سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۷
۲۲

واشنگتن: تحریم‌های ایران را تنها تعلیق می‌کنیم!

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 392013
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت در صورت حصول توافق هسته‌ای، واشنگتن در ابتدا تحریم‌های ایران را تنها تعلیق می‌کند.
واشنگتن: تحریم‌های ایران را تنها تعلیق می‌کنیم!
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جف راتک» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت در صورت به دست آمدن توافق هسته‌ای جامع میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵، آمریکا تحریم‌ها را تعلیق کرده و لغو کامل آن‌ها را به پایبندی ایران به توافق منوط خواهد کرد.

به نوشته پایگاه خبری «اسپوتنیک»، آقای راتک که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «اگر مذاکرات ۱+۵ با ایران به توافقی منجر شود، دیدگاه ما این است که بهتر است تحریم‌ها در ابتدای به جای برچیده شدن، تعلیق شوند. تنها زمانی که اطمینان یابیم که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است، برای لغو تحریم‌ها اقدام خواهیم کرد.»

وی همچنین گفت با توجه به نگرانی‌های دولت قبلی و کنونی همچنین نمایندگان کنگره، به عقیده ایالات متحده، «لغو فوری تحریم‌ها منطقی یا سیاسی درست نیست.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که همزمان با برگزاری دهمین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و اعضای دائم شورای امنیت به علاوه آلمان صحبت می‌کرد، افزود: «تعلیق موجب می‌شود تا اگر ایران به تمام تعهدات خود در توافق پایبند نماند، بتوان فورا تحریم‌ها را بازگرداند.»

هفته گذشته «رابرت منندز» و «مارک کرک» از سناتورهای ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای مشترک لغو تحریم‌های ایران را به توقف کامل فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشروط کردند.

این در حالی است که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، طرف غربی متعهد شده است تمامی تحریم‌های ایران را پس از حصول توافق جامع، لغو کند. بر اساس آن توافق که یکبار در تیر ماه تمدید شد، طرفین برای رسیدن به راهکار جامع تنها تا روز سوم آذر زمان دارند. گفته می‌شود عدم پایبندی واشنگتن و سه کشور اروپایی برای لغو تحریم‌ها بر اساس توافق ژنو، اصلی‌ترین مانع حصول توافق است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
غلط می کنید خب ما هم توافق نمی کنیم
کاش تفکر تو بر مسند وزارت خارجه حاکم بود
Iran, Islamic Republic of
درود بر ایران
ماشالله به ظریف و یارانش

مرگ بر آمریکا
و
لعنت بر زیاده خواهانی که عزت و پیشرفت ایران را نمی خواهند...
اگرکسانی به خواهند فریب غربی های... را بخورند ت...
محمدامین
Iran, Islamic Republic of
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند این خواص هستندکه پای غلط های امریکا راامضا میکنند
محمد
دوست عزیز حالا مامرده شما زنده

چه توافقی بشود؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دیروز "جنگ جنگ تا پیروزی" امروز هم "جنگ جنگ تا پیروزی"
محمدامین
Iran, Islamic Republic of
دیروزجنگ جنگ تاپیروزی امروز انگ انگ تا امضای ننگ . (به عالم وعادم انگ کاسب تحریم وافراطی زدن تاپای ننگ راامضاکنن)
United States
خب چرا قضیه بر عکس نشود. ابتدا اونا تحریمها را لغو کنند بعد از اینکه ما مطمئن شدیم سپس از حق مسلم خود صرفنظر کنیم. اگر ابتدا ما این کار را بکنیم حتی اگر آنها بپذیرند که تحریمها را کاملا" لغو کنند مانند این است که ما جرمی مرتکب شده بودیم و به عنوان متهم و مجرم با ما برخورد کرده بودند که نهایتا با ابزار تحریم توانستند ما را مجازات کنند.
زشته بی ادب به کدخدا این حرفها را نزن
امریکایی ها تنها یک نکته مثبت دارند و آنهم اینکه حرفشون رو صریح بیان میکنند .
Kuwait
البته یک نکته مثبت دیگه هم دارن! اونم اینکه مثل مذاکره کنندگان حرفه ای(!) ما نمیان از اول حرف آخرو بزنن تا قدرت چانه زنی رو از دست بدن..
Iran, Islamic Republic of
بر خلاف دولتمردان ما که آش رو با جاش به کدخدا تحویل میدن بعدش با کمال پررویی میانو میگن حق غنی سازیمون به رسمیت شناخته شده همه چیز مثل قبل سرجاشه.یعنی مرده شور اون غیرت نداشتتونو ببرن.
امیدوارم ایران به مسیر گذشته برگرده و صنعت هسته ای رو با شدت زیاد توسعه بده
مصطفي
اصل ماجرا از آنجا شروع شد كه روحاني مواضع تند غرب وآمريكا را نه سر دشمني بلكه از سر نگراني مشروع دانست، شروع شد.شايد هم مي دانست موضوع چيز ديگري است ولي فكر مي كرد مي تواند به يك تعادلي يا تعاملي رسيد كه الزاما صد درصد نباشد بلكه يك چيز يا چند چيز بدهيم و كليت برنامه هسته اي را حفظ كنيم و همه تحريم ها هم نه ،فقط نفت و بانك و پتروشيمي لغو تحريم شوند، كافي است هزينه هاي سنگيني هم كرد مثلا گفتگوي مستقيم با آمريكا و هيچ نگفتن از اسراييل و 13 آبان اما نمي دانست كه حريف سياست باز قهاري است و به سادگي وا نمي دهد.ببينيد خواسته امريكا يك چيز است 200 كيلو امتياز نقدي با ارزش را به ثمن بخس از ما بگيرد و حتي يك گرم هم امتياز نقد ندهد.از ديد امريكا ايران حريفي است كه مقابلش زانو زده پس يا بايد كار را تمام كرد و يا او را به بيعت با خود درآورد.پس از ديد امريكا چانه زني طرف ايراني اصلا محلي از اعراب ندارد و دو را بيش ندارد يا شكست مذاكره يا امضاي بسته آمريكايي.
United Kingdom
یک وزیر در مقابل 6 گرگ جهانی ..بابا چند نفر به یک نفر ! اقای ظریف کافیست شما نه را به این گرگها بگید از مردم هم بخواهید برای حمایت شما از خانه ها بیرون بیاییند خواهید دید که میلیونها نفر در تهران و مراکز استانها به صحنه خواهند امد
محمدامین
Iran, Islamic Republic of
6گرگ جهانی درمقابل اسلام وملت
مردم، منظورت فقط همون 2 میلیون نفرن که به شماها رای دادن دیگه ....
Iran, Islamic Republic of
....با این شرایط خفت بار بازم بره بشینه پای میز مذاکره.
یار بیدار
Iran, Islamic Republic of
بهتر است اول به هدف اصلی امریکایی ها توجه شود. آنها دنبال تضعیف و نابودی ایران میباشند و راه های کثیف زیادی را دنبال میکنند تا به هدف خود برسند، مگر میشود با کسی که در مورد ما چنین تفکری دارد سر یک میز مذاکره نشست. تا حالا جلویشان کوتاه نیامدیم چه غلطی کردند((ایران بیشه شیران است و جای افراد بزدل نیست))
اینجا دوستان مذاکره کننده هم باید بگویند که ایران هم فعالیتهای خود را فقط تعلیق خواهد کرد نه اینکه امکان بازگشت به شرایط گذشته را از میان بردارد تعلیق در مقابل تعلیق
Iran, Islamic Republic of
آمریکاییهای دهاتی وبی فرهنگ