكتب نوظهور به زن به ديد تحقير مي­نگرد. اين تحقير نگري ناشي از پشت كردن به دين و دستورات ديني مي­باشد. محصول ديدگاه فيلسوفاني است كه به زن به ديده تحقير مي­نگريستند و وي را بي فضيلت مي­خواندند. نگاه به زن در این مکتب به صورت زیر ترسیم می گردد:

زن مظهر فريبكاري و ريا : «مسيحيت و يهوديت امروزي بر این اعتقاد است که حضرت آدم علیه السلام توسط همسرش حوا فریب خورد. که البته اسلام چنین چیزی را قبول ندارد. زیرا صراحت قرآن بر این است که شیطان هر دو را فریب داد. اما آنها می گویند: شیطان ابتدا حوا را فریب داده و سپس حوا، آدم را منحرف کرده، فریب داد و باز می گویند که: میوه ممنوعه سیب بوده است. اما جالب توجه اینکه در يكي از تصاویر كشيده شده كه از شيطان پرستان به دست آمده، تصوير زن و مرد شيطان پرستي و سیبي به رنگ سفید است، که هرگز سیب سفید دیده نشده است. لذا سیب سفید نماد فریب کاری و دروغ می باشد. نکته قابل تأمل این است که اين سیب در دستان زن می باشد. دقیقاً به این معنا که زنان، عامل فریب مردان می‌باشند.(جنون شیطان پرستی،1386: 9).

ازدواج ستيزي: هنگام مرور نوشته هاي شيطان پرستان مرتبا به ديدگاه منفي آنها نسبت به ازدواج برخورد مي­كنيم. جملاتي مانند اين كه: «ازدواج نكن، بچّه‌دار نشو، از اينكه ابزار و وسيلة بيولوژيك براي ادامة نسل و زندگي انسان‌ها باشي، حذر كن، فقط براي خودت باش.» همان طوري كه مشاهده مي­شود پيروان شيطان پرستي مكررا در پي روابط خارج از چارچوب خانواده هستند.

زنان به عنوان مبلغ شيطان پرستي: یکی از اصول اعتقادی این گروه براساس لذت جنسی استوار است و در نظر آنها دختر جوان فقط مظهر لذت جنسی است و تنها فایده وجودی او تجاوز به او و آمیزش قهرآمیز با وی است. بسياري از شيطان پرستان معتقدند كه در هنگام تجاوز به زنان شيطان در پيكر آنان حلول مي يابد و اين لحظه خوبي است. (www.tebyan.net). علیرغم تمامی تحقیرهای فوق در برخي كشورها وظيفه‌ تبليغ و اشاعه‌ي شيطان پرستي را زنان برعهده دارند.

مراسم قرباني براي شيطان: مراسم شيطان پرستي جديد، مراسمي است براي دعوت از شيطان باطني و حس اهريمني دروني كه با اعمال جنسي، آرام و ارضاء مي شود و با توجه به اينكه آنها جسم­پرست هستند معتقدند انسان بايد از هر راهی كامل ترين لذت جسماني و جنسي را در اين دنيا ببرد. عده‌ای از شیطان‌پرستان از این‌كه مردم مسائلی مانند قتل و جنایت‌های خشن و وحشتناك را به آنها نسبت می‌دهند ناراحت هستند و آنها را شایعه می‌دانند ولی عده‌ای از آنها، آن را پذیرفته‌ و اعتراف و اقرار به انجام چنین كارهایی می‌كنند.

پدر و مادرت را بكش: نمونه اي از لباس هايي كه شيطان پرستان بر تن مي­نمايند و مشاهده شده است و متاسفانه عده اي از جوانان از اين گونه لباس ها بدون توجه به مفهوم جملات و كلمات مندرج در آن استفاده مي­نمايند حتي بدون اين كه بعضا اعتقادي به آن داشته باشند اما تابلوي متحرك شيطان پرستي شده اند. در روي يكي از لباس هاي بررسي شده عبارت «خدا را بكش»،«پدر و مادرت را بكش»،«خودت را بكش»، نقش بسته است. آري خودت را بكش اين شعار هميشگي شيطان براي نابودي نسل انسان است. انساني كه باعث رانده شدن شيطان از درگاه خداوند شده است و كينه اش را در دل گرفته است اما آيا واقعا بايد بدان تن داد.در عبارت فوق الذكر مشاهده مي شود كه علاوه بر پدر، مادر نيز نشانه تير شيطان قرار گرفته است. مادري كه زهدانش مهملي آرام، براي بازتوليد بشريت است.

خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: «شيطان شما را به فقر و تهي دستي مي­خواند و شما را به فحشا و بدي امر مي كند اما خداوند شما را به آمرزش و فزوني در روزي وعده مي­دهد و خداوند قدرتش وسيع است و داناست... ».(سوره بقره، آیه 268).

بنابراين يكي از راههايي كه شيطان انسان را در گرداب خود فرو مي­برد فحشا است امري كه در كژراهه شيطان پرستي يكي از اصول اساسي خوانده مي­شود. امروزه شيطان پرستي معجوني از ناهنجاري هاي اجتماعي را در برخي جوامع به بار آورده است. مدل زندگي كه شيطان پرستي براي پيروانش رقم زده است از هيچ قانوني پيروي نمي­كند. حدو مرز ندارد. انساني نيست.

منجر به بسياري از بيماري­هاي روحي و جسمي مي­شود. در اين بين زنان نيز قربانيان نا­ آگاه اين عامل سقوط انساني محسوب مي­شوند. «بساط آن چيزي كه امروزه به عنوان آزادي زن در دنيا و از سوي فرهنگ غربي پهن شده است بر پايه اين است كه زن را در معرض ديد مرد قرار دهد تا از او تمتعات جنسي ببرند. مردان از آنها لذت ببرند و زن­ها وسيله التذاذ مردان شوند. اين آزادي زن است؟..... زن را به چشم يك انسان والا نگاه كنيد تا معلوم شود كه تكامل و حق و آزادي او چيست؟ ..... زن را به چشم آن عنصر اصلي تشكيل خانواده در نظر بگيريد تا معلوم شود كه او چگونه كمال مي يابد و حقوقش در چيست؟»(بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با پرستاران و اقشار مختلف مردم 22/8/1370).

بنابراين دنیای امروز که به دروغ ادعای احیا و دفاع از حقوق زنان را داشته و بدین منظور جمعیت ها و به تعبیری NGOهایی نیز تشکیل داده اما در واقع به جای تدارک و استیفای منافع و حقوق زنان، به جنس زن خیانت می کند دیگر نمی تواند داعیه این مهم را داشته و خود را تنها غم خوار آنان بخواند. شيطان پرستي براي پيروانش ارمغاني جز ايدز، انحرافات اجتماعي، فساد، بي اخلاقي و ... نداشته است. فرهنگ سازي و افزايش آگاهي و تبيين زندگي معنوي و ديني براي قشر دانشجو بايد مورد توجه قرار بگيرد و بايد مردم بالاخص زنان و دختران نسبت به حضور چنين بينش‌هاي شيطاني حساس و آگاه باشند. بنابراین لازم است که نهادهای فرهنگی با هوشیاری کامل آمادگی لازم را برای توانمند سازی فرهنگی در برابر این ایدئولوژی فاسد ایجاد کنند. باید توجه داشت که انحرافات اجتماعی، همه شیطان پرستی نیست و لایه های عمیق تر و فریبنده ای که راهزن اندیشه و اخلاق و اعتقادات است، در پس آن نهفته است. بايد وسوسه دشمنان در زمينه ايجاد تشكيك در اعتقادات جوانان را وسوسه خصمانه به حساب بياوريم.
تحقیق و پژوهش از لیدا حیدری
دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات زنان دانشگاه تهران
 
منابع:
·      صديقي پاشاكي(1386)، جنون شيطان پرستي، نقد سيطنيسم مدرن و معضلات اجتماعي همراه آن، تهران: انتشارات ناظرين، چاپ اول.
·      قدوسي زاده، حسن(1389)، نكته هاي ناب، قم: دفتر نشر معارف، چاپ هفتم.
·      www.mysavior.ir
·      www.tebyan.net
https://jahannews.com/vdcfy1d0vw6dvja.igiw.html
jahannews.com/vdcfy1d0vw6dvja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...