پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

پلمب تعدادی از کافه‌ها در تهران

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 392518
سه‌شنبه هفته گذشته ماموران پلیس اماکن حکم پلمب کافه‌مان را آوردند. هرچند قبلا هم ما تذکراتی را از پلیس اماکن گرفته بودیم اما این بار گفتند که باید کافه پلمب شود. من شخصا آمار ٢٦ کافه را از همکارانم شنیده‌ام که پلمب شده‌اند.
به گزارش جهان، هفته‌ای که گذشت برای کافه‌نشین‌های تهرانی، هفته خوبی نبود؛ تعداد زیادی از آنها در هفته گذشته، بنا به عادتشان به کافه همیشگی‌شان رفتند اما در آن را بسته دیدند و پلمب.

به گزارش شهروند، آنطور که صاحبان چند کافه می‌گویند در هفته گذشته ٢٦ کافه در تهران پلمب شده است. آنها می‌گویند این بی‌سابقه‌ترین موج پلمب کافه‌ها در تهران است.

محمد، صاحب یک کافه در خیابان کریمخان به «شهروند» می‌گوید شنبه هفته گذشته ماموران پلیس اماکن به کافه تحت مدیریت او مراجعه کرده و گفته‌اند که به دلیل «رعایت نکردن بعضی شئونات» کافه آنها پلمب می‌شود: «کافه ما یک‌سال و دو ماه است که افتتاح شده و تا به حال هیچ تذکری به ما داده نشده بود اما شنبه هفته گذشته از پلیس اماکن فاتب مرکزی به کافه ما آمدند و گفتند که کافه‌مان پلمب می‌شود.»

مناسب نبودن حجاب مشتریان کافه و کشیدن سیگار از دیگر موضوعاتی بوده که ماموران پلیس اماکن به صاحبان این کافه برای پلمب آن اعلام کرده‌اند.

البته این بار موضوع دیگری هم در میان بوده؛ «وجود نداشتن دید انتظامی.» دلیلی که به گفته صاحبان چند کافه پلمب‌شده تا به حال ماموران پلیس اماکن در تذکرهایشان به آن اشاره‌ای نداشته‌اند و حالا به‌عنوان یکی از دلایل مجاز نبودن ادامه فعالیت کافه‌ها به آن اشاره شده است. این نخستین‌بار نیست که پلمب کافه‌ها و حتی قهوه‌خانه‌ها در تهران خبرساز می‌شود ولی این بار به نظر می‌رسد کافه‌هایی در تهران پلمب شده‌اند که جزو معروفترین و پرمشتری‌ترین کافه‌ها در تهران بوده‌اند. کافه‌های «گندم، مون، لورکا، کیوسک، آوانسن، هیچ و ...» جزو این کافه‌ها بوده‌اند.

صاحب یکی دیگر از کافه‌هایی که حدود ٧‌سال است افتتاح و هفته گذشته پلمب‌شده دراین‌باره می‌گوید: «سه‌شنبه هفته گذشته ماموران پلیس اماکن حکم پلمب کافه‌مان را آوردند. هرچند قبلا هم ما تذکراتی را از پلیس اماکن گرفته بودیم اما این بار گفتند که باید کافه پلمب شود. من شخصا آمار ٢٦ کافه را از همکارانم شنیده‌ام که پلمب شده‌اند.» او هم رعایت نکردن حجاب، کشیدن سیگار و کنار هم نشستن دختران و پسران را از دلایل پلمب کافه تحت مدیریتش اعلام می‌کند.

پلمب گسترده کافه‌های تهران درحالی اتفاق می‌افتد که همین دوماه پیش، پلمب بیش از ١٠ کافه و قهوه‌خانه در لواسان هم خبرساز شد. قبل از آن و در خرداد گذشته بود که پخش مسابقات جام‌جهانی در بعضی کافه‌ها هم محل بحث‌های زیادی شد. آن زمان اسکندر آزموده، رئیس اتحادیه کافی‌شاپ‌داران تهران دراین‌باره گفت: «به اعضایمان گفته‌ایم که هنگام پخش بازی‌های جام‌جهانی تلویزیون را روشن نکرده یا شبکه‌ای به جز شبکه‌ای که بناست بازی‌ها را پخش کند انتخاب کنند. بنابراین اگر اقداماتی نظیر شرط‌‌بندی یا حوادث دیگری که از پخش فوتبال در این مکان‌ها ناشی می‌شود رخ بدهد ما از نیروی انتظامی کمک خواهیم گرفت.»

رئیس اتحادیه کافی‌شاپ‌داران تهران گفت که اگر مشکلی پیش بیاید احتمال لغو پروانه فعالیت اعضای متخلف نیز وجود دارد. او با بیان این‌که کافی‌شاپ‌ها نباید از ساعت ١٢ شب به بعد فعالیتی داشته باشند گفت: «به تمامی اعضا از طریق ارسال پیامک این موضوع را اطلاع داده‌ایم و با برخی دیگر به شکل حضوری و تلفنی صحبت کرده‌ایم تا مشکلی پیش نیاید اما از آنان تقاضا داریم که این بحث را مدیریت کنند.» بعد از آن هم هلالی رئیس پلیس اماکن «ناجا» گفت که «تاکنون موضوع پخش فوتبال از کافی شاپ‌ها در نیروی انتظامی مطرح نشده و مجوزی برای دیدن فوتبال در مکان‌های یادشده از سوی اداره اماکن ناجا صادر نشده است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
در قدیم چایخانه و قهوه خانه به مردان اختصاص داشت. اگر یک مکان بسته که برای چندساعت مورد استفاده قرار می گیرد(نه مثل رستوران که فقط برای صرف غذاست) محل قرار زن و مرد بشود این نه اسلامی است و نه در سنت ایرانی ها سابق دارد.