پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ردی تازه از رمزگشایی از معمای ام.اچ ۳۷۰

يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب: 351306
استرالیا روز یکشنبه از کشف پالت های چوبی در آب های جنوب اقیانوس هند خبر داد که احتمال دارد مربوط به هواپیمای بویینگ مسافربری مالزیایی باشد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، این هواپیما ۱۶ روز پیش حدود یکساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن با ۲۳۹ مسافر و خدمه پرواز ناپدید و پس از چند روز انحراف مسیر آن به دو دالان هوایی شمالی و جنوبی مطرح شد.

استرالیا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد دو قطعه را توسط ماهواره های خود در جنوب اقیانوس هند ردیابی کرده است که احتمال می رود متعلق به هواپیما بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی باشد.

مایک بارتون هماهنگ کننده عملیات جستجوی استرالیا روز یکشنبه در شهر پرت این کشور و نزدیک ترین شهر به محل یافتن اشیا گفت که تیم جستجو، از دور پالت های چوبی همراه با کمربند وتسمه را در اقیانوس هند یافته اند.

این شهر استرالیا با منطقه ردیابی شده توسط ماهواره ها دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

شبکه خبری استرالیا به نقل از این هماهنگ کننده عملیات جستجو، گفت: این اشیاء روز شنبه توسط یک هواپیمای غیرنظامی که درعملیات جستجو برای یافتن هواپیمای پرواز ام.اچ ۳۷۰ مالزی شرکت داشت پیدا شده است.

سازمان امنیت دریایی استرالیا نیز مشاهده این اشیا را تایید کرده است.

وی گفت: پالت های چوبی و مقداری وسایل دیگر و کمربندها و تسمه هایی به رنگ های مختلف به صورت پرداکنده مشاهده شده است.

مایک بارتون در نشست خبری گفت: یک فروند هواپیمای نیوزیلندی تلاش کرد ماهیت این یافته ها را شناسایی کند اما امکان این کار فراهم نشد.

وی گفت که عملیات جستجو امروز با چهار هواپیمای نظامی و چهار هواپیمای غیرنظامی ادامه می یابد.

کارشناسان حمل و نقل هوایی می گویند که پالت های چوبی برای بسته بندی کالا در هواپیما مورد استفاده قرار می گیرند. این وسیله های چوبی معمولا به وسایل دیگری بسته شده و در هواپیما قرار می گیرد.

این پالت های چوبی برای بسته بندی در بخش های دیگر صنعت حمل و نقل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

هماهنگ کننده عملیات جستجوی استرالیا گفت که این تسمه ها و قطعات می تواند مربوط به هر چیزی باشد و تا زمانی که این وسایل از نزدیک مورد بررسی قرار نگیرد ارتباط آن ها را با هواپیما نمی توان حدس زد.
https://jahannews.com/vdcfxydmvw6dtma.igiw.html
jahannews.com/vdcfxydmvw6dtma.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *