جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۵
بازتاب راهپیمای عظیم مردم ایران در حمایت از قدس؛

خیابان‌های شهرهای ایران شاهد راهپیمایی گسترده در حمایت از غزه بود

الشرق‌الاوسط: مردم ایران یکصدا مرگ بر اسرائیل سر دادند
جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 372114
مردم ایران با شعار" ای قدس ما می‌آییم" از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند... راهپیمایی روز قدس در تهران و بیش از ۷۰۰ شهر ایران برگزار شد... مردم ایران یکصدا فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند
خیابان‌های شهرهای ایران شاهد راهپیمایی گسترده در حمایت از غزه بود
به گزارش جهان، رسانه‌های بین اللملی واکنش های زیادی به حضور حماسی مردم ایران در زهپمایی روز قدس و حمایت آنها از مقاومت فلسطین نشان دادند.

المنار: مردم ایران راهپیمایی میلیونی همبستگی با غزه برگزار کردند

شبکه المنار لبنان در گزارشی با اشاره به برگزاری مراسم روز قدس در ایران آورده است: در جمهوری اسلامی ایران راهپیمایی میلیونی به مناسبت روز جهانی قدس و در همبستگی با غزه برگزار شد.

المنار اعلام کرد: راهپیمایی میلیونی در خیابان های ایران در حمایت قدس شریف از لوث صهیونیست ها و همبستگی با ملت مسلمان فلسطین برگزار شد همانگونه که در برخی شهرهای عراق در همبستگی با ملت فلسطین راهپیمایی مشابهی برگزار شد.

این رسانه لبنانی بیان کرد: مردم عراق در برخی استان های این کشور تظاهراتی به مناسبت روز جهانی قدس در همبستگی با ملت فلسطین برگزار و تجاوز صهیونیست ها به غزه را محکوم کردند.تظاهرات کنندگان پرچم های فلسطین و پلاکاردهایی در محکومیت جنایات اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین حمل کردند و شعارهایی در حمایت از آرمان فلسطین و سکوت بین المللی در قبال حوادث غزه سردادند.

خبرگزاری فرانسه: مردم ایران شعار "مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا" سر دادند

فرانسه به بازتاب تظاهرات گسترده مردم ایران در حمایت از مردم فلسطین و در اعتراض به اسرائیل پرداخت.

به گزارش این خبرگزاری مردم ایران در تهران و بیش از ۷۰۰ شهر دیگر در آخرین جمعه ماه رمضان با شرکت در این تظاهرات به حمایت از مردم فلسطین پرداخته و علیه اسرائیل شعار سر دادند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه به پوشش راهپیمایی مردم در تهران وشعارهای "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" در نقاط مختلف پایتخت ایران پرداخت.

با توجه به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار بیش از ۸۰۰ نفر از مردم فلسطین که تعداد زیادی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند حضور مردم در این تظاهرات پررنگ‌تر از سال‌های پیش به نظرمی‌رسد.

تلویزیون الفرات: خیابان‌های شهرهای ایران شاهد راهپیمایی گسترده در حمایت از غزه بود


شبکه الفرات در گزارشی درباره برگزاری مراسم روز قدس در ایران آورده است: مردم ایران اسلامی از صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایی میلیونی در حمایت از ملت فلسطین و همبستگی با غزه و بزرگداشت روز جهانی قدس برگزار کردند.

الفرات عراق اعلام کرد: راهپیمایی میلیونی بزرگی در خیابان های شهرهای ایران در همبستگی با ملت فلسطین و نجات قدس از لوث صهیونیست ها برگزار شد.

این رسانه عراقی گزارش داد: مراجع دینی، سازمان ها، موسسات، احزاب، اتحادیه ها و جمعیت های ایرانی با بیانیه های جداگانه ای از ملت ایران خواسته بودند که مشارکت گسترده در راهپیمایی بزرگ امروز داشته باشند.

بر اساس این گزارش، قرار است در ۸۰ کشور دنیا نیز راهپیمایی های مشابهی برگزار شود و امت عربی واسلای امروز ندای امام خمینی(ره) را در ۳۵ سال قبل در قرار دادن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس لبیک می گویند. در آستانه این مناسبت رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی در بیت المقدس اتخاذ کرد و مسجد الاقصی شبیه یک پادگان نظامی شده است.

این رسانه عراقی گزارش داد: روز جهانی قدس امسال با تجاوز اسرائیل به غزه مصادف شده است و فلسطینی ها امسال این مناسبت را با شهدا و قربانیان خود گرامی می‌دارند و امیدوار به انتفاضه ملت اسلامی برای یاری آرمان آنها هستند.

پایگاه العهد: مردم ایران با شعار" ای قدس ما می‌آییم" از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند

مسلمانان در سراسر کشورهای جهان به مناسبت روز جهانی قدس که توسط حضرت امام خمینی ( رحمه الله علیه ) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال به این روز نامگذاری شده است، با حضور گسترده خود در این تظاهرات از ملت مظلوم فلسطین و مسجد الاقصی حمایت کردند.

آن چه تظاهرات امسال روز جهانی قدس را از سایر مناسبت های مشابه سال های قبل متمایز ساخته این است که در روز جهانی قدس امسال رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه ای را ضد ملت مظلوم فلسطین در نوارغزه آغاز کرده است حملات وحشیانه ای که تا به امروز بیش از ۸۱۶ شهید و بیش از ۵ هزار و ۲۴۰ نفر زخمی شده اند.

در روز جهانی قدس امسال همچنین بسیاری از فلسطینیان در شهرها و مناطق مختلف کرانه باختری هم ضمن گرامیداشت این روز جهانی در حمایت از ملت فلسطین در نوارغزه با نیروهای اسرائیلی درگیر شدند.

در جمهوری اسلامی ایران هم که این کشور به رهبری حضرت امام خمینی ( رحمه الله علیه ) بنیانگذار این حرکت جهانی و روز قدس جهانی بوده با حضور میلیونی در تهران و دیگر شهرهای این کشور این روز را گرامی داشتند و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و ای قدس ما می آییم از اشغالگران و استکبار جهانی خشم و انزجار خود را نشان دادند و از مقدسات اسلامی امت اسلامی در فلسطین حمایت کردند.

مردم ایران در تظاهرات روز جهانی قدس از ملت مظلوم فلسطین در نوارغزه هم اعلام حمایت کردند.

در کشورهای یمن و در منطقه القطیف شیعی نشین شمال شرق عربستان سعودی و در بحرین و سوریه هم مردم با حضور گسترده خود در تظاهرات روز جهانی قدس با ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه اعلام همبستگی گردند و جنایات صهیونیست ها را در حق ملت فلسطین در غزه محکوم کردند.

ترند: راهپیمایی روز قدس در تهران و بیش از ۷۰۰ شهر ایران برگزار شد


خبرگزاری ترند آذربایجان ضمن بازتاب راهپیمایی روز قدس در تهران و سایر شهرهای ایران نوشت که مردم در گروه‌های ده‌‌ها هزار نفری در تهران و بیش از ۷۰۰ شهر راهپیمایی روز قدس را آغاز کرده و علیه اسرائیل و آمریکا شعار سر دادند. در این تظاهرات پرچم اسرائیل به آتش کشیده شد.

این خبرگزاری در ادامه به این امر اشاره می‌کند که بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی آخرین جمعه از ماه رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کرد تا مسلمانان جهان را برای حمایت از فلسطینی‌ها و علیه اسرائیل بسیج نماید.

علاوه بر ایران در سایر کشورها شامل برخی کشورهای اروپایی نیز راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شود.

الشرق الاوسط: مردم ایران یکصدا فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند

پایگاه پانوراما الشرق الاوسط با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی قدس در ایران آورده است: مراسم روز جهانی قدس به منظور اعلام همبستگی با ملت مسلمان فلسطین و نجات قدس از لوث صهیونیست ها که این روزها جنایات وحشیانه ای علیه فلسطینی ها مرتکب می شوند در ایران برگزار شد.

شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی قدس شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا ای قدس ما داریم می آییم سر دادند.

پایگاه بانوراما الشرق الاوسط گزارش داد: قرار است در ۸۰ کشور دنیا تظاهرات مشابهی برگزار شود و فریاد خشم علیه صهیونیست ها طنین انداز شود.

الجدید لبنان: مردم سراسر ایران تظاهرات میلیونی برگزار کردند

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در تظاهرات روز جهانی قدس در مراسم این روز جهانی شرکت کرد.

در تهران پایتخت ایران و دیگر استان های این کشور تظاهرات سراسری و میلیونی ملت ایران آغاز شده است .

ملت ایران همچون سایر ملت های عربی و اسلامی در تظاهرات گرامیداشت روز جهانی قدس شرکت کردند و خشم و انزجار خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین اعلام کردند.

القدس العربی: مردم ایران راهپیمایی میلیونی در حمایت از فلسطینی‌ها برگزار کردند

القدس العربی در گزارشی از مراسم روز جهانی قدس در ایران آورده است: صبح امروز راهپیمایی های میلیونی در تهران و سایر شهرهای ایران در حمایت از ملت فلسطین وساکنان بیگناه غزه برگزار شد.

در تهران این مراسم در ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت محلی آغاز شد و شرکت کنندگان در این مراسم در دانشگاه تهران به پایان می رسد و پس از آن راهپیمایی کنندگان به ادای نماز جمعه می پردازند.

القدس العربی نوشت: شرکت کنندگان در راهپیمایی شعارهایی علیه رژیم اسرائیل و در حمایت از ساکنان غزه سر دادند و شعارهایی سر دادند و پلاکاردهایی در ضدیت با اسرائیل حمل کردند و ضمن حمایت از آرمان فلسطین جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین را محکوم کردند.

در این مراسم تصاویر بنیان گذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) حمل شد و برخی از مسئولان برجسته جمهوری اسلامی ایران شرکت داشتند و حمایت خود را از ملت فلسطین در برابر اسرائیل اعلام داشتند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر ملت عزیز ایران
مجید مجد
مرگ بر اسرائیل کودک کش
بییییشبااار
مرگ بر اسرائيل
راستي كيك و سانديس هم مي دادن ؟؟؟؟؟
اسرافیل استادی
بسم الله الرحمن الرحيم
الم تر كيف فعل ربّك باصحاب الفيل
آيا نديدي پروردگارت با اصحاب فيل چه كرد؟
وارسل عليهم طيرا ابابيل ترميهم بحجارة من سجيّل

وبر سر آنها پرندگاني را گروه گروه فرستاديم كه با سنگ هاي كوچكي آنها را هدف قرار مي دادند.
اين سنگريزه ها را بر سر لشگريان ابرهه فرو ريختند و به هر كدام از آنها كه مي خورد هلاكشان مي كرد و بعضي گفته اند سنگريزه ها به هر جاي بدن آنها كه مي افتاد سوراخ مي كرد و از طرف مقابل خارج مي شد خود ابرهه نيز مورد اصابت سنگي قرار گرفت و مجروح شد او را به صنعا پايتخت يمن بردند و در آنجا به هلاكت رسيد.
امروز هزینه تجهیزات نظامی حمله اسرائیل به غزه را عربستان سعودی قبول کرده است . دلارهای عربستان سعودی صرف کودک کشی در غزه توسط اسرائیل غارت گر می شود . من عاجزانه از خداوند تبارک و تعالی می خواهم این ملت فلسطین را از زندان 66 ساله آزاد فرماید . ای خدایی که جهت نابودی لشگر ابرهه ، پرنده های کوچک فرستادی که لشگر ابرهه را نابود و خرد کردند ، امروز بچه های خرد سال غزه با قلب شکسته نیاز مند کمک تو هستند ای صاحب انتقام !
ای خدا ! اگر تو اراده فرمایی تمام تجهیزات نظامی اسرائیل را ابزاری جهت نابودی این رژیم صهیونیستی
بکار می بری ! ای خدای بزرگ ! من از طرف کودکان به خون خفته غزه عاجزانه می خواهم این اسرائیل و آمریکای خون خوار را هر چه سریعتر نابود فرما !
و عجل فرجهم !