شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

انهدام باند سارقان موبایل قاپ موتورسوار

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 430803
سارقان موتورسوار که در مناطق دولت آباد، فدائیان اسلام، شوش، راه آهن، خیابان ولیعصر به افراد حمله ور شده و اقدام به کیف قاپی و سرقت گوشی های تلفن همراه می کردند، شناسایی ودستگیر شدند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ۶ فروردین ۹۴ فردی با مراجعه به کلانتری ۱۶۷ دولت آباد به مأموران اعلام کرد که در زمان خروج از بانک، کیف دستی اش حاوی ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به شیوه کیف قاپی سرقت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کیف قاپی و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پس از دریافت پول و در زمان خارج شدن از شعبه بانک، ناگهان سرنشینان دو دستگاه موتروسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ به سمت من حمله ور شده و در یک لحظه اقدام به ربودن کیف دستی بنده کردند.

مالباخته در خصوص تعقیب سارقان نیز به کارآگاهان گفت: برای بازپس گیری کیف خود به سرعت سوار ماشین شده و به تعقیب سارقان پرداختم اما آنها با استفاده از شلوغی خیابان موفق به فرار از محل شدند و من تنها توانستم قسمتی از شماره پلاک یکی از موتورها را یادداشت کنم.

کارآگاهان با بهره گیری از همان اطلاعات ناقص ارائه شده از سوی مالباخته، موفق به شناسایی مالک حقوقی موتورسکیلت شدند؛ با مراجعه به محل کار مالک موتورسیکلت در خیابان ۱۷ شهریور، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت در یک مغازه موتورسیکلت فروشی و به صورت قولنامه ای به دو تبعه خارجی فروخته شده است.

در ادامه و با شناسایی هویت دو تبعه غیرایرانی بنام های «ذوالمهر» و «رجبعلی» هر دو نفر آنها در میدان محمدیه شناسایی و دستگیر شدند.

هر دو متهم درجریان باز جویی ها به دهها فقره سرقت گوشی تلفن همراه و کیف قاپی در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق دولت آباد، فدائیان اسلام، شوش، راه آهن، خیابان ولیعصر اعتراف کردند؛ در ادامه دو همدست دیگر آنها بنام رامش و کامران نیز در همان منطقه دروازه غار دستگیر شده و آنها نیز به مشارکت در دهها فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید خبر دستگیری هر ۴ عضو باند در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: با بررسی پرونده سرقت های مشابه و همچنین اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران، تعدادی از شکات و مالباختگان شناسایی و برای پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

وی از تمامی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد، توسط سارقان مذکور مورد سرقت قرار گرفتند دعوت کرد تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *